coinex
راهنمای خرید تکراتو

کاهش قابل توجه ارزش سهام اپل در بازار ؛ ضرر 107 میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها!

ارزش سهام اپل دچار کاهش و سقوط شدیدی شده و اهالی کوپرتینو، شاهد ضرر 107 میلیارد دلاری سهام خود بودند که تا حدودی به فروش ناموفق آیفون 15 مربوط است.

تحلیلگران مؤسسه‌ی مالی بین‌المللی بارکلیز رتبه شرکت اپل را کاهش دادند و شوکی به سهام این غول فناوری وارد شد که بیشترین کاهش درصد یک روزه خود را از سپتامبر تجربه کرد و در روز سه شنبه 3.6 درصد کاهش یافت. این کاهش رتبه به دلیل تقاضای کم برای آخرین مدل‌های آیفون اپل، به‌ویژه عملکرد ضعیف آیفون 15 و نگرانی‌ها در مورد آیفون 16 آینده بود.

تاثیر ارزش بازار محسوس بود، اپل بیش از 107 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد زیرا سهام آن به پایین ترین سطح هفت هفته ای رسید و 187.24 دلار معامله شد که 2.75 درصد از قیمت افتتاحیه 187.15 دلار کمتر بود. ارزش کل بازار اکنون 2.91 تریلیون دلار است. تخمین زده می‌شود که این کاهش تقریباً 90 میلیارد دلار از ارزش بازار اپل را دچار افت کند و پیامدهای عمیق کاهش رتبه بارکلیز را برجسته کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ارزش سهام اپل کاهش یافت

تحلیلگران بارکلیز، به رهبری تیم لانگ، رتبه اپل را به طور عجیبی کاهش دادند و قیمت نهایی را به 160 دلار رساندند و بر نگرانی‌ها در مورد بازگشت احتمالی پس از یک سال و عملکرد بهتر سهام تأکید کردند. لانگ نسبت به آینده آیفون ابراز تردید کرد و به فقدان ویژگی‌ها یا ارتقاء قانع کننده برای آیفون 16 اشاره کرد.

چالش‌های اپل فراتر از کاهش ارزش است، با شک و تردیدهایی در مورد توانایی آن برای حفظ دستاوردها در میان افزایش رقابت، به ویژه از سوی شرکت فناوری هواوی، و سرکوب دولت چین بر روی دستگاه‌های ساخت خارجی. کسب و کار خدمات اپل که نزدیک به یک چهارم کل درآمد آن را تشکیل می‌دهد نیز تحت نظارت است و بارکلیز در مورد خطرات احتمالی هشدار داده است.

کاهش قابل توجه ارزش سهام اپل در بازار

عملکرد سهام اپل در سال 2024 منعکس کننده چالش‌های گسترده تر، با افت 3 درصدی و نگرانی در مورد تقاضای پایدار است. احساسات گسترده تر بازار، تحت تاثیر افت اپل، منجر به کاهش 0.56 درصدی شاخص S&P 500 در روز سه شنبه شد.

همانطور که اپل این چالش‌ها را دنبال می‌کند، غول فناوری با سوالاتی در مورد مسیر رشد، توانایی نوآوری در بازار رقابتی و انعطاف پذیری تجارت خدمات خود در مواجهه با نظارت‌ها مواجه است. سرمایه گذاران از نزدیک حرکت‌های استراتژیک اپل و توسعه محصول را در ماه‌های آینده دنبال خواهند کرد تا واکنش این شرکت را به این نقدهای مخالف ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش قابل توجه ارزش سهام اپل در بازار چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر