;
coinex

ویژگی های وب استور کروم چیست؟ نسخه جدید فروشگاه وب گوگل کروم رونمایی شد

گوگل امروز رسماً از ویژگی های وب استور کروم جدید رونمایی کرد. طراحی این ورژن، ساده‌ و کاربردی‌تر بوده و برای بهبود تجربه مرورگر کروم در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

در ژوئیه ۲۰۲۱ براساس تخمین کاونتر، کروم ۶۵٪ سهم از بازار مرورگرهای جهان را به خود اختصاص داده است. این مرورگر پس از رسیدن به سهم ۷۲ درصدی، در نوامبر ۲۰۱۸ حتی از سافاری هم پیشی گرفت؛ کروم که بیشتر در رایانه‌های لوحی استفاده می‌شود بر تلفن‌های هوشمند هم غالب است‌؛ به طور کلی ۶۳ درصد همه سیستم عامل‌ها به تصاحب این مرورگر درآمدند به دلیل این موفقیت، گوگل نام تجاری «کروم » را به سایر محصولات از جمله کروم بیت، کروم باکس گسترش داده‌ و حالا وب استور کروم را رونمایی کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی های وب استور کروم چیست؟

براساس گزارش گوگل  وب استور کروم دارای پالت رنگی متنوع و متحرک، به‌روز و با قابلیت خوانش آیکون‌های پیشرفته است. وب استور کروم که توسط گوگل برای کاربران کروم طراحی شده تا بتوانند افزونه‌ها، تم‌ها، برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را جستجو، دانلود و نصب کرده و تجربه وب‌گردی خود را سفارشی و شخصی‌تر کنند.

ویژگی های وب استور کروم
ویژگی های وب استور کروم

این وب کروم با زبان «Material You» طراحی شده که جلوه بصری جذاب‌تری را در صفحه این مرورگر ایجاد می‌کند. وب استور کروم نوار جستجو در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار داده تا رابط کاربری خود را نیز بهتر کند. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت «Editors’ Spotlight» افزونه‌هایی که تیم گوگل به شما توصیه می‌کند، را ببینید و از آنها استفاده کنید. در سمت چپ این وب کروم نیز محتواهای مختلفی برای کاربران تعبیه شده است که به‌صورت بی‌پایان می‌توان آن را اسکرول کرد. وب استور کروم جدید شباهت زیادی به نسخه وب فروشگاه گوگل پلی دارد. تمام افزونه‌ها و تم‌ها در کارت‌هایی با گوشه‌های گرد نمایش داده می‌شوند و طراحی مینیمال و مدرن‌تری دارند. همچنین این وب کروم دسته‌بندی جدیدی برای افزونه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و خرید ارائه می‌دهد.

وب استور کروم درحال‌حاضر برای تمام کاربران مرورگر کروم قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ویژگی های وب استور کروم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر