;
coinex

بازیگران سریال هفت [بیوگرافی + عکس]

مجموعه هفت با بازی نازنین بیاتی، نیکی کریمی و بابک حمیدیان، به‌زودی از شبکه نمایش خانگی تماشاخونه پخش می‌شود. برای آشنایی با خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال هفت با ما همراه شوید.

سریال هفت سه‌شنبه هر هفته ساعت 07:00 از شبکه نمایش خانگی تماشاخونه منتشر می‌شود. در مجموعه‌ی هفت بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته‌اند. شخصیت اصلی سریال هفت آنیل نام دارد که نازنین بیاتی نقش آن را ایفا می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های معمایی جنایی هستید، می‌توانید سریال هفت را از روز سه‌شنبه (23 آبان ماه 1402) از پلتفرم تماشاخونه تماشا کنید. در ادامه، بیوگرافی بازیگران سریال هفت ، خلاصه داستان و اسامی عوامل تولید این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بیوگرافی بازیگران سریال هفت

سریال جنایی و درام هفت به نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیارش اسدی‌زاده ساخته شده است. این مجموعه دومین تجربه حضور او در شبکه نمایش خانگی است. اسدی‌زاده پیش از این با ساخت سریال کرگدن توانست نظر بینندگان شبکه نمایش خانگی را به خود جلب کند.

فیلمبرداری سریال هفت در اوایل اسفند ماه سال 1399 کلید خورد و پس از 4 ماه در خرداد ماه 1400 به پایان رسید.

 بازیگران سریال هفت
بیوگرافی بازیگران سریال هفت

علاوه بر بازیگران مشهوری که ابتدای این نوشتار نام بردیم، چهره‌هایی همچون امیر جعفری، حدیث میر امینی، رضا کیانیان، علی مصفا، مهدی هاشمی، مینا ساداتی، هانیه توسلی، مهدی هاشمی، پانته آ بهرام و مه لقا باقری نیز در این سریال حضور دارند.

این سریال که در ابتدا قرار بود 7 اپیزود باشد، در نهایت در 20 قسمت تولید شده است.

در این نوشتار، علاوه بر بیوگرافی بازیگران این مجموعه جذاب، می‌توانید عکس بازیگران سریال هفت را نیز مشاهده کنید.

نازنین بیاتی

 بازیگران سریال هفت

بیوگرافی بازیگران سریال هفت را با نازنین بیاتی آغاز می‌کنیم. بیاتی در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۶۸در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تنکابن است. بیاتی در 23 سالگی با بازی در فیلم دربند وارد دنیای بازیگری شد و تحسین منتقدان را برانگیخت.

نازنین بیاتی در مجموعه پویانمایی تلویزیونی شکرستان به عنوان طراح صحنه، طراح لباس و صداپیشه شخصیت‌های رویا و پیشگو حضور داشت. بیاتی دو خواهر به نام های ندا و نغمه دارد. پدر او اهل تفرش است و مادرش قمی بوده، اما سال‌هاست ساکن تهران هستند.

او در رای‌گیری از نویسندگان و منتقدان، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن هفتمین جشنواره منتقدین سینما انتخاب شد. نازنین بیاتی علاوه بر بازیگری، مدتی به عنوان طراح لباس و صداپیشه نیز فعالیت داشته و همچنین در عرصه موسیقی نیز فعالیت می‌کند.

نازنین بیاتی برای بازی در فیلم دربند توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شود. همچنین بیاتی برای ایفای نقش در سریال نمایش خانگی گلشیفته، تندیس بهترین بازیگر زن کمدی را از نوزدهمین دوره جشنواره حافظ دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های ترکی 2023

بابک حمیدیان

بازیگران سریال هفت
زندگینامه بازیگران سریال هفت

بابک حمیدیان زاده‌ی نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در تهران است. وی فعالیت هنری خود را با نقش‌آفرینی در تئاتر آغاز کرد. حمیدیان پس از آشنایی با آتیلا پسیانی در دوران دانشگاه، در گروه تئاتری به سرپرستی ایشان، بازیگری را به طور حرفه‌ای ادامه داد.

او دانش‌آموخته‌ی رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی است. حمیدیان نخستین بار در سال ۸۲ با فیلم «قدمگاه» ساخته‌ی محمدمهدی عسگرپور وارد سینما شد.

از دیگر آثار مهم حمیدیان می‌توان به فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند! به کارگردانی پوران درخشنده، همچنین فیلم «چ» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی کیا و همچنین استراحت مطلق، سیانور، بادیگارد و به وقت شام اشاره کرد.

بابک حمیدیان در سال‌ 1394 با مینا ساداتی (بازیگر) ازدواج کرده است. او در حال حاضر مدرس بازیگری در آموزشگاه‌های آزاد است.

نیکی کریمی

عکس بازیگران سریال هفت

نیکی کریمی، زاده‌ی 1350/8/19 در تهران است. او دیپلم تجربی دارد و رشته طراحی لباس را در امریکا به پایان رسانده است. کریمی با بازی در گروه تئاتر مدرسه فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.

وی به طور حرفه‌ای در سال 1368 برای فیلم سینمایی وسوسه جلوی دوربین رفت و در این فیلم حضوری موفق داشت. یک سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم عروس به شهرت رسید.

از جوایز نیکی کریمی می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم، در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و نیز جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان اشاره کرد.

نیکی کریمی یک خواهر به نام نازنین و یک برادر به نام خشایار دارد و خانواده‌اش ساکن لندن هستند، اما خودش ساکن ایران است. او علاوه بر بازیگری در حوزه‌ی ترجمه، تهیه‌کنندگی، عکاسی و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

کریمی در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی به عنوان داور حضور داشته‌ که از مهمترین آنها می‌توان به حضور در گروه داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه در سال 2007 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های کمدی خارجی

علی مصفا

 بازیگران سریال هفت
عکس بیوگرافی بازیگران سریال هفت

علی مصفا در یازدهم آذر ماه سال 1345 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران است. مصفا در سال 1370 با فیلم «امید» به کارگردانی حبیب کاووش، بازیگری را آغاز کرد.

پدر ایشان (مظاهر مصفا) شاعر و نیز استاد تمام وقت دوره‌های دکترای دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران بود. مادر او (امیربانو کریمی) استاد ادبیات فارسی و متخصص سبک هندی است که سال 1383 به عنوان چهره ماندگار ادبی سال شناخته شد.

علی مصفا با این که در فیلم‌های موفق زیادی ایفای نقش داشته است، اما نویسندگی و کارگردانی را به بازیگری ترجیح می‌دهد. او در سال 1381 مستند «فریب شعر» و فیلم کوتاه «هم سایه» را کارگردانی کرد و یک سال بعد فیلم بلند «سیمای زنی در دوردست» را ساخت.

مصفا در 28 سالگی سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم «پری» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و پس از آن در 1390 برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «پله آخر» شد. از دیگر افتخارات علی مصفا می‌توان به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مرد برای فیلم «تابستان داغ» در سال 1395 اشاره کرد.

هانیه توسلی

بازیگران سریال هفت

بیوگرافی بازیگران سریال هفت را با هانیه توسلی ادامه می‌دهیم که در چهاردهم خرداد ماه سال ۱۳۵۸در همدان به دنیا آمده است. او در رشته‌ی نمایشنامه نویسی درس خوانده و از 17 سالگی کارش را با اجرای تئاتر آغاز کرده است.

اولین سریال تلویزیونی او، مجموعه‌ی غریبه به کارگردانی جواد اردکانی بود. توسلی با ایفای نقش در فیلم سگ‌کشی بهرام بیضایی وارد سینما شد. وی در سال 1381 برای نقش‌آفرینی در فیلم شب‌های روشن، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را در هفتمین جشن خانه سینما به دست آورد.

بازی درخشان هانیه توسلی در فیلم دهلیز، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد.

سه ماهی، مردن به وقت شهریور، عصر جمعه، آمدیم نبودید رفتیم، سیانور، هفت ماهگی، مرثیه‌ای برای کتاب ‌سوزی‌ها، شام آخر، نقطه کور، ایده اصلی، جهان با من برقص، مادری، خط ویژه، کلمبوس، شکاف، سوءتفاهم و گیسو برخی از آثار کارنامه هنری هانیه توسلی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های 2023

مهدی هاشمی

 بازیگران سریال هفت
بیوگرافی بازیگران سریال هفت

مهدی هاشمی یکی دیگر از بازیگران مطرحی است که در سریال هفت بازی می‌کند. ایشان متولد شانزدهم آذر ماه سال 1325 در لنگرود، گیلان است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران بوده و از 1348 کارش را با بازی در تئاتر شروع کرده است.

این بازیگر توانمند با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان به کارگردانی داریوش فرهنگ به شهرت رسید. هاشمی اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم «زنده باد …» به کارگردانی خسرو سینایی تجربه کرد.

مهدی هاشمی برای بازی در فیلم‌های دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹)، آلزایمر (۱۳۸۹) و آقا یوسف (۱۳۹۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

مهدی هاشمی با گلاب آدینه ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترک آن‌ها دختری به نام نورا است. اما این زوج بازیگر پس از سال‌ها زندگی از هم جدا شدند. در حال حاضر مهدی هاشمی با مهرنوش صادقی همسر دومش زندگی می‌کند.

مینا ساداتی

 بازیگران سریال هفت

مینا ساداتی در 1360/9/10 به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است. علاقه‌ی او به هنر باعث شد تا در کلاس‌های فیلمسازی عباس کیارستمی شرکت کند و از این طریق وارد دنیای بازیگری شود. وی نخستین بار با ایفای نقش در فیلم زخم شانه حوا به کارگردانی حسین قناعت بازیگری را جلوی دوربین تجربه کرد.

نخستین سریالی که مینا ساداتی در آن بازی کرد، سریال تنهایی لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود که با هنرنمایی درخشانش در نقش لیلا به شهرت رسید.

ساداتی در فیلم های بسیاری همچون خرگیوش، جشن دلتنگی، فروشنده، پرسه در شهر لاجوردی و خانه پدری حضور داشته است.

مینا ساداتی با بابک حمیدیان ازدواج کرده است. در نیمه‌ی اسفند ماه سال 94 در برنامه سه ستاره، با تبریک احسان علیخانی به مینا ساداتی، خبر ازدواج این زوج هنرمند به طور رسمی منتشر شد.

مه‌لقا باقری

 بازیگران سریال هفت
عکس بازیگران سریال هفت

مه‌لقا باقری زاده‌ی بیست و پنجم خرداد ماه سال۱۳۶۰ در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است.

مه‌لقا باقری در جشنواره‌های هنری داخلی و خارجی در کشورهایی همچون فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌ است. حوض فیروزه، باغ مظفر، راه در رو، تله فیلم، اشک انار، سیر و سرکه، وقت بزرگ شدنه و دردسرهای عظیم از کارهای تلویزیونی وی هستند. او در سری اول مجموعه دورهمی مهران مدیری در نقش همسر قیمت بازی می‌کرد.

باقری بیش از ۱۲ سال است که به عنوان کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون و نیز در زمینه طراحی حرکات موزون فعالیت دارد.

مه‌لقا باقری در ۲۴ سالگی با جواد عزتی بازیگر مطرح و محبوب سینما و تلوزیون ازدواج کرده است. او به همبازی شدن با همسرش علاقه دارد و در این باره می‌گوید: «بازی در کنار همسرم یکی از علاقه‌‌های همیشگی‌‌ام بود. در کارهایی که خودم کارگردانی می‌کنم نیز تمایل دارم همیشه این فرصت بازی برای جفتمان را ایجاد کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2023

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

رضا کیانیان

بازیگران سریال هفت

در ادامه زندگینامه‌ بازیگران سریال هفت می‌رسیم به رضا کیانیان که متولد بیست‌و‌نهم خرداد ماه سال ۱۳۳۰ در تهران است. وی به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم تمام وسوسه‌های زمین به کارگردانی حمید سمندریان، برای نخستین بار بازیگری در سینما را تجربه کرد. پس از آن در فیلم کیمیا به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرد.

رضا کیانیان در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را دریافت کرد و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود.

از جوایز و افتخارات رضا کیانیان می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش دوم در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

فیلم‌های سگ‌ کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از جمله آثار مطرح رضا کیانیان هستند.

جالب است بدانید همسر رضا کیانیان، هایده قراچه داغی، خواهرزاده‌ی سهراب سپهری است. این زوج هنرمند یک فرزند به نام علی دارند.

پانته آ بهرام

بازیگران سریال هفت
زندگینامه بازیگران سریال هفت

پانته آ بهرام یکی دیگر از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون است که در سریال هفت به ایفای نقش پرداخته است. وی در سیزدهم اسفند ماه سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و رشته بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیماست و از 18 سالگی با اجرای نمایش در تئاتر کارش را شروع کرده است.

این بازیگر توانمند در سال 1375 با ایفای نقش در فیلم زشت و زیبا وارد سینما شد و چهار سال بعد با مجموعه مسافران سیروس مقدم کارش دیده شد. او در 36 سالگی با نقش‌آفرینی در فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی به شهرت رسید.

پانته آ بهرام در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده است. او در سال 1370 جایزه اول بازیگری را برای نمایش مرگ یزدگرد گرفت. وی همچنین برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در دهمین جشن خانه سینما برای ایفای نقش در فیلم چهارشنبه سوری و برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم بچه‌های ابدی شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2023

بهترین سریال های مارول 2023

امیر جعفری

 بازیگران سریال هفت

زندگینامه بازیگران سریال هفت را با امیر جعفری به پایان می‌رسانیم که زاده‌ی دهم شهریور ماه سال 1353 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی مدیریت و بازرگانی از دانشگاه آزاد اراک است و با شرکت در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان بازیگری را آموخته و وارد دنیای هنر شده است.

امیر جعفری جزو بازیگران پرکار تئاتر بوده و تاکنون پنج بار از جشنواره تئاتر فجر، جایزه دریافت کرده است. شروع کار جعفری در سینما در سال 1380 با فیلم نان، عشق و موتور 1000 بود و در همان سال به طور حرفه‌ای در فیلم قارچ سمی جلوی دوربین رفت.

این بازیگر توانمند در سال 1381 با بازی در کنار زنده یاد فتحعلی اویسی در سریال کمدی بدون شرح که از بهترین سریال های طنز ایرانی در آن سال‌ها بود، مشهور شد.

امیر جعفری در سال 1386 با ریما رامین فر ازدواج کرد. زوج هنرمند و موفق، یک پسر به نام آیین دارند. جعفری از طرفداران سرسخت تیم فوتبال استقلال است.

خلاصه داستان سریال هفت

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال هفت سراغ قصه‌ی این مجموعه‌ی جنایی معمایی می‌رویم که درباره‌ی زندگی 7 دانشجو است که با مشکلات مالی شدیدی در زندگی خود روبرو هستند و برای پول درآوردن وارد راهی پرحادثه می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا آنها به راه خلاف کشیده شوند که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 بازیگران سریال هفت
بازیگران سریال هفت

در خلاصه داستان سریال هفت آمده است: «ما رفیق بازیم، پای حق وای میستیم، بزنن می‌زنیم، بکشن، می‌کشیم، ما هفتا تا تهش می‌ریم ولی نمی‌بخشیم، تهش هرچی که باشه بازم هستیم، بازم هفتیم!»

کیارش اسدی زاده در یک گفتگو اظهار کرد: «6 دقیقه از سریال مشمول ممیزی شد! صادقانه بگویم باور نمی‌کنم از 20 قسمت این کار در مجموع شاید 6 دقیقه هم دچار ممیزی نشده است. فضای سریال «هفت» نسبت به سریال‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند دارای فضایی جریان شکن است به طوری که خودم را برای ممیزی بیش از این آماده کرده بودم اما در تعاملی که رخ داد و راه حل‌هایی که اعضای شورا و من پیشنهاد کردیم در نهایت کار بیش از 6 دقیقه دچار ممیزی نشد.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مشابه see

بهترین سریال های HBO در سال 2023

کارگردان سریال هفت

 بازیگران سریال هفت

کیارش اسدی‌زاده متولد سال 1360 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است و فعالیت هنری خود را در سینما از سال ۱۳۸۸ با فیلم در انتظار معجزه به عنوان فیلم‌نامه‌نویس شروع کرد.

اسدی‌زاده که علاوه بر کارگردانی به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر مشغول فعالیت است، در سال ۱۳۹۱ اولین فیلم خود را که گس نام داشت ساخت. فیلم گس او در جشنواره بین المللی فیلم رم (٢٠١٣) برنده جایزه شد و مورد توجه داوران جشنواره قرار گرفت.

از آثار کارنامه‌ی هنری کیارش اسدی‌زاده می‌توان فیلم گس، فیلم شکاف، هشتگ خاله سوسکه، موج اف ام ردیف ۴۸، سریال کرگدن (نمایش خانگی) و مجوز خروج را نام برد.

عوامل سریال هفت

  • تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: کیارش اسدی زاده
  • طراح پروژه و تهیه کننده: محمد امین
  • نویسنده: علی اصغری
  • مدیر فیلم‌برداری: اشکان اشکانی
  • مدیر صدابرداری: بابک اردلان
  • طراح گریم: عباس عباسی
  • طراح صحنه: محمد محمدی
  • طراح لباس: شیده محمودزاده
  • تدوین‌گر: سپیده عبدالوهاب
  • آهنگ‌ساز: علی شهبازی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال هفت نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال امیر جعفری، بابک حمیدیان، حدیث میر امینی، رضا کیانیان، علی مصفا، مهدی هاشمی، مینا ساداتی، نازنین بیاتی، نیکی کریمی، هانیه توسلی، مهدی هاشمی، پانته آ بهرام و مه لقا باقری نقش‌آفرینی کردند.

سریال هفت چند قسمتی است؟

این سریال در 20 قسمت به کارگردانی کیارش اسدی زاده ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال هفت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر