;
coinex

علت کندی یوتیوب در فایرفاکس مشخص شد؛ پای ادبلاکرها در میان است!

کاربران ردیت از تاخیر پنج ثانیه‌ای و کندی یوتیوب در فایرفاکس و برخی دیگر از مرورگرها خبر داده‌اند. یوتیوب نیز علت این کندی را اعلام کرده است.

در چند روز گذشته، اخباری درمورد کاهش سرعت لود یوتیوب در فایرفاکس منتشر شد و مشخص نبود این موضوع باگ مرورگر است یا اقدام عامدانه گوگل. حال طبق آنچه یوتیوب اعلام کرده، دلیل کندی یوتیوب در فایرفاکس و احتمالا برخی مرورگرهای دیگر هیچ ارتباطی با مرورگرها ندارد؛ بلکه این بخشی از تلاش‌های شرکت برای مقابله با برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات در تمامی پلتفرم‌هاست.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کندی یوتیوب در فایرفاکس و دیگر مرورگرها برای مقابله با ادبلاکرهاست

کریستوفر لاتون، مدیر ارتباطات یوتیوب درباره‌ی علت کاهش سرعت لود یوتیوب توضیح داده است: «در هفته گذشته، کاربرانی که از برنامه‌های ادبلاکر استفاده می‌کردند، هنگام باز کردن یوتیوب با اختلالاتی همچون کندی باز شدن یوتیوب مواجه شده‌اند.»

لاتون افزود که غیرفعال کردن برنامه مسدود کننده تبلیغات مشکل را حل خواهد کرد، اگرچه تا زمانی که مرورگر آنها رفرش نشده باشد، کاربران ممکن است همچنان تاخیری موقت در بارگذاری را تجربه کنند. وی اظهار کرد:

«تا زمانی که روش‌های تشخیص مسدود کننده تبلیغات یوتیوب بهبود یابد، کاربران همچنان با مشکلاتی از این دست روبرو خواهند شد.»

در ابتدا، گزارش شده بود که این مشکل به کاربران فایرفاکس اختصاص دارد، اما کاربران اعلام کرده‌اند که هم در کروم و هم در اج، این تاخیر را تجربه کرده‌اند.

دامیانو دمونته، مدیر موزیلا نیز تائید کرده است که هیچ شواهدی وجود ندارد که این مشکل صرفا برای فایرفاکس باشد. در ویدئو زیر، می‌توانید کندی باز شدن یوتیوب را که توسط یکی از کاربران ضبط شده، مشاهده کنید:

البته به نظر می‌رسد این تاخیر شامل تمامی افراد نمی‌شود. چند نفر از اعضای تیم The Verge برای بازسازی این مشکل، یوتیوب را در حالت‌های مختلف و با سیستم‌های مختلف امتحان کردند و در هیچ کدام این تاخیر را مشاهده نکردند.

گوگل در چند ماه اخیر برای جلوگیری از حذف تبلیغات، علیه اد بلاکر اعلام جنگ کرد و در نتیجه این کار، هزاران نفر اد بلاکرها را پاک کردند. مدیر ارتباطات یوتیوب وجود تبلیغات را برای این برنامه حیاتی دانسته و گفته اگر کسی تمایلی به دیدن تبلیغات ندارد، می‌تواند با پرداخت ماهانه 13.99 دلار سرویس پریمیوم دریافت نماید.

هفته گذشته، گوگل یک تغییر بزرگ در کروم ایجاد کرد که اعتبار uBlock Origin، یکی از افزونه‌های محبوب ادبلاکر را زیر سؤال می‌برد. به نظر می‌رسد با وجود تمامی این اقدامات، دیگر عصر ادبلاکرهای یوتیوب به پایان رسیده است و افراد می‌بایست آنها را پاک نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره کندی یوتیوب در فایرفاکس و دیگر مرورگر ها و این سیاست جدید گوگل چیست؟ آیا شما برای تماشای ویدئوهای یوتیوب از ادبلاکر استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر