;
coinex

رقابت تنگاتنگ مایکروسافت و اپل ؛ ارزش بازار مایکروسافت فاصله‌ای با اپل ندارد

ارزش بازار مایکروسافت طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی را تجربه نموده و اکنون ارزش این شرکت، فاصله چندانی با رقیب بزرگ خود، اپل ندارد.

در روز جمعه، ارزش بازار مایکروسافت به 2.73 تریلیون دلار افزایش یافت و تنها 90 میلیارد دلار از ارزش بازار اپل که به 2.82 تریلیون دلار کاهش یافته بود، کم شد. با این تغییر، مایکروسافت هم اکنون بسیار نزدیک به پیشی گرفتن از اپل برای تبدیل شدن به گرانترین شرکت جهان است. آخرین باری که مایکروسافت از اپل پیشی گرفت، در تاریخ 17 نوامبر 2021 بود. از آن زمان به بعد، فاصله بین ارزش بازار دو شرکت به این اندازه کوچک نبوده است. بنابراین، این یک فرصت عالی برای مایکروسافت است تا موقعیت خود را بازیابی کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ارزش بازار مایکروسافت

اگرچه مایکروسافت در بخش سخت‌افزار (دستگاه‌های Surface) عملکرد ضعیفی دارد، اما در زمینه هوش مصنوعی و بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد. در زمینه هوش مصنوعی، مایکروسافت به عنوان ارائه دهنده انحصاری ابری برای OpenAI عمل می‌کند که محصولات آن مانند ChatGPT در حال حاضر در تقاضای فراوانی قرار دارند. در زمینه بازی‌ها، مایکروسافت اخیراً خریداری Activision Blizzard King را به پایان رسانده است و به لطف Xbox Series X|S و Xbox Game Pass، Xbox روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

Apple vs. Microsoft: Which Tech Stock To Own In 2023? - Apple Maven

از طرف دیگر، اپل در چند ماه گذشته عملکرد خوبی نداشته است. اخیراً تقاضا برای محصولات اپل، به خصوص دستگاه‌های Mac و iPad، به دلیل رقابت کاهش یافته و ارزش سهام این شرکت نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، این شرکت کاهش 5 درصدی درآمد نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت به زودی بهبود نخواهد یافت. در واقع، آنها ادعا می‌کنند که فروش آیفون‌ها نیز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد زیرا سری آیفون 16 به عنوان یک ارتقاء بزرگ نسبت به سری آیفون 15 شناخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ارزش بازار مایکروسافت و رقابت سنگین آن با اپل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر