;
coinex

نوار جستجوی گوگل متناسب با طراحی گوشی‌های مدرن امروزی بهینه‌سازی خواهد شد

شرکت گوگل قصد دارد با تغییر محل و بهینه سازی نوار جستجوی گوگل مطابق با نمایشگرهای بزرگ گوشی‌های اندرویدی، دسترسی به برنامه گوگل را راحت‌تر کند.

در حال حاضر در نسخه پایدار اپلیکیشن گوگل در گوشی‌های اندرویدی، نوار جستجو در بالای صفحه قرار گرفته است. مسلما در گوشی‌های امروزی با صفحه نمایش‌های بزرگ دسترسی به این نوار کمی دشوار و سخت است. به همین منظور گوگل دست به کار شده و برای رفع این مشکل در حال کار بر روی برنامه خود است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهینه سازی نوار جستجوی گوگل

بر اساس گزارش جدیدی که توسط وبسایت TheSpAndroid منتشر شده، گوگل با قرار دادن نوار جستجو در پایین صفحه در آخرین نسخه بتا این برنامه (ورژن v14.48.26.29.arm64) سعی در حل مشکل کاربران اندرویدی دارد.

آن‌طور که در اسکرین‌شات‌های به اشتراک گذاشته شده پیداست، محل قرارگیری نوار جستجو درست در بالای دکمه‌های ناوبری در نظر گرفته شده است. با این جابجایی دسترسی به نوار جستجو هنگام کار با یک دست حتی در گوشی‌های بزرگ هم به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که این طرح چه زمانی در نسخه پایدار نیز اجرا خواهد شد اما اگر آزمایش‌ها در نسخه بتا موفق آمیز باشد، احتمالا در چند هفته آینده، این قابلیت در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

نوار جستجوی گوگل

البته مشکلات دستگاه‌های اندرویدی تنها به نوار جستجوی گوگل محدود نمی‌شود. در واقع با افزایش روز افزون سایز ​​نمایشگرها در گوشی‌های هوشمند، زمان آن رسیده که بیشتر دکمه‌ها و عناصر رابط کاربری از بالا به پایین صفحه منتقل شوند. این موضوعی است که به خوبی توسط توسعه‌دهندگان شرکت اپل شناسایی شده؛ چرا که اکثر برنامه‌های iOS از این طراحی پیروی می‌کنند، در حالی که بزرگ‌ترین مدل‌های آیفون باز هم به اندازه برخی از دستگاه‌های اندرویدی مانند Galaxy S23 Ultra بزرگ نیستند.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما کاربران تکراتو بهینه سازی نوار جستجوی گوگل و انتقال آن از بالا به پایین طرح موفقی خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر