;
coinex

اولین فضانورد ایرانی در سال 1407 به فضا خواهد رفت

طبق ادعای عیسی زارع پور اولین فضانورد ایرانی در سال 1407 با کپسول زیستی بومی به فضا پرتاب خواهد شد. . او اعلام کرد که به زودی اخبار خوبی در این زمینه اعلام خواهد شد و ایران قرار است در بین پنج یا شش کشوری باشد که این فناوری را دارند
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در یک برنامه تلویزیونی درباره پروژه اعزام فضانورد ایرانی توضیح داد: «اعزام فضانورد و اکتشافات فضایی مسیری دارد و آخرین‌بار در سال 1391 با پرتاب کاوشگر پیشگام به همراه یک موجود زنده، آخرین اقدام در این حوزه بود.»


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


اولین فضانورد ایرانی

بر اساس گفته وزیر، یک نسل جدید از کپسول زیست فضایی توسط متخصصان ایرانی تولید شده است و در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای پرتاب قرار دارد. وی افزود: «امیدواریم که به‌زودی خبرهای مثبتی از موفقیت این پروژه منتشر شود و ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این فناوری شناخته شود.»

اولین فضانورد ایرانی
اولین فضانورد ایرانی

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در سال آینده، نسل جدید کپسول زیست فضایی را آزمایش خواهیم کرد افزود: «ان‌شاءالله در افق 1407 شاهد اعزام فضانورد ایرانی با کپسول زیستی بومی هستیم که این کار هم‌اکنون توسط نخبگان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دست اقدام است.»

چندی پیش وزیر ارتباطات پستی با هشتگ «خبر خوب» منتشر کرده و گفته بود: «در راستای اجرای سند ده‌ساله صنعت فضایی کشور، برنامه زیست در فضا احیا شده است و به‌زودی ان‌شاءالله تست‌های زیرمداری نسل جدید کپسول زیستی کاملاً ایرانی انجام خواهد شد.»

وزیر ارتباطات در حالی به پیشرفت کشوردرحوزه فناوری فضایی اشاره می‌کند که به باور کارشناسان، مسئولان هنوز هم با کاربردهای این فناوری در حل چالش‌های کشور آشنا نیستند. یکی از موارد این چالش‌ها، آلودگی هواست و برخی متخصصان معتقدند که با استفاده از فناوری‌های فضایی، می‌توان به‌خوبی مدیریتی برای کاهش آلودگی هوا ارائه داد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی پرتاب اولین فضانورد ایرانی به فضا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اسمشونو نگفتن هنوز؟ قراره کی بره به عنوان اولین فضانورد

    پاسخ

    همین الانشم کلی ایرانی تو فضان

    پاسخ