;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی سونی مخصوص تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است

هدست واقعیت ترکیبی سونی در نمایشگاه CES 2024 رسما معرفی شد. اگر کار شما در حوزه تولید محتوا و طراحی است، اصلا این محصول را از دست ندهید.

سونی در نمایشگاه CES امسال از جدیدترین نوآوری خود رونمایی کرد. این سیستم که توانایی ایجاد محتوای فضایی دارد برای حرفه‌ای‌ها و افرادی که در زمینه طراحی و انیمیشن‌های سه بعدی فعالیت دارند، بسیار مفید خواهد بود. هدف از ساخت این هدست ترکیبی، پل زدن میان حوزه‌های مجازی و فیزیکی است تا تجربه‌ای منحصر به فرد و همه جانبه به کاربران منتقل شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سونی

مخاطب هدف این هدست برخلاف سایر محصولات سونی مانند PlayStation VR، گیمرها نیستند، بلکه این بار تولیدکنندگان محتوا مورد هدف قرار گرفته‌اند. این هدست با نمایشگر OLED با وضوح 4K و پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 کوالکام، مخصوص افرادی طراحی شده که به دقت بالا و جزئیات زیادی در کار خود نیاز دارند.

هدست واقعیت ترکیبی سونی
هدست واقعیت ترکیبی سونی

مدیر عامل سونی، Kenichiro Yoshida، بر توانایی این سیستم در گسترش فضای تولید محتوا با اضافه کردن اشیاء مجازی در محیط‌های فیزیکی تاکید کرده است. او می‌گوید که این امر از طریق تنظیم یک کنترلر پیشرفته و منحصربه‌فرد با رینگ انگشتی (به جای دسته‌های قدیمی و یا پوینترهای دستی) محقق خواهد شد. این ابزارهای شهودی با تقلید طبیعی حرکات، به سازندگان اجازه می‌دهند که اشیا مجازی را به راحتی دستکاری کنند، گویی که انگار آنها از نظر فیزیکی در اتاق حضور دارند.

اما اگر لحظاتی نیاز به استراحت از قلمرو مجازی داشته باشید چه می‌شود؟ سونی برای این هم راه حلی دارد. در این‌طور مواقع قسمت جلویی هدست بالا می‌رود و به این ترتیب کاربران کاملا به دنیای فیزیکی منتقل خواهند شد. این انعطاف‌پذیری به کاربران این امکان را می‌دهد که ارتباط خود با محیط فیزیکی اطراف را حفظ کنند و در عین حال از مزایای فضای مجازی نیز لذت ببرند.

البته همه می‌دانیم که سونی در دنیای واقعیت مجازی و ایجاد فضای سه بعدی آماتور و تازه کار نیست. نمایشگرهای واقعیت فضایی قبلی آنها نیز به خوبی از پس وظایف خود برآمده‌اند و این فناوری هیجان‌انگیز را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. با این حال، سیستم جدید سونی با فناوری اختصاصی این شرکت و نمایش اشیا یا حتی شخصیت‌های واقعی با کیفیت بالا، یک گام فراتر رفته است. این سطح از جزئیات، نوید انقلابی در صنعت ایجاد و تجسم مدل‌های سه بعدی را می‌دهد.

سونی قول داده است که این محصول را در اواخر سال جاری به بازار عرضه کند، با این حال متاسفانه هنوز تاریخ دقیق عرضه و قیمت مشخص نشده است. بدون شک این دستگاه در رقابت با اپل ویژن پرو که قرار است ماه آینده وارد فروشگاه‌ها شود، قرار خواهد گرفت. البته اینکه تمرکز سونی بر کنترل‌های بصری بوده و مخاطب هدف آن تولیدکنندگان و سازندگان حرفه‌ای هستند ممکن است که به آنها در این بازار در حال ظهور برتری دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره هدست واقعیت ترکیبی سونی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر