;
coinex

لیست قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال 2024؛ کدام کشور نیروهای مسلح قوی‌تری دارد؟

«گولبال فایر پاور» در گزارشی قدرتمندترین ارتش‌های جهان را رده‌بندی کرده است. ازبکستان از بین 145 کشور اعلام شده رتبه 65 را به خود اختصاص داده است.

گولبال فایر پاور لیست قدرتمندترین ارتش های جهان در سال 2024 را منتشر کرده. در این رده‌بندی ازبکستان توانسته در بین 145 کشور جهان رتبه 65 را به خود اختصاص دهد.جایگاه  این کشور به نسبت سال 2023 سه رتبه افت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: کمک مالی 150 میلیون درهمی برای اینفلوئنسرهای دبی

ازبکستان در سال 2023 میلادی رتبه 62 را در لیست قدرتمندترین ارتش‌های دنیا از آن خود کرده بود اما به نظر می‌رسد این کشور در قسمت نظامی پسرفت داشته چراکه در سال 2024 از جایگاه 62 به 65 رسیده است.

بر اساس گزارش اعلام شده‌ی این مرکز، بودجه دفاعی ازبکستان  ۷۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار محاسه شده است همچنین تعداد نظامیان آماده به خدمت این  کشور نیز ۶۸ هزار نفر و ۴۸ هزار نفر اعلام شده است.

در این رده‌بندی قزاقستان در رتبه ۵۸، ترکمنستان در رتبه ۸۳، قرقیزستان در رتبه ۱۰۰ و تاجیکستان در رتبه ۱۰۷ قرار گرفته اند. آمریکا، روسیه و چین ۳ رتبه اول این رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی قدرتمندترین ارتش های جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر