;
coinex

پنجشنبه تعطیل می شود یا شنبه؟ آخر هفته های تعطیل چه روزهایی خواهد بود

موضوع آخر هفته های تعطیل برای ایران، هنوز هم گره بسته‌ای است که تصمیم را سخت کرده است. اما حالا مسئولت تصمیم‌گیری به دولت واگذار شده و باید منتظر اعلام نتیجه نهایی باشیم.

همه می‌دانیم که آخر هفته های تعطیل در کشورهای دیگر جمعه و شنبه است و فقط ایران است که یک روز جمعه تعطیل می‌باشد. تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، موضوعی است که بارها مطرح شده و فعلاً به نتیجه نرسیده است. نخست کمیسیون اجتماعی مجلس عهده‌دار تصمیم‌گیری در این مورد بود و حالا با اعلام این کمیسیون، دولت باید تصمیم‌گیری کند. اما دولت نیز فعلاً به این موشوع اشاره نکرده و باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: هوای تهران به وضعیت قرمز رسید؛ کاهش کیفیت هوای پایتخت در نتیجه افزایش ریزگردها

آخر هفته های تعطیل شنبه خواهد بود یا پنجشنبه؟

با اعلام کمیسیون اجتماعی مجلس، تعطیلی پنجشنبه و جمعه و یا جمعه و شنبه به دولت سپرده شده است. با اینکه دولت هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده، برای اینکه بتوانیم در روابط اقتصادی با کشورهای دیگر موفق‌تر باشیم و بتوانیم هماهنگی بیشتر با داشته باشیم، می‌بایست شنبه روز تعطیل اعلام شود. بازرگانان معتقداند که تعطیلی پنجشنبه گسست اقتصادی بوجود خواهد آورد.

آخر هفته های تعطیل شنبه خواهد بود یا پنجشنبه؟

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص اینکه آیا فشارها باعث شده تا تصمیم‌گیری تعطیلی به دولت سپرده شود، توضیح داد:

من با فشارها کاری ندارم. ما می‌خواهیم یک کاری انجام شود. کمیسیون اجتماعی و دولت معتقد است که ما باید بتوانیم تعطیلات آخر هفته را بیشتر کنیم. اگر بر اساس گزارش اول کمیسیون اجتماعی روز دوم تعطیلات آخر هفته شنبه باشد که چه بهتر اما اگر نشد پنج‌شنبه تعطیل شود. تعطیلی روز شنبه مانع افزایش تعطیلات آخر هفته شده بود و به همین علت از سوی هیات رئیسه به عنوان دستور صحن قرار داده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

به نظر ما که تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه، می‌تواند گزینه بهتری باشد و ما را به فرهنگ‌ کشورهای دیگر نزدیک‌تر کند. نظر شما چیست؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر