;
coinex

اولین ماموریت ایستگاه فضایی چین با موفقیت انجام شد

بر اساس اعلام اسپیس اولین ماموریت ایستگاه فضایی چین در سال 2024 با موفقیت انجام شد. چینی‌ها دیروز یک موشک لانگ مارچ 7 همراه کپسول باری تیانژو را با سه خدمه برای نظارت بر روند ماموریت به مدار زمین فرستادند.

این ماموریت در ساعت 14:27 دقیقه به وقت گرینویچ از مقر پرتاب ماهواره ونچانگ در جزیره هاینان آغاز شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار بود موشک لانگ مارچ 7 به همراه خدمه به ایستگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین برسد. سرانجام نشریه چاینا دیلی، این کپسول در ساعت 1:46 دقیقه به وقت پکن کنار تیان هه (ماژول اصلی ایستگاه تیانگونگ) رسید.

بیشتر بخوانید: دانشمند ایرانی موفق به کشف یک سینگال رادیویی مرموز در خوشه ۴۷ توکانا شد

چندی پیش قابلیت حمل بار کپسول باری تیانژو۷ از 13500 کیلوگرم  به 7400 کیلوگرم ارتقا یافته است. این قابلیت به چینی ها این امکان را می دهد که به جای هر 6 ماه یکبار سفر به ایستگاه فضایی تیانگونگ هر 8 ماه یکبار برای تامین ذخایر خود سفر کنند.

وضیفه اصلی کپسول تیانژو  ارسال ذخایر، سوخت، آزمایش های علمی و تجهیزات علمی به ایستگاه تیانگونگ است. آخرین ماموریت چینی‌ها نیز به منظور فرستادن مواد غذایی تازه به مناسبت سال نو میلادی برای خدمه این ماژول بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ماموریت ایستگاه فضایی چین چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر