;
coinex

گوگل از سه روز دیگر جیمیل های غیرفعال را حذف می‌کند؛ روش‌هایی برای جلوگیری از حذف جیمیل

گوگل قصد دارد از تاریخ 1 دسامبر 2023 جیمیل های غیرفعال را حذف کند. در واقع، گوگل اکانت‌هایی را هدف گرفته که در دو سال گذشته استفاده نشده‌اند. اگر اکانت شما در این دسته قرار می‌گیرد، بهتر است قبل حذف شدن آن اقدامی انجام دهید.

گوگل تصمیم گرفته جیمیل‌ های غیرفعال و تمامی اطلاعات روی آنها از جمله فایل‌های Drive، برنامه Photos و مخاطبین را حذف کند. این شرکت دلیل تصمیم خود را آسیب پذیری بیشتر حساب‌های قدیمی در برابر حملات سایبری اعلام کرده است. اگر جیمیل شما هم در همین دسته قرار می‌گیرد، در ادامه همراه ما باشید تا با استفاده از راهکارهای ذکر شده، از حذف آن جلوگیری کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


روش‌های برای جلوگیری از حذف جیمیل های غیرفعال

بر اساس داده‌های داخلی گوگل، احتمال فعال بودن تأیید هویت دو مرحله‌ای در حساب‌های غیرفعال، در مقایسه با حساب‌های فعال، ده برابر کمتر است. این کمبود تدابیر امنیتی باعث می‌شود حساب‌های قدیمی  نسبت به حملات هک بیشتر آسیب‌پذیر باشند.

علاوه بر این، هرگونه سرویس خارجی متصل به یک حساب Gmail غیرفعال نیز در معرض تهدید قرار می‌گیرد. برای رفع این نگرانی‌ها و حفاظت از داده‌های کاربران، گوگل تصمیم گرفته است حساب‌هایی که دو سال است استفاده نشده‌اند را حذف کند.

گوگل از سه روز دیگر جیمیل های غیرفعال را حذف می‌کند؛ روش‌هایی برای جلوگیری از حذف جیمیل

اما همه حساب‌های غیرفعال سریعا حذف نخواهند شد. گوگل به تدریج، از دسامبر 2023، به صورت دسته‌بندی شده، حساب‌ها را حذف خواهد کرد. این رویکرد مرحله‌ای به کاربران زمان می‌دهد تا در صورت تمایل، حساب‌های خود را فعال کنند. پس از حذف یک حساب، تمام داده‌های مرتبط از جمله ایمیل‌ها، فایل‌های درایو، اسناد، جلسات و هرگونه فایل دیگری به طور دائمی حذف خواهد شد. این فرایند غیرقابل بازگشت است و کاربران قادر به بازیابی داده‌های خود نخواهند بود.

برای جلوگیری از حذف حساب جیمیل ، کاربران می‌توانند به راحتی حداقل هر دو سال یک بار وارد حساب Gmail خود شوند. این فعالیت کمترین نیازمندی برای حفظ فعالیت حساب و جلوگیری از حذف آن است. علاوه بر ورود منظم، کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف، حساب خود را فعال نگه داشته و از حذف جلوگیری کنند. این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • استفاده از Google Drive
  • تماشای ویدیوهای YouTube
  • دانلود برنامه‌ها از فروشگاه Google Play
  • جستجو در گوگل
  • استفاده از ورود به سیستم با استفاده از حساب Google برای برنامه‌ها یا سرویس‌های شخص ثالث

مهم است بدانید که در حال حاضر گوگل هیچ پلنی برای حذف حساب‌های غیرفعال که در یوتیوب ویدئو آپلود کرده‌اند، ندارد. این بدان معناست که اگر یک حساب قدیمی و بی‌استفاده به یوتیوب متصل شده باشد و دارای یک ویدیو  عمومی (public) باشد، گوگل در صورت عدم فعالیت آن حساب را حذف نخواهد کرد. با این حال، ممکن است کمپانی در آینده این سیاست را به‌روزرسانی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سیاست جدید گوگل در خصوص جیمیل های غیرفعال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر