;
coinex

دستیار مجازی گوگل جهت راحتی کاربران، دستخوش تغییر خواهد شد

گوگل اعلام کرد که از 26 ژانویه 17 ویژگی را از Assistant حذف می‌کند. طبق اعلام این شرکت این تغییرات با هدف بهبود کیفیت و قابلیت اطمینان سرویس و استفاده راحت‌تر از دستیار مجازی گوگل در همه‌ی دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

9to5Google گزارش کرده، ویژگی‌های کنترل کتاب‌های صوتی در کتاب‌های Google Play، مدیریت کتاب آشپزی، زنگ رسانه، موسیقی یا رادیو، مدیریت کورنومتر، تماس صوتی با یک دستگاه دیگر، ارسال ایمیل، پیام های ویدیویی یا صوتی با صدای شما‌، قابلیت چک کردن صوتی برنامه‌های سفر شخصی و برخی موارد دیگر تا 26 فوریه به طور کامل توسط google حذف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: گوگل صدها کارمند خود را اخراج کرد؛ پایان کسب و کار واقعیت افزوده و دستیار صوتی؟

چه برنامه‌هایی در دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) حذف می‌شوند

دستیار صورتی گوگل یکی از محبوب‌ترین ابزارهای این شرکت است که مدت‌ها در دسترس کاربران بوده و به آن خو کرده‌اند. حالا گوگل تصمیم دارد سیاست جدیدی را در دستور کار خود قرار دهد و با هدف بهبود اندمان ابزارهایش دستیار صوتی‌اش را بروز کند. مواردی که به زودی از این ابزار حذف خواهند شد به شرح زیر است:

کنترل کتاب‌های صوتی در کتاب‌های Google Play از طریق صوتی کنار گذاشته خواهند شد؛ با اینحال می‌توانید آن‌ها را از تلفن همراهتان ارسال کنید.
موردبعدی که پس از بروزرسانی خبری از آن نخواهد بود، مدیریت کتاب آشپزی در دستیار Google است.  اما نگران نباشید؛ چراکه همچنان می‌توانید از دستیار Google برای جستجوی دستور‌العمل‌های آنلاین و همچنین در یوتیوب استفاده کنید.
علاوه بر دو مورد قبلی، دیگر هیچ زنگ رسانه، موسیقی یا رادیو  در دستگاه‌های دستیار Google انجام نمی‌گیرد. در عوض، می‌توانید یک روال سفارشی ایجاد کنید یا از زنگ هشدار استاندارد استفاده کنید.
مدیریت کورنومتر در نمایشگرها و بلندگوهای هوشمند مانند گذشته نخواهد بود، اما همچنان این قابلیت قابل استفاده است و به شما این اختیار را می‌دهد که از آن برای تنظیم ساعت‌ها و هشدار‌ها استفاده کنید.
تماس صوتی با یک دستگاه دیگر  موردی بعدی است که گوگل تصمیم به حذف آن دارد. با این حال، می‌توانید با دستگاه هایی که داخل خانه  شما هستند تماس حاصل کنید.
ارسال ایمیل، پیام‌های ویدیویی یا صوتی با صدای شما دیگر قابل دسترس نخواهد بود که به نظر می‌رسد این موضوع مخالفین زیادی داشته باشد.  اما این قابلیت تا 26 ژانویه فعال است و شما هنوز هم می توانید تماس بگیرید و پیام متنی ارسال کنید

درکنار محدودیتی که گوگل برای حالت دسترسی به پیام و تماس ها برای استفاده از نقشه هنگامی که رانندگی می کنید درنظر گرفته ، ویژگی کنترل صوتی را جایگزین کرده که درواقع برای کاربران آن کاربردی تر است.
هرچند کنترل صدا برای دستگاه‌های Fitbit Sense و Versa 3 غیرفعال خواهد بود و بجای آن باید از دکمه‌های دستگاه خود استفاده کنید.
علیرغم  این تغییرات، ساعت‌های پیکسل از کنترل صوتی پشتیبانی می‌کنند.
تماس‌های بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند، شناسه تماس‌گیرنده را فقط در صورتی نشان می دهند که از Duo استفاده کنید.
همچنان وضعیت پرواز را می توانید پیگیری کنید اما قابلیت چک کردن صوتی برنامه های سفر شخصی وجود ندارند.
برای باز کردن برنامه هایی که نصب می کنید می‌توانید از «دستیار» کمک بگیرید اما بعضی اقدامات صوتی مانند ارسال پرداخت، رزرو، یا ارسال در رسانه های اجتماعی دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

گوگل برای بهترشدن دستیار صوتی همچنان مواردی را آزمایش می‌کند و تغییرات ادامه خواهد داشت. مثلا دیگر میکروفون برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی کاربرد ندارد اما می‌توان با ضربه زدن بر روی آیکون میکروفون، جستجو را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کارایی دستیار مجازی گوگل چیست؟ این تغییرات کمکی به بهبود عملکرد دستیار صوتی گوگل خواهد داشت؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر