;
coinex

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی ؛ خطاهای رایج ظرفشویی های الجی

ماشین‌های ظرفشویی از مهمترین لوازم خانگی مدرن هستند. در این مطلب به انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی می‌پردازیم.

از آنجایی که ماشین ظرفشویی از مهمترین و معمولا گرانترین لوازم خانگی در هر منزلی است، استفاده درست و نگهداری از آن بسیار مهم است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم با معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی الجی به انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی بپردازیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

بهترین برندهای لوازم برقی و خصوصا ماشین ظرفشویی هم هرازگاهی با مشکلاتی مواجه شده یا حتی کاملا از کار می‌افتند و به تعمیر نیاز دارند. در چنین شرایطی آشنایی با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی و دیگر برندها می‌تواند بسیار مفید باشد.

ما در این مطلب ضمن معرفی انواع کد خطای ماشین ظرفشویی الجی به شیوه رفع برخی از آن‌ها می‌پردازیم که نیازی به کمک تکنسین ندارد. اما اگر مشکل قابل حل توسط خود شما نباشد، حتما باید با یک تکنسین حرفه‌ای ارتباط برقرار کرده و کمک بگیرید. در ادامه جدول پیغام های خطای ماشین ظرفشویی الجی را می‌بینید:

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی علت ارور
2H این کد خطا نیست، مدت زمان باقی مانده تا انتهای چرخه را نشان می دهد.
AE تشخیص نشتی آب توسط سنسور نشتی کف
CE ایرادات مربوط به موتور دستگاه
CR فعال شدن حالت تست (TEST MODE)
BE تراز نبودن سطح زیر ماشین ظرفشویی، تشکیل کف بیش از حد (استفاده از شوینده نامناسب)
NE نقص یا خرابی موتور مقسم آب
PF مشکلات برقی دستگاه
CL فعال بودن قفل کودک دستگاه
F انتخاب برنامه شستشوی خودکار
CD خنک سازی بعد از خشک کن (Cool dry)
TE ایرادات مربوط به ترمیستور دستگاه
IE کافی نبودن سطح آب دستگاه
OE مشکل در تخلیه آب دستگاه
FE تامین آب بیش از حد
HE ایرادات مربوط به مدار گرمایشی دستگاه
LE ایرادات مربوط به موتور دستگاه
I24,H01,H02 فعال بودن حالت شستشوی با تاخیر
01,02,03, UP to 24 فعال شدن حالت DELAY START (تاخیر در چرخه)
P1,P2,P3,P4 چرخه بارگیری
N:xx, U:xxx, D:xx این کد خطا نیست
صدای زنگ هشدار هشدار دمای بالا

همانطور که احتمال متوجه شده‌اید موارد زیادی می‌تواند باعث ارور دادن ماشین ظرفشویی الجی شود. در چنین وضعی، برخی کدها در نمایشگر ظرفشویی نمایش داده می‌شود که آن‌ها را به عنوان پیغام های خطای ماشین ظرفشویی الجی می‌شناسیم و با اطلاع از دلیل و جزئیات آن‌ها، شاید بتوانید مشکل ماشین ظرفشویی را برطرف کنید.

ارور 2H ماشین ظرفشویی ال جی

در بحث انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی باید گفت که در صورت مشاهده ارور 2H در نمایشگر ماشین نگران نباشید. این مورد که معمولا به اشتباه یکی از انواع کد خطای ماشین ظرفشویی الجی تصور می‌شود، حاکی از مدت زمان باقی‌مانده تا پایان چرخه شستشو است و از آنجایی که نشانگر خطای خاصی نیست، نیازی به تعمیر ندارد.

ارور AE ماشین ظرفشویی ال جی

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

بروز نشتی در هر بخشی از ماشین ظرفشویی می‌تواند عامل ارور دادن ماشین ظرفشویی الجی باشد. این مشکل با نمایش کد خطای AE در نمایشگر دستگاه مشخص می‌شود و می‌تواند حاکی از نصب نادرست دستگاه، پرکردن بیش از حد آن یا بروز نوعی ایراد در شیلنگ تخلیه باشد.

برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی الجی ابتدا باید بررسی کنید که کف مواد شوینده به کف ماشین ظرفشویی سرریز نکرده باشد. در صورت بروز این اتفاق بایستی شوینده دستگاه را عوض کرده و از یک شوینده خاص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. به علاوه بد نیست شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا از عدم پیچ‌خوردگی یا گرفتگی آن در هر بخشی، اطمینان حاصل کنید.

ارور CE ماشین ظرفشویی ال جی

دلیل نمایش ارور ماشین ظرفشویی الجی با کد CE معمولا حاکی از نوعی خطا در عملکرد موتور است که شاید نقضی در بخشی از موتور یا سیم‌کشی بین موتور و برد عامل آن باشد.

به عنوان یکی از مهمترین خطاهای رایج ماشین ظرفشویی الجی در صورت مواجهه با کد CE ابتدا دکمه پاور را زده و ماشین را خاموش کنید. سپس قطع‌کننده مدار روی حالت OFF قرار داده و 10 ثانیه صبر کنید. سپس مجددا قطع‌کننده مدار را به حالت ON بازگردانید. در پایان بار دیگر دکمه پاور را فشار دهید تا ماشین روشن شده و یک چرخه شستشو را آغاز کند.

ارور CR ماشین ظرفشویی ال جی

اروری با کد CR یکی دیگر از انواع کد خطای ماشین ظرفشویی الجی است که نشان می‌دهد دستگاه در حالت تست است. این مورد معمولا توسط نصاب، سرویس‌کار یا تعمیرکار برای بررسی عملکرد دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با فشردن همزمان 3 دکمه فعال می‌شود.

برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی الجی باید با فشردن دکمه پاور دستگاه را برای 1 تا 2 دقیقه خاموش کنید و سپس بعد از روشن کردن مجدد، وضعیت را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون گیمینگ 85 اینچی شیائومی TV A Pro معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

تلویزیون پرچمدار و گرانقیمت هواوی Smart Screen V5 Pro معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

ارور BE ماشین ظرفشویی ال جی

استفاده از شوینده نامناسب یا تراز نبودن محل قرارگیری دستگاه می‌تواند عامل ارور دادن ماشین ظرفشویی الجی با کد BE باشد.

جهت رفع این مشکل نخستین کاری که باید انجام شود، بررسی مواد شوینده دستگاه است. سعی کنید همواره از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

علاوه بر این موضوع کار دیگری که برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی الجی می‌توان انجام داد، اطمینان از تخلیه مناسب آب و جلوگیری از نقص و خرابی دستگاه با تراز کردن سطح زیرین ظرفشویی است. در پایان نیز برای از بین بردن کف‌های زیر دستگاه، مقداری شیر در یک کاسه کم‌عمق ریخته و آن را در قفسه بالایی قرار دهید، سپس دستگاه را در حالت Auto روشن کنید!

ارور NE ماشین ظرفشویی ال جی

دلیل ارور دادن ماشین ظرفشویی الجی با کد NE نقص یا نوعی خرابی در موتور مقسم آب یا خرابی میکروسوئیچ دستگاه است. هر زمان که دستگاه نقصی در موتور واریو (جایی که بازوهای اسپری را کنترل می‌کند) شناسایی کند، شاهد ارور NE خواهید بود که از مهمترین انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است.

جهت رفع این ارور ماشین ظرفشویی الجی احتمالا ناگزیر به تعویض میکروسوییچ دستگاه هستید و برای این کار هم به جای اینکه خودتان اقدام کنید، باید از تکنسین مجرب کمک بگیرید.

ارور PF ماشین ظرفشویی ال جی

در ادامه معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی الجی به ارور PE می‌پردازیم. این کد که یکی از پیغام های خطای ماشین ظرفشویی ال جی است، به ایرادات و مشکلات برقی دستگاه اشاره دارد. هر نوع تضعیف یا اختلال در جریان برق و قطع و وصل شدن آن یا حتی خرابی محافظ برق ماشین منجر به نمایش ارور PE می‌شود.

جهت رفع این مدل از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی بایستی یک پریز برق دیگر را امتحان کنید تا شاید مشکل برق‌رسانی به دستگاه با آن برطرف شود. اگر اینکار تغییری در مشکل ایجاد نکرد، سه راهی یا محافظی که ماشین به آن متصل است را هم عوض کنید. در صورتی که بازهم مشکل برطرف نشد با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید.

ارور CL ماشین ظرفشویی ال جی

ارور CL از دیگر انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است که به فعال بودن قفل کودک دستگاه اشاره دارد. این ارور نشان هیچ خرابی یا ایرادی نیست و تنها هشدار می‌دهد که قفل کودک فعال است. در نتیجه تا وقتی این قفل فعال باشد هیچ بخشی از دستگاه جز دکمه پاور کار نمی‌کند.

راه حل رفع این مشکل بسیار ساده است و باید کلید مربوط به قفل کودک دستگاه را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه‌دارید تا این قابلیت خاموش و دیگر کلیدها فعال شوند.

ارور F ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی خطایی با کد F است که با انتخاب برنامه شستشوی Auto ظاهر می‌شود. در مدت زمان نمایش این ارور، ماشین ظرفشویی در حال بررسی سطح چربی و کثیفی ظروف و مدت زمان و دمای لازم برای شستشوی آن‌ها است. معمولا بعد از گذشت 5 دقیقه، این کد خود به خود محو شده و جایش را به مدت زمان پردازش‌شده توسط دستگاه برای شستشوی ظروف می‌دهد.

پس بدانید که این مورد یکی از پیغام های خطای ماشین ظرفشویی الجی نیست و کاملا طبیعی است. اگر کمی صبر کنید خودبه‌خود برطرف می‌شود.

ارور CD ماشین ظرفشویی ال جی

نمایش اروری با کد CD از دیگر پیغام های خطای ماشین ظرفشویی الجی است که بازهم نشانگر مشکل خاصی نیست و صرفا به فرایند خنک‌سازی دستگاه بعد از عملیات خشک کردن اشاره دارد.

برای رفع این ارور نیاز نیست کاری بکنید و صرفا باید بعد از پایان کار ماشین چندساعتی به آن زمان دهید تا خود را به خوبی خنک کند.

ارور TE ماشین ظرفشویی ال جی

در ادامه معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی الجی به اروری با کد TE می‌رسیم که به خرابی ترمیستور یا تشخیص دمای بسیار بالای آب ورودی به دستگاه اشاره دارد.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

برای رفع این مشکل در ماشین ظرفشویی الجی، شیر آب ورودی را ببندید و دستگاه را از برق بکشید، سپس برای رفع مشکل از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

ارور IE ماشین ظرفشویی ال جی

ارور IE از دیگر خطاهای رایج ماشین ظرفشویی الجی است که به بروز ایرادی در آب ورودی دستگاه، شیلنگ ورودی آب، یا نشتی میکروسوئیچ اشاره دارد.

برای رفع این مشکل بایستی ابتدا شیر آب ورودی دستگاه را کاملا باز کنید تا ببینید فشار آب مناسب است یا نه. در ادامه هرگونه تاخوردگی یا انسداد در مسیر شیلنگ ورودی آب را برطرف کنید و اگر مشکل برطرف نشد،‌ از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

ارور OE ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی که احتمال دارد با آن مواجه شوید، اروری با کد OE است که به بروز نقصی در سیستم تخلیه آب دستگاه اشاره دارد.

جهت رفع این مشکل، بایستی ابتدا بروز هر نوع گرفتگی، پیچ‌خوردگی یا یخ‌زدگی در شیلنگ تخلیه آب دستگاه را بررسی کنید. در مرحله بعد فیلترهای ماشین ظرفشویی را خارج کرده و بعد از تمیزکردن مجدد، دوباره جاسازی کنید. در صورتی که حس می‌کنید مشکل از پمپ دستگاه است، حتما با تکنسین مجرب تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین تلویزیون 8K سامسونگ با قیمت 2 میلیارد تومانی معرفی شد!

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 ؛ راهنمای خرید تلویزیون مخصوص بازی

ارور FE ماشین ظرفشویی ال جی

در معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی الجی به ارور FE می‌رسیم که به تامین بیش از حد آب اشاره دارد. در چنین شرایطی سنسور دستگاه تشخیص داده که آب واردشده به دستگاه بیش از حد مجاز است و این موضوع با ارور FE که از دیگر انواع کد خطای ماشین ظرفشویی الجی است نمایش داده می‌شود.

برای رفع این مدل از خطاهای رایج ماشین ظرفشویی الجی ابتدا بایستی شیر آب را بسته و دستگاه را از برق بکشید. سپس هیدروستات دستگاه را بررسی کنید که حتما سالم باشد. در صورتی که سالم بود و مشکل ادامه داشت،‌ شاید مسئله مربوط به برد الکترونیکی دستگاه باشد. برای رفع این مشکل با تکنسین مجرب تماس بگیرید.

ارور HE ماشین ظرفشویی ال جی

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

نمایش کد HE در نمایشگر دستگاه یکی دیگر از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است که به خرابی یا ایرادی در هیتر و سیم‌کشی دستگاه یا حتی نقص ترمیسور دستگاه اشاره دارد.

جهت رفع کد خطای HE در ماشین ظرفشویی الجی، ابتدا شیر آب ورودی دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. از آنجایی که این مشکل بسیار جدی است، بهتر است سریعا برای رفع آن یک تعمیرکار مجرب را خبر کنید.

ارور LE ماشین ظرفشویی ال جی

نمایش کد LE یکی دیگر از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است که به مشکلی در موتور دستگاه اشاره دارد. نمایش این کد می‌تواند نشانگر آسیب‌دیدگی سیم‌کشی دستگاه، پروانه دستگاه، روتر موتور، تیغه یا بلید و حتی برد اصلی باشد.

برای رفع این ارور، باید ظرفشویی را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. سپس و بعد از 10 ثانیه، برق دستگاه را وصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد باید با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید تا با یافتن قطعه معیوب نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کند.

ارور I24,H01,H02 ماشین ظرفشویی ال جی

معنای کدهای خطای I24,H01,H02 در ماشین ظرفشویی ال جی، تایم مورد نیاز برای فرایند شستشو است و نشانگر خطا نیست بلکه صرفا پیامی برای اطلاع‌رسانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 [معرفی و مشخصات فنی]

ارور 01,02,03 تا 024 ماشین ظرفشویی ال جی

دلیل نمایش این ارور که از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی محسوب می‌شود، فعال شدن حالت DELAY START است. این ارورها کد خطا نیستند و عددی که مشاهده می شود، نشان دهنده ساعات تاخیر در شروع چرخه است. جهت غیرفعالسازی شستشوی با تاخیر و شروع سریع چرخه شستشو، می‌توانید از عملیات Cancel استفاده کنید.

ارور P1,P2,P3,P4 ماشین ظرفشویی ال جی

تمامی کدهای مذکور از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی به شمار می‌روند که نمایانگر چرخه بارگیری هستند. این موارد نیز کد خطا نیست بلکه هریک معنایی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • P1: وضعیتی برای شستشوی ظروف بزرگ آشپزخانه مانند قابلمه و تابه. این برنامه ظروف چرب و بسیار کثیف را به خوبی تمیز می‌کند و موثرترین حالت شستشو محسوب می‌شود.
  • :P2 این حالت هم بسیار قوی اما نسبت به P1 کمی ملایم‌تر است. در این حالت می‌توانید تابه یا ظروفی که خیلی کثیف نیستند را بشویید.
  • P3: این برنامه، گزینه مناسبی برای شستشوی ظروف بلورین و لیوان‌ها است و از ملایم‌ترین چرخه‌های شستشو به شمار می‌آید.
  • P4: این حالت برای شستشوی شب است و از برنامه‌های بی‌صدای شستشو محسوب می‌شود. این برنامه کمی بیشتر از بقیه زمان می‌برد اما صبح روز بعد ظروفی بسیار تمیز و خشک را به شما ارائه می‌کند.

ارور N:xx, U:xxx, D:xx ماشین ظرفشویی ال جی

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

هیچ یک از این کدها از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی یا نشانه نقص و خرابی نیست. این پیام‌ها مربوط به اطلاعات نسخه کنترلر دستگاه است و برای رفع آن‌ها کافیست دستگاه را یکبار خاموش و روشن کنید.

ارور صدای زنگ هشدار (هشدار دمای بالا) ماشین ظرفشویی LG

دلیل پخش شدن صدای زنگ هشدار از مهمترین انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است که باید جدی گرفته شود. این مشکل نشان دمای بالای دستگاه است. این هشدار زمانی به صدا درمی‌آید که بلافاصله بعد از شستشو با آب داغ، آبکشی یا خشک کردن، درب محفظه ظرفشویی را باز می‌کنید.

برای اینکه با چنین هشداری مواجه نشوید سعی کنید همیشه بعد از اتمام کار ظرفشویی، کمی صبر کنید و سپس درب دستگاه را باز کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی LG

تا اینجای این مطلب به انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی پرداختیم اما بد نیست جزئیاتی از نحوه عیب‌یابی ظرفشویی الجی نیز بدانید.

ماشین‌های ظرفشویی الجی معمولا مجهز به سیستم خودکار کنترل خطا برای عیب‌یابی و تشخیص مشکل در مراحل اولیه هستند اما اگر این سیستم به هر دلیلی کار نکند، پیش از تماس با مرکز خدمات مشتریان موارد زیر را بررسی کنید.

مشکل باقی‌ماندن آب داخل مخزن ماشین ظرفشویی بعد از اتمام چرخه شستشو

این مشکل مربوط به شرایطی است که شیلنگ تخلیه دچار آسیب، پیچ‌خوردگی یا انسداد شده باشد. برای رفع این مشکل باید شیلنگ‌های تخلیه را بررسی کرده و هر نوع تاب‌خوردگی یا انسداد را برطرف کنید.

مدت شستشوی ماشین ظرفشویی الجی بیش از حد طولانی شده است

دلیل بروز این مشکل از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی احتمالا به سرد بودن آب ورودی ماشین ظرفشویی مربوط است. معمولا گرم‌کردن آب سرد خود زمانی بر زمان شستشو می‌افزاید. این موضوع معمولا به هیچ نحوی اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

برای حل این مشکل می‌توانید اتصالات منبع آب یا تنظیمات آبگرمکن را بررسی کنید و از گرم بودن آب ورودی به ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.

ماشین ظرفشویی ال جی کار نمی‌کند

در بعضی موارد دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی الجی به سادگی به عدم فشار دادن درست دکمه استارت مربوط است. همچنین احتمال دارد درب دستگاه را به خوبی فشار نداده باشید و درب نیمه‌باز باشد. در این شرایط معمولا فرایند شستشو آغاز نمی‌شود.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

احتمال دیگر برای این موضوع بروز مشکل در منبع تغذیه یا قطع بودن سیم برق دستگاه است. در پایان شاید سوختگی فیوز یا خرابی مدار دلیل این مسئله باشد.

برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم درب محفظه شستشو را به خوبی فشار دهید و به صدای چفت شدن درب آن دقت کنید. دکمه استارت را هم یک بار دیگر فشار دهید و اگر مشکل برطرف نشد، منبع تغذیه و سیم آن را به درستی وصل کنید،‌ فیوز را تعویض کنید یا قطع‌کننده مدار را مجددا تنظیم کنید. در صورتی که بازهم مشکل رفع نشد از یک تکنسین کمک بگیرید.

دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی الجی چیست؟

دلایل احتمالی بوی بد ماشین ظرفشویی الجی می‌تواند باقی‌ماندن آب در محفظه از چرخه قبلی شستشو، گیر کردن بقایای مواد غذایی در کف دستگاه یا در فیلتر ماشین و خارج نکردن ظروف بعد از اتمام چرخه شستشو باشد. هیچ یک از این موارد با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی هشدار داده نمی‌شود.

جهت رفع مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی، دستگاه را به برق وصل کرده و گزینه Cancel cycle را انتخاب کنید. با اینکار آب باقی‌مانده دستگاه تخلیه می‌شود. حالا مواد شوینده به دستگاه اضافه کنید و دستگاه را بدون هیچ ظرفی در حالت Turbo cycle راه‌اندازی کنید.

در مرحله بعد بایستی فیلترها و فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید. در صورتی که با این کار همچنان مشکل پابرجا بود، مقدار سرکه سفید را در یک فنجان کوچک بریزید و آن را در قفسه بالایی محفظه شستشو قرار داده، ماشین را روشن کنید تا یک چرخه شستشوی عادی اجرا شود.

لکه و آثار غذا بعد از شستشو روی ظروف باقی مانده است

این مسئله معمولا مربوط به عدم انتخاب برنامه درست شستشو است. پایین بودی دمای آب، عدم استفاده از شوینده مناسب، پایین بودن فشار آب ورودی به ماشین و چینش نامناسب ظروف یا قفل شدن بازوهای جت اسپری درون محفظه از دیگر دلایل این مشکل است.

برای حل این مشکل می‌توانید چند کار مختلف انجام دهید. ابتدا اتصالات منبع آب یا تنظیمات آبگرمکن را بررسی کنید تا از دمای مناسب آب ماشین مطمئن شوید. در مرحله بعد از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و بررسی کنید که فشار آب بین 20 تا 80 psi باشد. در پایان با پاکسازی فیلترها و بازوهای اسپری از آزاد بودن آن‌ها داخل محفظه اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون 118 اینچی الجی با قیمت سرسام‌آور 10 هزار دلار معرفی شد

مات شدن ظروف شیشه‌ای در ظرفشویی الجی

دلیل بروز این مورد از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی می‌تواند مصرف زیاد مواد شوینده و سختی آب ورودی باشد. در صورتی که ظروف شیشه‌ای که استفاده می‌کنید در برابر شستشو با ماشین مقاوم نباشند، بعد از مدتی مات و کدر شده و نمی‌توانید مانع از این اتفاق شوید.

برای رفع این مشکل سعی کنید از ظروف شیشه‌ای مقاوم در برابر شستشو با ماشین استفاده کنید و مواد شوینده کمتری برای شستشوی ظروف بلوریناستفاده کنید. به علاوه می‌توانید از یک ماده آبکشی جلادهنده استفاده کنید تا خطر مات شدن ظروف بلورین به کمترین میزان برسد.

مشکل لکه سیاه یا خاکستری روی ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

این مسئله می‌تواند ناشی از برخورد و سایش ظروف به قطعات آلومینیومی داخل محفظه در طول فرایند شستشو باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید شیوه چینش ظروف در ظرفشویی الجی را تغییر دهید.

دلیل ظاهر شدن لکه‌های زرد و قهوه‌ای بر روی ظروف شسته‌شده چیست؟

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی

این مشکل می‌تواند مربوط به ورود لکه یا تفاله‌های چای و قهوه به ماشین با ظروف آلوده مربوط باشد. برای اینکار می‌توان دمای آب شستشو را بالا برد یا از شوینده‌های لکه‌بر استفاده کرد. همچنین می‌توانید ظروف مربوط به چای و قهوه را به طور دستی بشویید.

سروصدای زیاد ماشین ظرفشویی الجی

سروصدای ماشین ظرفشویی الجی تا حدی طبیعی است و دلیل آن می‌تواند باز شدن درب مخزن مواد شوینده یا راه‌اندازی پمپ تخلیه در ابتدای چرخه تخلیه دستگاه باشد. اما دو مورد دیگر که قابل رسیدگی و بررسی است، تراز نبودن سطح زیر دستگاه و یا برخورد بازوها به ظروف است که می‌توانید آن‌ها را رفع کنید.

برای رفع این مشکل ابتدا سطح زیرین دستگاه را کاملا تراز کنید و اگر مشکل برطرف نشد می‌توانید با تغییر چینش ظروف، موضوع بازوهای درون محفظه را بررسی کنید.

کلام آخر

در این مطلب با معرفی انواع ارورهای ماشین ظرفشویی الجی نگاهی به شیوه‌های عیب‌یابی ماشین ظرفشویی الجی و روش‌های رفع این مشکلات داشتیم.

توجه کنید که در هر مورد در صورتی که ترفندهای گفته شده کارساز نبود، بیشتر وارد جزئیات ماشین نشوید و بلافاصله از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

سوالات متداول

دلیل طولانی شدن فرایند شستشو در ظرفشویی الجی چیست؟

این مسئله می‌توند ناشی از سرد بودن آب ورودی به دستگاه باشد که زمان شستشو را بالا می‌برد.

دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی الجی چیست؟

بوی بد ظرفشویی الجی می‌تواند به باقی‌ماندن مواد غذایی در دستگاه، تمیز نبودن فیلترها، باقی‌ماندن آب از چرخه پیشین در محفظه شستشو و یا خارج نکردن ظروف بعد از شستشو از دستگاه مربوط باشد.

ارور LE در ظرفشویی الجی به چه معناست؟

کد LE یکی از مهمترین ارورهای ماشین ظرفشویی الجی است که به بروز مشکلی در موتور دستگاه اشاره دارد. نمایش این کد می‌تواند حاکی از آسیب‌دیدگی سیم‌کشی دستگاه، پروانه دستگاه، روتر موتور، تیغه یا بلید و حتی در مواردی برد اصلی باشد که برای رفع آن‌ها، بهتر است یک تعمیرکار مجرب خبر کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انواع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟ شما تجربه مواجهه با کدام یک از این مشکلات را دارید؟ آیا اروری در ماشین ظرفشویی ال جی که در این مطلب به آن پرداخته نشده باشد وجود دارد؟ جزئیات را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر