;
coinex

فروش فیلم باربی به اقتصاد بریتانیا کمک بزرگی کرده است

تهیه کننده فیلم کمدی فانتزی باربی که به عنوان پرفروش ترین فیلم 2023 شناخته می‌شود، اعلام کرد در طول فیلم‌برداری باربی توانسته بیش از 80 میلیون پوند به اقتصاد بریتانیا کمک کند.این فیلم که مبتنی بر عروسک‌های باربی از شرکت متل است داستان شخصیت‌هایی را روایت می‌کند که به دنبال وقوع بحران وجودی به سفر خودشناسی می‌روند. این فیلم تا‌کنون توانسته 95 میلیون پوند برای باکس آفیس بریتانیا درآمد داشته باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فروش فیلم باربی به اقتصاد بریتانیا کمک بزرگی کرده است

در این فیلم مارگو رابی نقش باربی و رایان گاسلینگ نقش کن را ایفا می‌کنند. لایواکشن فیلم باربی  در سال 2009 بوسیله یونیور سال پیکچرز اعلام شد. اما گل گدوت پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرد و پس از مسائل مختلفی نهایتأ حق انتشار این فیلم در سال 2018 به برادران پیکچرز منتقل شد. در سال 2019 رابی به عنوان بازیگر اصلی انتخاب و تصویر‌برداری اصلی این فیلم در سال 2022 اغاز شد.

فروش فیلم باربی
فروش فیلم باربی

این فیلم با فروش جهانی 1/4 میلیارد دلار توانست رکوردی جدیدی برای فیلمی که دنباله و بازسازی نبود و ویژگی ابر قهرمانی هم نداشت، به جا بگذارد.

فیلم باربی توانست نظر منتقدین را به خود جلب کرده و انتقادهای مثبتی دریافت کند. فروش هفته آخر این فیلم «رکورد شکن» توصیف شده است. این فیلم به حدی مورد توجه قرار گرفته که پدیده فرهنگی «باربنهایمر» نیز با تلفیق «باربی» و «اوپنهایمر» در حال ساخت است.

باربی با کمپین بازاریابی گسترده‌ای تبلیغ شد. نشریهٔ تجاری ورایتی گزارش داد که برادران وارنر ۱۵۰ میلیون دلار برای بازاریابی باربی هزینه کرده‌ که بیش‌تر از بودجهٔ ۱۴۵ میلیون دلاری ساخت خود فیلم بوده‌است.

شرکت برادران وانر افزود که این فیلم زمینه ایجاد 685 شغل و استخدام 6 هزار نیروی جدید را فراهم کند همچنین از 754 کسب‌وکار محلی حمایت و بیش از 40 میلیون پوند دستمزد پرداخت کرده  است.

دیگر گروه بازیگران شامل آمریکا فررا، کیت مک‌کینون، ایسا رای، رئا پرلمان و ویل فرل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی فروش فیلم باربی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر