coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال مرداب [بیوگرافی + عکس]

مرداب تازه‌ترین مجموعه پلتفرم فیلم‌نت به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و بازی شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها و حامد کمیلی است. در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال مرداب می‌پردازیم.

سریال «مرداب» در ژانر درام معمایی، بر پایه‌ی فیلمنامه عشق بدون خطبه به نویسندگی مشترک افشین صادقی و پدرام افشار نوشته و ساخته شده است. فیلمنامه اصلی این مجموعه را نیما اقلیما بازنویسی کرده است.

بازیگرانی مطرح و توانمند از جمله شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، امیر جعفری، مهدی هاشمی، ستاره پسیانی و مجتبی پیرزاده در سریال مرداب به نقش‌آفرینی پرداختند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال محرمانه [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال زخم کاری فصل دوم 

بازیگران سریال مرداب

مجموعه مرداب چهارشنبه هر هفته ساعت 8:00 صبح از شبکه نمایش خانگی فیلم‌نت منتشر می‌شود. پخش این سریال از 12 مهر ماه آغاز شده است. تهیه‌کنندگی مجموعه مرداب را محمد شایسته بر عهده دارد. گفته می‌شود این سریال بین 12 تا 15 قسمت خواهد داشت.

عکس بازیگران سریال مرداب
بازیگران سریال مرداب

از دیگر بازیگران سریال مرداب می‌توان الهام اخوان، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی و مجید پتکی را نام برد.

در ادامه قصد داریم بیوگرافی کارگردان، اسامی بازیگران و عوامل و همچنین عکس بازیگران سریال مرداب را با شما به اشتراک بگذاریم.

حامد کمیلی

عکس بازیگران سریال مرداب

سید حامد کمیلی زاده‌ی چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۶۱ در اصفهان است. کمیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کاردانی کامپیوتر است. او علاقه‌مند به موسیقی بوده و در نواختن پیانو و تار مهارت دارد.

این چهره‌ی مشهور کارش را با اجرای تئاتر در اصفهان آغاز کرد. او ابتدا در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان و قطب الدین صادقی در دانشگاه سوره اصفهان شرکت کرد و سپس بازیگری را به طور حرفه‌ای در تهران ادامه داد. او از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه در رشته تئاتر است.

حامد کمیلی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر فجر شد و جایزه‌اش را از دست علی نصیریان بازیگر صاحب نام سینمای ایران دریافت کرد.

سازهای ناکوک، خوب، بد، جلف 2: ارتش سری، جمشیدیه، ایتالیا ایتالیا، قبله عالم، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، راه رفتن روی سیم، گیلدا، سیانور، پرستوهای عاشق، اخلاقتو خوب کن، طلاق به سبک ایرانی، فراری، دلقک ها، پسر آدم دختر حوا، بگو که رویا نیست و تردید برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه هنری حامد کمیلی هستند.

کمیلی در یکی مصاحبه‌هایش گفته بود که حامد بهداد در زندگی هنری او تأثیر فراوانی داشته و امیدوار است که بتواند با توجه به تاثیراتی که از او می‌گیرد در بازیگری سینما به شیوه‌ای اختصاصی و تازه دست یابد.

پانته‌آ پناهی‌ها

عکس بازیگران سریال مرداب
عکس بازیگران سریال مرداب

پانته‌آ پناهی‌ها زاده‌ی نهم آذر ماه سال ۱۳۵۶ در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره است و به‌طور اتفاقی به دلیل صدای خاصش وارد تئاتر و سپس منشی‌گری صحنه شد.

پناهی‌ها در سال ۱۳۷۶ با گروه همسرا در نمایش «دژ هوش ربا» به‌طور حرفه‌ای به روی صحنه رفت و سپس با نمایش «سیاها» اجرا در ایتالیا را تجربه کرد.

پانته‌آ پناهی‌ها در سال ۱۳۷۹ با فیلم اول محمد اربابیان که «آن مرد را نکشید» نام داشت، وارد سینما شد. او سال ۱۳۹۴ در سریال «شهرزاد» نقش شربت را ایفا کرد و در 41 سالگی با سریال «بانوی عمارت» در نقش افسر الملوک وارد قاب تلویزیون شد.

این بازیگر توانمند که بیشتر در عرصه تئاتر فعال است، در این باره می‌گوید: «تئاتر را برای زندگی کردن و لذت بردن ترجیح می‌دهم، در موقعیتی هستم که بخاطر سابقه‌ام، هر تئاتری را نمی‌توانم کار کنم که من را راضی نگه دارد.»

از افتخارات پانته‌آ پناهی‌ها می‌توان به دریافت تندیس بهترین بازیگر زن درام جشن دنیای تصویر برای سریال «بانوی عمارت»، کسب تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در  جشن خانه سینما برای فیلم «لاک قرمز» و دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای بازی در فیلم «خانوم» در بخش نگاه نو (فیلم اول) سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پدر گواردیولا

بازیگران سریال عشق کوفی

ستاره پسیانی

 زندگینامه بازیگران سریال مرداب

بیوگرافی بازیگران سریال مرداب را با ستاره پسیانی ادامه می‌دهیم. وی در هفدهم شهریور ماه در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه وارنژ روسیه است.  پدرش آتیلا پسیانی و مادرش فاطمه نقوی هر دو بازیگر و هنرمند هستند. ستاره، نوه جمیله شیخی است و یک برادر کوچک‌تر از خود به نام خسرو دارد که او نیز در حوزه بازیگری فعال است.

ستاره پسیانی در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم یدو دریافت کرد. او برای ایفای نقش در من می‌ترسم، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

وی در فیلم‌های سینمایی بسیاری همچون هلن، لانتوری و کوچه بی نام ایفای نقش داشته است. ستاره پسیانی از بازیگران سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی بود. علاوه‌براین، او در شبکه نمایش خانگی در سریال‌های کرگدن، نهنگ آبی و شوخی کردم نیز ایفای نقش کرده است.

امیر جعفری

عکس بازیگران سریال مرداب
زندگینامه بازیگران سریال مرداب

امیر جعفری زاده‌ی دهم شهریور ماه سال 1353 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی مدیریت و بازرگانی از دانشگاه آزاد اراک است. این بازیگر مطرح با شرکت در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان بازیگری را آموخته و وارد دنیای هنر شده است.

امیر جعفری جزو بازیگران پرکار تئاتر بوده و تاکنون پنج بار از جشنواره تئاتر فجر، جایزه دریافت کرده است. شروع کار جعفری در سینما در سال 1380 با فیلم نان، عشق و موتور 1000 بود و در همان سال به طور حرفه‌ای در فیلم قارچ سمی جلوی دوربین رفت.

جعفری در سال 1381 با بازی در کنار زنده یاد فتحعلی اویسی در سریال کمدی بدون شرح که از بهترین سریال های طنز ایرانی در آن سال‌ها بود، مشهور شد.

امیر جعفری در سال 1386 با ریما رامین فر ازدواج کرد و ثمره‌ی زندگی موفق این زوج هنرمند، یک پسر به نام آیین است. او از طرفداران تیم فوتبال استقلال است.

مهدی هاشمی

 زندگینامه بازیگران سریال مرداب

مهدی هاشمی متولد شانزدهم آذر ماه سال 1325 در لنگرود گیلان است. ایشان دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران بوده و از 1348 کارش را با بازی در تئاتر شروع کرده است.

او با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان به کارگردانی داریوش فرهنگ به شهرت رسید. هاشمی اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم «زنده باد …» به کارگردانی خسرو سینایی تجربه کرد.

مهدی هاشمی برای بازی در فیلم‌های دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹)، آلزایمر (۱۳۸۹) و آقا یوسف (۱۳۹۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

مهدی هاشمی با گلاب آدینه ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترک آن‌ها دختری به نام نورا است. اما این زوج هنرمند پس از سال‌ها زندگی از هم جدا شدند. در حال حاضر مهدی هاشمی با مهرنوش صادقی همسر دومش زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های کمدی خارجی

الهام اخوان

عکس بازیگران سریال مرداب
بیوگرافی بازیگران سریال مرداب

الهام اخوان در نهم شهریور ماه سال 1367 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس رشته تئاتر و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی است. اخوان کارش را 16 سالگی با تئاتر آغاز کرد. او مدتی به عنوان منشی صحنه در پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی حضور داشت.

اخوان در 1397 در نمایش «نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی علی مست‌علی به نقش‌آفرینی پرداخت و  یک سال بعد با بازی در فیلم «دوزیست» به طور حرفه‌ای به بازیگری ادامه داد. او دو سال بعد با ایفای نقش در سریال «دودکش 2» به شهرت رسید.

الهام اخوان پیش از این در سریال باخانمان و مجموعه آفتاب‌پرست با برزو نیک نژاد همکاری داشته است.

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال مرداب به بیان مختصری از زندگی یسنا میرطهماسب بازیگر جوان این مجموعه می‌پردازیم.

یسنا میرطهماسب

عکس بازیگران سریال مرداب

یسنا میرطهماسب زاده‌ی 28 فرودین ماه سال 1378 است. پدرش مجتبی میر طهماسب مستندساز، فیلم‌بردار و صدابردار است.

یسنا میرطهماسب به‌واسطه‌ی آشنایی پدرش با باران کوثری به هومن سیدی معرفی شد و پس از قبولی در تست بازیگری برای فیلم سینمایی سیزده انتخاب شد. او در کنار بازیگری در زمینه ورزش و موسیقی نیز مشغول فعالیت است.

فیلم‌های سینمایی سیزده 13، لانتوری، تابستان داغ، درساژ، بعد از اتفاق و سریال نمایش خانگی ملکه گدایان از آثار کارنامه هنری یسنا میرطهماسب هستند.

مجتبی پیرزاده

عکس بازیگران سریال مرداب
عکس بازیگران سریال مرداب

مجتبی پیرزاده یکی دیگر از بازیگران سریال مرداب است که در یازدهم دی ماه سال ۱۳۶۴ در شهر ری به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه سوره است.

مجتبی پیرزاده برای بازی در مجموعه‌ی سایه‌بان (۱۳۹۶) نامزد جایزه‌ی حافظ و برای بازی در فیلم تومان (۱۳۹۸) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

از دیگر آثار مجتبی پیرزاده می‌توان شکستن همزمان بیست استخوان، غلامرضا تختی، مرگ فروشنده، یک روز بخصوص و مجبوریم را نام برد.

مجتبی پیرزاده با فرزانه تفرشی ازدواج کرده است. فرزانه تفرشی، بازیگر تئاتر و کارگردان، از دانش‌آموختگان رشته تئاتر از دانشگاه سوره است. این زوج هنری دختری به نام رونا دارند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سقوط 

بازیگران سریال حیثیت گمشده

شهرام حقیقت دوست

عکس بازیگران سریال مرداب

شهرام حقیقت دوست، در بیست و هفتم اسفند ماه سال۱۳۵۱ در رشت به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و با توجه به علاقه‌اش به بازیگری، پیش از ورود به دانشگاه و تحصیل آکادمیک در این رشته مدتی در کلاس‌های حمید سمندریان در کنار شهاب حسینی مشغول آموختن اصول اولیه بازیگری شد.

حقیقت‌دوست در 22 سالگی با نمایش «پسر کاروان» به روی صحنه رفت و یک سال بعد با ایفای نقش در مجموعه «مهر خوبان» وارد دنیای بازیگری شد.

وی در سال ۱۳۷۶ با بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی وارد سینما شد. درخت گلابی یکی از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی است. او پس از بازی در این فیلم با نقش‌آفرینی در سریال‌ موفق خط قرمز به کارگردانی قاسم جعفری به شهرت رسید. شهرام حقیقت‌دوست در سال 1380 در مجموعه یک شهر ساخته‌ی اصغر فرهادی نیز به ایفای نقش پرداخت.

مجید پتکی

عکس بازیگران سریال مرداب
بیوگرافی بازیگران سریال مرداب

مجید پتکی متولد بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در رشت است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان است و بازیگری را با تئاتر شروع کرد.

پتکی سال 79 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش را با بازی در یک تله فیلم ادامه داد. او با ایفای نقش در سریال فردای روشن که علاوه بر شبکه باران از شبکه دو نیز پخش شد، بهتر دیده شد.

او جزو بازیگران سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود. پتکی در سال 91 با ایفای نقش در مجموعه گذر از رنج ها به بازیگری در تلویزیون ادامه داد تا این که در سال 97 با نقش‌آفرینی در سریال کوبار به شهرت رسید.

مجید پتکی سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر دارد. او که با خانواده‌اش در رشت زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری‌ام آنجاست. دوست ندارم بدون خانواده‌ام در شهر ساکن شوم، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران، ترجیح می‌دهم در استان خودم زندگی کنم.»

الیکا ناصری

 زندگینامه بازیگران سریال مرداب

الیکا ناصری در سال 1381 در تهران به دنیا آمد. ناصری در سریال یاغی در نقش ابرا، دوست جاوید قهرمان داستان، اولین نقش جدی و مهمش را جلوی دوربین تجربه کرد و با همین نقش به شهرت رسید.

 او در کارنامه‌ی هنری خود علاوه بر بازی در فیلم میان ماندن و رفتن به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1388، سابقه نقش‌آفرینی در چند نمایش تئاتر را نیز دارد.

الیکا ناصری توانست با بازی در فیلم میان ماندن و رفتن تجربه بازی موفقی در کنار بازیگرانی همچون محمود جعفری، فریبا جدیکار، گلاره عباسی و ساعد سهیلی برای خود رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های چینی 2023

آرش ظلی‌پور

عکس بازیگران سریال مرداب
عکس بازیگران سریال مرداب

آرش ظلی‌پور در سال ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مکانیک سیالات است. او در ۲۷ سالگی زمانی که سردبیر روزنامه البرز بود از طریق ارتباطاتی که برادرش با جهانگیری کوثری داشت با ایشان آشنا شد و آقای کوثری که آن زمان اجرای برنامه ورزش از نگاه دو را برعهده داشت، او را هم به عنوان مجری به این برنامه برد.

ظلی‌پور تا سال ۱۳۸۷ در برنامه ورزش از نگاه دو به اجرا پرداخت. اما پس از آن تا سال ۱۳۹۴ از اجرا دور شد و فعالیت خود را در پشت صحنه ادامه داد. او به عنوان دستیار احسان علیخانی در برنامه ماه عسل، سه ستاره و برنامه‌های مناسبتی عید حضور داشت.

آرش ظلی پور سال ۱۳۹۴ در کنار نسرین مقانلو به اجرای برنامه دست پخت‌های خودمانی پرداخت و سپس در برنامه سه ستار کنار احسان علیخانی اجرا داشت و به شهرت رسید.

ظلی‌پور در سال ۸۸ و ۹۰ با حضور در چند سکانس در دو سریال دلنوازان و پنج کیلومتر تا بهشت بازیگری را تجربه کرد. در سال ۱۳۹۶ دوره‌های مختلف بازیگری را نزد وحید جلیلوند، منوچهر هادی و میترا خواجه‌ئیان گذراند.

آرش ظلی‌پور عاشق فوتبال بوه و مدت‌ها به عنوان خبرنگار ورزشی فعالیت کرده است. وی در آذر ماه ۱۳۹۰ ازدواج کرد.

خلاصه داستان سریال مرداب

عکس بازیگران سریال مرداب

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال مرداب ، سراغ خلاصه قصه‌ی این مجموعه درام معمایی می‌رویم که درباره‌ی زندگی یک جوان باهوش است.

در خلاصه داستان سریال مرداب آمده است: «در شهری کوچک، جایی که رازها و پیچیدگی‌هایی در سایه‌ی ارتباطات پنهان شده‌اند، یک جوان باهوش و دلسوز به شهر برمی‌گردد و تلاش می‌کند پرده از رازهای مربوط به مرگ عجیب پدرش بردارد. در این مسیر، او با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود، از جمله یک خبرنگار محلی با روحیه‌ی قوی، یک زن زیبا و مرموز و یک کارآگاه ماجراجو. هر قسمت سریال مرداب، رازها و ارتباطات پنهان را آشکار می‌کند.»

این تنها خلاصه داستانی است که تا کنون از سریال مرداب منتشر شده است. حالا باید منتظر ماند و دید چه اندازه خلاصه داستان منتشر شده توانسته تصویری واقعی از قصه‌ی اصلی سریال مرداب را به بیننده ارائه دهد.

در سریال مرداب شخصیت‌ها با معضلات اخلاقی، تصمیم‌گیری‌های دشوار و تداخل ناشی از روابط شخصی روبه‌رو هستند. بر اساس تیزر تبلیغاتی سریال مرداب می‌توان گفت موسیقی این مجموعه با سبک و داستان همخوانی دارد و از نقاط قوت آن است.

کارگردان سریال مرداب

کارگردان سریال مرداب

برزو نیک نژاد کارگردان سریال مرداب است. نیک‌نژاد زاده‌ی یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در گرگان است. وی از ۲۸ سالگی در سریال پربیننده‌ی پس از باران به عنوان دستیار اول کارگردان در کنار سعید سلطانی به طور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

سال 1387 فیلم کلبه را نوشت و جواد افشار آن را ساخت. نیک‌نژاد تا سال ۱۳۹۰ در ۶ فیلم و سریال دیگر به عنوان دستیار کارگردان در کنار سیروس مقدم، محمدحسین لطیفی و سعید سلطانی، حضور داشت.

اولین کار برزو نیک نژاد در مقام کارگردان و نویسنده با فیلم ناخواسته در سال ۱۳۹۲ به تهیه کنندگی امیر سیدزاده، کلید خورد. از آثار دیگر سینمایی وی می‌توان زاپاس، دوزیست و پیتزا مخلوط را نام برد.

از مجموعه‌های تلویزیونی که او به عنوان نویسنده، کارگردان و یا دستیار کارگردان همکاری داشته می‌توان به پنچری، روزهای بد به در، دودکش 2، لبه تاریکی، پایتخت 1 و روزهای زیبا اشاره کرد.

پیش از این، برزو نیک نژاد سریال موفق و پربیننده‌ی، ساخت ایران 2 و سریال طنز آفتاب پرست را نیز برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده بود.

سایر عوامل تولید سریال مرداب

  •  کارگردان: برزو نیک‌نژاد
  • تهیه‌کننده: محمد شایسته
  • نویسنده: افشین صادقی، پدرام افشار
  • بازنویسی فیلمنامه: نیما اقلیما
  • تدوین: میثم مولایی
  • طراح صحنه: امیرحسین قدسی
  • طراح لباس: الهام معین
  • صدابردار: رشید دانشمند
  • طراح چهره‌پردازی: سیامک احمدی
  • مدیران تولید: علیرضا شایسته و ابوالفضل لطفی
  • صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق
  • برنامه ریز: افشین رضایی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • جلوه‌های ویژه کامپیوتری: بیتا اخلاقی
  • دستیار اول کارگردان: نوید صالحی
  • طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری
  • منشی صحنه: محمدحسین گلفشان
  • دستیار طراح صحنه: رشید حسینی
  • طراح لوگو: عرفان بهکار
  • گرافیست: شایان شفابخش
  • عکاس: کوروش جوان

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال مرداب نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، امیر جعفری، مهدی هاشمی، ستاره پسیانی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی و مجید پتکی بازیگرانی هستند که در سریال مرداب به نقش‌آفرینی پرداختند.

کارگردان سریال مرداب کیست؟

سریال به مرداب به کارگردانی برزو نیک نژاد ساخته شده است.

سریال مرداب چند قسمتی است؟

بر اساس آخرین اخبار، سریال مرداب 12 تا 15 قسمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال مرداب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر