;
coinex

اندروید 15 قابلیت نمایش سلامت باتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد

ظاهرا گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی در اندروید 15 است. این قابلیت با نمایش سلامت باتری ، میزان ظرفیت باقیمانده و زمان تعویض باتری را به کاربران اطلاع می‌دهد.

سال‌های زیادی است که کاربران آیفون از قابلیت بسیار کاربردی به نام نمایش میزان سلامت باتری برخوردار هستند و متاسفانه اندرویدی‌ها از این قابلیت سهمی نداشته‌اند. این ابزار در عین سادگی شدیدا مفید و کارآمد است، چرا که تصویر واضحی از ظرفیت و وضعیت فعلی باتری و میزان تخریب آن را به کاربران ارائه می‌دهد. اما خبر خوب این است که به احتمال زیاد با آپدیت اندروید 15 این ویژگی در گوشی‌های اندرویدی نیز فعال خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت نمایش سلامت باتری در اندروید 15

به تازگی دو منبع خبری معتبر به نام‌های Android Authority و Google News، در آپدیت اندروید 14 QPR2 بتا 2 که اخیرا منتشر شده، به طور تصادفی با ویژگی جدیدی تحت عنوان سلامت باتری مواجه شده‌اند.

این ویژگی اگرچه در حالت غیر فعال بود اما تجزیه و تحلیل کدها نشان می‌داد که مربوط به نمایش درصد سلامت باتری نسبت به زمان خرید است. به عبارتی می‌توان گفت که این همان ویژگی battery health percentage در آیفون‌ها است.

نمایش سلامت باتری

به عقیده Android Authority، این ویژگی در اندروید 15 و ابتدا به صورت انحصاری در گوشی‌های پیکسل عرضه خواهد شد. البته تمام این گفته‌ها در حد حدس و گمان هستند و گوگل ممکن است که از ارائه چنین قابلیتی صرف نظر کند. با این حال، تلاش‌های اخیر گوگل در جهت بهبود اکوسیستم اندروید، به درست بودن این فرضیه قوت می‌بخشد.

برای مثال در آخرین نسخه Pixel، صفحه جدیدی با نام اطلاعات باتری در تنظیمات ظاهر شده که تعداد چرخه باتری و تاریخ ساخت آن را نشان می‌دهد. همچنین آپدیت اندروید 14 به برنامه‌های شخص ثالث این امکان را می‌دهد تا سلامت باتری را تخمین بزنند. اکنون با این شایعات جدید، به نظر می‌رسد که تمام این به‌روزرسانی‌ها در جهت هموارسازی مسیر راه‌اندازی ویژگی سلامت باتری بوده است.

مزایای چنین قابلیتی غیر قابل انکار است، به خصوص برای کسانی که به طور متوالی و به مدت چندین سال از یک گوشی یکسان استفاده می‌کنند. تمام باتری‌ها با گذشت زمان مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهند و باتری گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی گاهی ممکن است که تعویض باتری لازم باشد اما تشخیص این مسئله کار هر کسی نیست. بنابراین این ویژگی می‌تواند در چنین مواقعی با نشان دادن ظرفیت باتری، کاربران را در جهت تصمیم‌گیری درست هدایت کند. البته اگر قرار باشد این ویژگی با اندروید 15 وارد گوشی‌های پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی شود، باید یک سال برای فعال شدن آن صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت نمایش سلامت باتری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر