;
coinex

ادوبی غرامت 1 میلیارد دلاری را به جان خرید؛ معامله با فیگما فسخ می‌شود

با فشار رگولاتورهای بریتانیا و اروپا، سرانجام ادوبی از معامله تصاحب شرکت فیگما صرف نظر کرد و طبق قرارداد، باید غرامت 1 میلیارد دلاری بند فسخ را بپردازد.

ادوبی بعد از نتیجه‌گیری در مورد عدم وجود راه واضح برای اخذ موافقت از نظرگاه‌های رگولاتورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا، از برنامه‌ی خرید 20 میلیارد دلاری فیگما منصرف شده است. دو طرف توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تمام جنبه‌های فسخ معامله ادوبی-فیگما را به‌طور کامل حل می‌کند. ادوبی بعد از شکست در پشتیبانی از موانع نظارتی، غرامت 1 میلیارد دلاری را به این پلتفرم طراحی پرداخت خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


غرامت 1 میلیارد دلاری ادوبی به فیگما

در ماه نوامبر، شورای رقابت و بازارهای متحده انگلستان (CMA) و کمیسیون اروپا نگرانی‌هایی در مورد تأثیر پیشنهادی این ادغام بر رقابت اعلام کردند. CMA در یافته‌های موقت خود اعلام کرد که این ادغام “رقابت بین دو رقیب اصلی” را از بین خواهد برد. همچنین این نهاد اعلام کرد که در حال در نظر گرفتن گزینه‌هایی برای مسدود کردن معامله یا ایجاد الزام برای ادوبی برای فروش محصول اصلی فیگما، یعنی Figma Design به همراه Adobe XD است.

ادوبی ادعا کرد که برای CMA هیچ راهکار قابل قبولی وجود ندارد. سخنگوی ادوبی در گفتگویی با بلومبرگ گفت:

“واضح است که هیچ راهکاری نمی‌تواند نگرانی‌هایی که CMA دارد را رفع کند. ما معتقدیم که بهترین راه ادامه‌ی مذاکرات ما با CMA در مورد مزایاست.”

ماه گذشته، کمیسیون اروپا به ادوبی یک بیانیه انتقادی ارسال کرد که در آن به شرکت اخطار داد که خرید پیشنهادی فیگما احتمالاً “رقابت در بازارهای جهانی برای تأمین نرم‌افزارهای طراحی محصولات تعاملی و سایر نرم افزارهای طراحی خلاق” مانند ابزارهای ویرایش Illustrator و مشابه آن و ابزارهای ویرایش به سبک فتوشاپ می‌تواند کاهش یابد. کمیسیون اروپا قرار بود تا 5 فوریه تصمیم نهایی خود را در مورد ادغام اعلام کند. ادوبی اظهار کرده بود که آمادگی دارد تا راهکارهای ممکن را پیشنهاد دهد تا رضایت نظارتگران اروپایی جلب شود، اما به نظر می‌رسد که دیگر این طور نیست و این شرکت از تصمیم خود منصرف شده است.

غرامت 1 میلیارد دلاری ادوبی

شانتانو ناراین، مدیرعامل و مدیر ادوبی در یک بیانیه گفت:

“ادوبی و فیگما به شدت با یافته‌های نظارتی اخیر مخالفت دارند، اما ما معتقدیم که بهترین راه حرکت جداگانه است. هرچند ادوبی و فیگما دیدگاه مشترکی برای بازتعریف آینده‌ی خلاقیت و بهره‌وری به اشتراک گذاشتند، اما ما همچنان در وضعیت خوبی برای بهره‌گیری از فرصت بازار عظیم و ماموریت تغییر دنیا از طریق تجربه‌های دیجیتال شخصی سازی قرار داریم.”

ادوبی همچنین انتظار داشت که از وزارت دادگستری آمریکا به دلیل مسدود کردن معامله در آمریکا دادخواستی علیه خود را دریافت کند. گزارش شده است که شرکت‌های ادوبی و فیگما هفته گذشته با مقامات وزارت دادگستری دیدار کرده‌اند تا تأیید برای ادغام خود را به دست آورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فسخ قرارداد ادوبی و فیگما و پرداخت غرامت 1 میلیارد دلاری ادوبی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر