;
coinex

بهترین بازی های زامبی ؛ معرفی برترین عناوین زامبی محور

زامبی‌ها و مردگان متحرک، از جذاب‌ترین سوژه‌هایی هستند که از سال‌های بسیار دور، در سینما و صنعت گیم سازندگان زیادی با الهام از آن‌ها، آثار مختلفی را ساخته‌اند. امروز قصد داریم به معرفی بهترین بازی های زامبی محور تاریخ بپردازیم.

زامبی‌ها و بازی‌های ویدیویی، یک ترکیب دوتایی کلاسیک و جذاب هستند که تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ترسناک را به بازیکنان ارائه می‌دهند. با این‌حال، همه بازی‌های زامبی موفق نیستند و برخی از عناوین این سبک، واقعا کسل‌کننده و بی‌هیجان هستند. تجربه ثابت کرده یک بازی‌ زامبی‌محور همان‌قدر که می‌تواند جذاب و مفرح باشد، در صورتی که سازنده آن خوب نباشد، می‌تواند به همان اندازه کسل‌کننده و بی‌کیفیت باشد.

صنعت گیم، با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و سخت‌افزاری، در دوران خوبی قرار دارد. بازی‌سازان نسبت به گذشته محدودیت‌های بسیار کمتری دارند. سازندگان با قدرتمند‌تر شدن رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌توانند ایده‌هایشان را اجرایی کنند و بازی‌های بهتری بسازند. یکی از ژانر‌هایی که در سال‌های گذشته خیلی به آن توجه شد و طرفداران زیادی را جذب کرد، بازی‌های با تم زامبی و مردگان متحرک هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های زامبی

نکته: در این مقاله، لیست تقریبا کاملی از بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر و کنسول و همچنین گوشی های موبایل اندروید و آیفون معرفی شده‌اند تا کاربران تمام پلتفرم‌ها بتوانند آن‌ها را تجربه کنند. البته به این نکته توجه کنید که انتخاب موارد معرفی شده، کاملا بر اساس سلیقه نویسنده بوده و شاید بهترین بازی های زامبی محور تاریخ از نظر شما متفاوت باشند. بیایید بدون معرفی به سراغ اولین بازی از لیست برویم.

1- DayZ

بهترین بازی های زامبی

اولین بازی از لیست بهترین بازی های زامبی تاریخ DayZ است. جالب است بدانید این عنوان، در ابتدا به عنوان یک ماد منتشر شده بود. DayZ بازی بود که موفق شد روح تازه‌ای به المان‌های بقا(Survival) در بازی‌های‌ ژانر ترسناک-بقا ببخشد. Dayz با عملکرد خوبی که داشت، توانست تاثیر خوبی روی بازی‌های هم سبک داشته باشد و به ظهور سبک بتل رویال کمک کند.

روند Dayz به این شکل پیش می‌رود که پس از ورود به جزیره‌ای پر از زامبی‌ها، هدف شما جمع آوری تمام منابع لازم برای بقا است. در حالی که از یک طرف زامبی‌های تحت کنترل هوش مصنوعی یک تهدید قابل توجه هستند، مواجه شدن با بازیکنان دیگر بزرگترین نگرانی شماست. بازیکنان می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و یا اینکه یکدیگر را از بین ببرند تا بتوانند آیتم‌های بازیکنان دیگر را تصرف کنند. ماهیت غیرقابل پیش‌بینی DayZ به جذابیت هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید 2023

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

2- Dying Light

بهترین بازی های زامبی

از دید بسیاری گیمرها Dying Light 2 که در 2016 منتشر شد،‌ بهترین بازی زامبی برای کامپیوتر و کنسول‌ها در آن‌ سال بود. داستان بازی شما را در جزیره‌ای قرار می‌دهد که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است. Dying Light دائما شما را به چالش می‌کشد تا با دویدن و پارکور کردن در میان سازه‌های مخروبه و وسایل نقلیه رها شده در دنیای باز آن حرکت کنید.

همان‌طور که جزیره بازی را کاوش می‌کنید، با ماموریت‌های مختلف، همکاری با جناح‌های مختلف، نجات بازماندگان و به دست آوردن سلاح برای بقا تلاش می‌کنید. با این حال، جذاب‌ترین جنبه بازی در مکانیزم حرکت و پارکور‌های جذاب آن نهفته است. شب‌های Dying Light واقعا اتمسفر ترسناک و فوق‌العاده‌ای دارد و هیجان بازی دوچندان می‌شود.

3- بازی‌های The Last Of Us

بهترین بازی های زامبی

غیر ممکن است که حرف از معرفی بهترین بازی زامبی محور تاریخ باشد و نامی از شاهکاری به نام The Last Of Us ساخته استودیو ناتی داگ به میان نیاید.  داستان تاریک و تلخ The Last of Us در دنیایی پر از زامبی‌های (زامبی‌ها در این بازی با نام Infected شناخته می‌شوند) مختلف جریان دارد.

زامبی‌ها در این بازی، انسان‌هایی هستند که عقل خود را از دست‌ داده‌اند و مغزهای آن‌ها به یک نوع قارچ خاص آلوده شده است. The Last Of Us تم آخرالزمانی دارد و مزیتی که آن را نسبت به سایر بازی‌های این سبک متمایز می کند، شخصیت پردازی عالی و اتمسفر واقع‌گرایانه و بی‌رحمی است که ارائه می‌دهد. انتخاب نسخه بهتر بین Tlou1 و Tlou2 کار بسیار دشواری است، زیرا سبک روایت داستان و مکانیک‌های گیم‌پلی آنها عمیقاً در هم تنیده شده‌اند.

Naughty Dog، در هر دو بازی The Last of Us روایتگر داستانی است که شما را در سناریویی غوطه‌ور می‌کند که شخصیت‌های بازی با شرایطی سخت دست و پنجه نرم می‌کنند. هر دو نسخه آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us) بسیار احساسی و بی‌رحم هستند. The Last Of Us با مبارزات جذابی که ارائه می‌دهد، از جهت گیم‌پلی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

نکته: هر دو نسخه The Last Of Us به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر شد و با اکس باکس قابل تجربه کردن نیست! البته چند ماه پیش، نسخه ریمیک بازی اول منتشر شد و توانست به بهترین بازی زامبی برای PC امسال تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2023 

بهترین بازی های PS4 

4- سری بازی‌های Left 4 Dead

بهترین بازی های زامبی

وقتی از حرف از بهترین بازی‌های زامبی محور به میان می‌آید، نمی‌توان سری Left 4 Dead را نادیده گرفت. استودیوی Turtle Rock، در Left 4 Dead از ترکیب زامبی‌ها و اتمسفر آخرالزمانی، برای ایجاد یک سبک متفاوت در بخش بازی های چند نفره استفاده کرد. در سری بازی‌های Left 4 Dead، بازیکنان در نقش بازماندگانی قرار می‌گیرند که برای زنده ماندن و بقا، باید با تعداد زیادی از زامبی‌ها مبارزه کنند و سعی کنند توسط آن‌ها شکار نشوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گیم‌پلی Left 4 Dead و Left 4 Dead 2 این است که برای زنده ماندن و بقا در دنیای بی رحم بازی، باید بتوانید به خوبی با سایر بازیکنان همکاری کنید و کار تیمی‌ انجام دهید. ماهیت مشارکت و همکاری در سری بازی‌های Left 4 Dead  بستری ایده‌آل برای هیجان انگیز‌ تر شدن گیم‌پلی ایجاد می‌کند. Left 4 Dead با نوآوری‌هایی که داشت،‌ در زمان انتشار نظر مثبت گیمر‌ها را جلب کرد و به یکی از بهترین بازی های زامبی تاریخ تبدیل شد.

5- Plant Vs. Zombies : Garden Warfare 2

بهترین بازی های زامبی
Plant Vs.Zombies : Garden Warfare 2 یکی از بهترین بازی های زامبی برای کنسول ها است. این عنوان، موفق شد به شکل نوآورانه‌ای زامبی‌ها را وارد ژانر دفاع از برج (ِTower Defense) کند و نقد‌های مثبتی دریافت کند.  در بازی Plants vs. Zombies، بازیکنان می توانند از انواع گیاهان جالب و عجیب و غریب به عنوان سلاح برای محافظت از خود در برابر زامبی‌ها استفاده کنند. توسعه‌دهنده بازی یعنی Popcap در Garden Warfare 2 المان‌های سبک دفاع از برج و شوتر‌های سوم شخص را باهم ترکیب کرده تا به این بازی موفق برسد.

Plant Vs. Zombies : Garden Warfare 2 به بازیکنان اجازه می‌دهد تا نقش گیاهان و زامبی های مختلفی را را بر عهده بگیرند و با با دشمنان مبارزه کنند. این بازی حجم زیادی محتوا از جمله حالت‌های مختلف در بخش چند نفره را ارائه می‌دهد که به جذاب‌تر شدن تجربه کلی بازی کمک می‌کند. علاوه بر این، فرصتی را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا مهارت های باغبانی خود را به نمایش بگذارند. اگر به دنبال یک بازی زامبی محور فان هستید، به هیچ وجه Plant Vs. Zombies را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

6- Project Zomboid

 بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر
Project Zomboid یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر است. علی‌رغم اینکه Project Zomboid یک بازی مستقل با بودجه پایین بود، اما در زمان انتشار موفق شد نقد‌های مثبتی دریافت کند.

Project Zomboid، در سبک بقا قرار می‌گیرد و در یک محیط SandBox جریان دارد. این دو مورد در کنار هم باعث شده‌اند تجربه کلی بازی جذاب شود. مانند اکثر بازی‌های زامبی ‌محور سبک بقا، بازیکن در نقش یک بازمانده قرار می‌گیرد و باید بتواند با کار‌هایی مانند ساختن سازه‌های دفاعی، از خود در برابر زامبی‌ها محافظت کند. علاوه‌بر‌این، شما می‌توانید آیتم‌هایی بسازید که غذایتان را تامین کنید و با چالش‌هایی مانند افسردگی یا عفونت مبارزه کنید. Project Zomboid به شلیک به سر (هدشات) امتیاز بالایی می‌دهد. اگرچه در حال حاضر در حالت دسترسی اولیه (Early Access) قرار دارد، به‌صورت مرتب آپدیت‌ها و محتوا‌های مختلف دریافت می‌کند.

7- Resident Evil 2 Remake

 بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر

غیر ممکن است که گیمر باشید و با سری بازی‌های رزیدنت ایول (Resident Evil) آشنایی نداشته باشید. شرکت کپکام در دو دهه گذشته، با ساخت بازی‌های فوق‌العاده‌ از فرنچایز رزیدنت ایول، نقش بسیار مهمی در شناخته شدن و محبوبیت بازی‌های زامبی‌محور داشته است. تقریبا تمام بازی‌های این فرنچایز فوق‌العاده هستند و ارزش تجربه بالایی دارند، از جمله Resident Evil 3 Remake و Resident Evil 2 Remake.

بعضی از نسخه‌های رزیدنت ایول با وجود اینکه زامبی محور نیستند، اما تجربه وحشت-بقا فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و جزو بازی‌های صاحب سبک و جذاب این ژانر هستند. داستان نسخه ریمیک رزیدنت ایول 2 در شهری روایت می‌شود که اکنون توسط  تعداد زامبی‌ها تسخیر شده و در حال نابود شدن است. قطعا رویارویی با زامبی‌های ترسناک شما را زهره ترک خواهد کرد. اما این مسئله که سرنوشت راکون سیتی در دستان شماست، دلهره و هیجان داستان را چند برابر می‌کند!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ 

بهترین بازی های موبایلی 2023

8- State Of Decay

 بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر
State Of Decay یکی از بهترین بازی های زامبی برای Pc و کنسول‌هاست. طبیعتا هرچقدر جهان یک بازی زامبی محور بزرگتر باشد، پتانسیل‌های بیشتری هم دارد. سازندگان State Of Decay در طراحی این بازی، دقیقا از همین نکته استفاده کرده‌اند. به لطف یک جهان وسیع و آزاد، State Of Decay حس ترس و دلهره را زیبایی هرچه تمام‌تر به بازیکن القا می‌کند.

در این بازی، برای به‌دست آوردن پاداش‌های مختلف باید به‌صورت حساب‌ شده ریسک کنید. درگیر شدن مستقیم با دسته انبوهی از زامبی‌ها به هیچ وجه تصمیم عاقلانه‌ای نخواهد بود. در شرایط اینچنینی باید بتوانید رویکرد هوشمندانه‌ای در پیش بگیرید.  چگونه می‌توانید از زامبی‌ها فرار و از خودتان محافظت کنید؟ راه‌های مختلفی برای مقابله با این چالش‌ها وجود دارد، به‌ویژه زمانی که با شخصیت‌های جدید روبرو می‌شوید. شما می‌توانید این شخصیت‌ها را به گروه خود بیاورید و توانایی‌های آن‌ها را به کار بگیرید و هر طور که می‌خواهید به کنترل آن‌ها بپردازید.

هر شخصیت دارای توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که می‌توانید با پیشروی در بازی ‌آن‌ها را تقویت کنید. State of Decay یک از بهترین بازی های زامبی برای PC است که استفاده از المان‌های استراتژیک، آن را تبدیل به یک عنوان زامبی محور منحصر به فرد می‌کند.

Telltale’s The Walking Dead Season 1

 بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر

قبل از اینکه The Walking Dead به یک سریال بسیار موفق تبدیل شود، اقتباس Telltale از کمیک‌های جذاب مردگان متحرک، روایت متفاوت و جالبی از آخرالزمان و زامبی‌ها را ارائه کرد و توانست به یکی از بهترین گیم های زامبی تمام دوران تبدیل شود.

این بازی ماجراجویی سبک نقطه و کلیک، سفر لی، یک محکوم سابق را دنبال می‌کند. در طول مسیر، او با یک دختر بچه که خانواده‌اش را از دست داده برخورد می‌کند. در ادامه داستان، لی (شخصیت اصلی بازی) مانند یک پدر از کلمنتاین محافظت می‌کند. پیوند عمیقی که در روند داستان، بین لی و کلمنتاین شکل می‌گیرد، در کنار انتخاب‌ها و تصمیمات سختی که بازیکنان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، The Walking Dead را به یک شاهکار جاودانه تبدیل کرده و نام آن را در لیست بهترین بازی های زامبی موبایل و کنسول قرار داده است.

در ثانیه به ثانیه تجربه‌ی بازی Telltale’s The Walking Dead ترس و دلهره موج می‌زند. در مجموع، در تجربه این بازی شک نکنید، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد! در ضمن، خبر خوب این که این بازی برای پلتفرم‌ گوشی‌ هم منتشر شده است. Telltale`The Walking Dead در زمان انتشار، توسط بسیاری از سایت‌های گیمینگ و منتقدان، بهترین بازی زامبی موبایل لقب گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی‌های زامبی PS4 

بهترین بازی های اندروید

10- They Are Billions

 بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر

دهمین بازی از لیست بهترین بازی های زامبی تمام دوران یعنی They Are Billions، یک عنوان در سبک استراتژی Real Time است. هدف اصلی شما به عنوان بازیکن، محافظت از آخرین انسان‌های بازمانده‌ را بر عهده دارید. برای مبارزه با زامبی‌ها، شما به تکنولوژی استیم پانکی (Steam Punk) دسترسی دارید. امکان استفاده از تکنولوژی‌های استیم پانکی می‌توانید با روش‌های متفاوت و خلاقانه‌ای دشمنانتان را از پا در‌بیاورید.

They Are Billions مانند هر بازی سبک استراتژی دیگری، نیاز به تفکر سریع و تصمیم‌گیری تاکتیکی دارد. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که قبل از انجام هر حرکت بالقوه مضری که می‌تواند منجر به تبدیل شما به زامبی شود، مکث کنید و اقدامات خود را به دقت بررسی کنید.

اگر از طرفداران سبک استراتژی هستید، They Are Billions را یکی از بهترین بازی های زامبی برای PC و کنسول است، از دست ندهید.

11- Days Gone

بهترین بازی زامبی برای کنسول

ممکن است Days Gone به اندازه سایر بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن به موفقیت دست نیافته باشد، اما این عنوان، در القای حس آخرالزمان و زامبی‌ها عالی عمل می‌کند. محیط Days Gone با زمین‌های متروک و ساختمان‌های نیم مخروبه، اتمسفر ترسناک و دلهره‌آوری را برای بازیکنان به وجود می‌آورد.

فریکرهای (زامبی‌ها در Days Gone) این بازی، بر خلاف بیشتر عناوین هم سبک، دشمنان بسیار قدرتمندی هستند که حتی ۱ نفر از آن‌ها می‌تواند شما را از پا در بیاورد. اما استرس و ترس را در بازی Days Gone زمانی بیشتر حس می‌کنید که با تعداد زیادی از زامبی‌های ترسناک روبه‌رو شوید! متاسفانه، زامبی‌ها تنها تهدید در این دنیای آخرالزمانی نیستند. محیط Days Gone پر از تهدید‌های مختلفی مانند حیوانات وحشی، راهزنان و … است که باید از آن‌ها جان سالم به در ببرید. در ضمن قابلیت سفارشی‌سازی موتورسیکلت دوست داشتنی شخصیت اصلی یکی از نقاط قوت Days Gone است. Days Gone با اتمسفر آخرالزمانی جذاب و حس ترس و دلهره‌ای که ارائه می‌دهد قطعا می‌تواند بین بهترین بازی های زامبی تمام دوران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

12- Red Dead Redemption: Undead Nightmare

بهترین بازی زامبی برای کنسول

در سال 2010، Red Dead Redemption ساخته راکستار، مانند تمام بازی‌های این استودیو به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شد. با این حال، Rockstar با انتشار بسته الحاقی Undead Nightmare بازیکنان را شگفت زده کرد. با وجود اینکه رد دد یک بازی واقع‌گرایانه بود، اما اضافه شدن المان‌های تخیلی ترکیب موفقی را ایجاد کرد.

Undead Nightmare به Red Dead Redemption عناصر ترس و بقا جذابی اضافه می‌کند که بازیکنان را دائماً به چالش می‌کشد. بازی اصلی، داستان یک کابوی رو به افول را روایت می‌کند. Undead Nightmare بازیکن را به یک نبرد چالش‌برانگیز برای بقا در دنیایی خشن می‌برد. به جرئت می‌توان گفت Read Dead Redemption: Undead Nightmare اگر بهترین بازی زامبی برای کنسول نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست.

13- Dead Space (2023)

بهترین بازی زامبی برای کنسول

اولین بازی Dead Space که در سال 2011 منتشر شد، به عنوان یکی از مهم ترین عناوین در ژانر ترسناک شناخته می‌شود. این بازی، نقش مهمی در احیای این ژانر ایفا کرد. دقیقاً شبیه یک فیلم اسلشری که از ناشناخته‌ها بیرون می‌آید و دانش آموزان دبیرستانی را به هیجان می‌آورد. اما در سال 2023 سازندگان ریمیک این بازی را منتشر کردند.

Dead Space Remake (2023) مانند نسخه اصلی به یکی از بهترین بازی های زامبی برای کنسول و کامپیوتر تبدیل شد. از نقاط قوت نسخه بازسازی شده Dead Space وفادار بودن به المان‌های اصلی و بهبود آن‌هاست. داستان Dead space بازیکن را در شرایطی قرار می‌دهد که تعداد زیادی از انسان‌ها توسط نیرو‌هایی پلید تسخیر شده‌اند و شما برای بقا باید با آن‌ها مبارزه کنید.

Dead Space از نظر القای حس غم، هیجان و اکشن یک شاهکار است که تا ابد در ذهن گیمر‌ها باقی می‌ماند. با این حال، تجربه نسخه بازسازی شده 2023 Deadspace به لطف بهبود‌های ایجاد شده در بازی و گرافیک‌ چشم‌نواز و به‌روز، به تمام طرفداران ژانر ترس-بقا پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

14- The Walking Dead: Saints And Sinners

بهترین بازی زامبی برای کنسول

بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی که تا به حال با الهام از کمیک‌های مردگان متحرک ساخته شده، Telltale`s The Walking Dead است. اما The Walking Dead: Saints And Sinners یکی دیگر از بازی‌هایی است که با الهام از جهان مردگان متحرک طراحی و در سال 2020 برای VR منتشر شد.

این فرنچایز با ارائه یک گیم‌پلی اکشن تعاملی جذاب، باعث شد تا استاندارد بازی‌های VR ارتقا پیدا کند. The Walking Dead: Saints And Sinners داستان یک توریست معروف را روایت می‌کند که به شکلی عجیب نسبت به ویروس زامبی‌ها مصونیت دارد. کشتن زامبی‌ها در این شوتر اول شخص، هنگامی که با تعداد کمی از آن‌ها روبرو شوید واقعا هیجان‌انگیز است. اما زمانی‌ که با تعداد زیادی از آن‌ها برخورد می‌کنید، حس ترس و دلهره زیادی به شما القا می‌شود.

Saints And Sinners پر از سیستم های ظریف است که آن را به یک بازی VR به یاد‌ ماندنی تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

بهترین بازی زامبی موبایل کدام است؟

از دید بسیاری سایت‌های معتبر، Telltale`s The Walking Dead: Season 1 به علت گیم‌پلی تعاملی فوق‌العاده جذاب و داستان عمیق و درگیرکننده، بهترین بازی زامبی موبایل است. البته علاوه بر Telltale`s Walking Dead عناوین Life After و Dead Effect و Into The Dead 2 نیز جزء بهترین بازی های زامبی اندروید هستند.

سیستم مورد نیاز Dead Space Remake چیست؟

حداقل سیستم مورد نیاز:

سی‌پی‌یو: Ryzen 5 2600X, Core i5-8600
رم: 16 گیگابایت
گرافیک: AMD RX 5700, GTX 1070
دایرکت: ورژن 12
سیستم عامل: Windows 10 64-bit
فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

سیستم پیشنهادی:
سی‌پی‌یو: Ryzen 5 5600X, Core i5-11600K
رم: 16 GB RAM
گرافیک: Radeon RX 6700 XT, Geforce RTX 2070
دایرکت: ورژن 12
سیستم عامل: Windows 10 65-bit
فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بازی Zombie Army توی عکس هست ولی توی لیست نیستش.بازی World War Z از خیلی از بازیهای این لیست بهتر هستش.همینطور بازی Dead Rising

    پاسخ

    تقریبا همشون خوب هستن. مخصوصا اسامی ابتدای لیست اما بازی Days Gone خیلی زود تکراری و کسل کننده میشه و چیزی واسه ارائه نداره. کل ماموریت ها مثله هم میشن. البته اکثر این بازی ها آنلاین هستن و باید از طریق پلت فرم استیم خریداری و بازی بشن ( ف.ی.ل.ت.ر هستن بکنار) و باید نسخه آفلاین بازی کنین که در تجربه و لذت بازی کردن بی تاثیر نیست

    پاسخ