;
coinex

کاوشگر ماه Peregrine قبل از رسیدن در جو زمین می‌سوزد

دوشنبه هفته پیش بود که Astrobotic کاوشگر ماه Peregrine خود را به فضا پرتاب کرد اما اکنون اعلام شده که این کاوشگر قبل از رسیدن به مقصد در جو زمین می سوزد.

384,400 کیلومتر یک هفته پیش کاوشگر ماه Peregrine خود را به فضا فرستاد؛ اما تنها 7 ساعت پس از شروع ماموریت متوجه نشت سوخت شدید در این کاوشگر شدند که باعث برگشت آن شد. اکنون اعلام شده که این کاوشگر پس از ورود به جو زمین خواهد سوخت.

بیشتر بخوانید: سفر به ماه به تاخیر افتاد، تصمیمی در جهت ایمنی بیشتر فضانوردان

شرکت Astrobotic از دوشنبه پیش تاکنون که این کاوشگر را به فضا فرستاده پست‌هایی از روند کار آن در شبکه ایکس منشر کرده است. در اولین پست منتشر شده این شرکت آمده بود که کاوشگر Peregrine در تغییر مسیر پنل‌های خوردشیدی خود در جهت شارژ شدن با شکست مواجه شده است. در این پست آمده: «تیم ما بر این باور است که علت احتمالی تغییر ناپایدار پنل‌های خورشیدی یک ناهنجاری در پیشرانه است که امکان فرود نرم فضاپیما روی ماه را تهدید می‌کند.»

با وجود نقص شدید در سیستم سوخت‌رسانی این فضاپیما خود را تا فاصله حدود 383 هزار کیلومتری زمین رسانده است. این در حالی است که فاصله ماه تا زمین 384,400 کیلومتر فاصله دارد. اما با این حال بروزرسانی جدید 384,400 کیلومتر از سوخت این کاوشگر در جو زمین خبر می‌دهد. در آخرین پست منشر شده این شرکت آمده که: «یادآوری می‌کنیم که فرود نرم روی ماه دیگر امکان‌پذیر نیست. ما اکنون به مدت 5 روز و 8 ساعت در فضا بوده‌ایم و حدود 389 هزار کیلومتر از زمین فاصله داریم.»

انتظار می‌رفت این فضاپیمیا فرود سختی بر روی ماه داشته باشد. اما او از رقیبان شکست خورده قبلی خود هم بدتر عمل کرد و پس از تنها 5 روز و 8 ساعت حضور در فضا بازگشت و حالا قرار است در جو زمین از بین برود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کاوشگر ماه Peregrine چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر