coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پهباد انتحاری مجهز به موتور جت ، اولین رونمایی در جنگ اوکراین

براساس گزارش منابع خبری معتبر، اوکراین در جنگ با روسیه، یک نوع پهباد انتحاری مجهز به موتور جت را به خدمت گرفته است. یوجی-25 اسکای‌لاین (UJ-25 Skyline) با تنظیمات انتحاری طراحی شده و قابلیت حمله به اهدافی در فواصل صدها کیلومتری داخل خاک روسیه را دارد.

در دل پهباد جدید یوجی- 25 موتور جت قرار دارد که سرعت آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین علاوه بر ویژگی‌ انتحاری بودنش، از آن به عنوان طعمه نیز استفاده می‌شود تا هدف سامانه‌های پدافندی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تانک مرکاوا چیست ؟ تاریخچه و ویژگی های تانک اصلی اسرائیل

اولین نمونه از پهباد جدید یوجی-25 در شهر بردیانسک اوکراین مورد استفاده قرار گرفت که حالا در اشغال روسیه است. هنوز مشخص نیست که این هواپیمای بدون سرنشین با چه هدفی به پرواز درآمده و عکس‌هایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد که سقوط آن منجر به انفجار نشده است. بردیانسک که یک شهر بندری در دریای آزوف است که موقعیت جغغرافیایی آن می‌تواند بسیار بارارزش و استراتژیک باشد.

این پهپاد نخستین بار در پس‌زمینه گفت‌و‌گوی شبکه CNN با میخایلو فدوروف در مورد جنگ هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین در ماه سپتامبر دیده شد. فدوروف در حال حاضر عهده‌دار پست معاون نخست وزیر اوکراین در امور نوآوری، آموزش، علم و فناوری و وزیر تحول دیجیتال است.

در این گفت‌وگو، هیچ جزئیات خاصی درباره پهپاد جدید اوکراین فاش نشد. با این وجود، به وضوح مشخص شد که طراحی آن از مدل پهپاد Ukrjet UJ-23 Topaz الهام گرفته است. این مدل ابتدا به عنوان یک پهپاد هدف برای استفاده در تمرینات آموزشی و فعالیت‌های آزمایشی و ارزیابی توسعه یافته بود.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را درباره‌ی پهباد انتحاری مجهز به موتور جت ساخت کشور اوکراین را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر