;
coinex

مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی 14 بهمن برگزار می‌شود

وزیر ارتباطات از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی در روز 14 بهمن 1402 خبر داد. این مراسم در بخش‌های مختلف و با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات امروز پنجشنبه، 12 بهمن 1402 در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی در روز شنبه، 14 بهمنن خبر داد. این مراسم در بخش‌های مختلفی ازجمله ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایانه پرتاب با سرعت پیگیری و پرتابر و با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. شاهد هستیم که ایران در زمینه علوم فضای به پیشرفت قابل توجهی رسیده است و یکی از چند کشور موفق در پرتاب ماهواره به فضا است.

بیشتر بخوانید: پرتاب 3 ماهواره جدید با ماهواره‌ بر سیمرغ به فضا ؛ ماهواره‌های مهدا، کیهان 2 و هاتف 1 [+فیلم]

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت با بیان اینکه صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون اعم از پرتابگر، ساخت ماهواره، ایستگاهای زمینی و پایانه پرتاب با سرعت پیگیری می‌شود، گفت: «مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی روز شنبه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.»

وی همچنین با اشاره به دریافت سیگنال‌های ماهواره مهدا افزود:

هم‌اکنون ایستگاه‌های زمینی این سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند و این نشان از بی‌نقص بودن کار متخصصان فضایی ماست.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی

زارع‌پور با اشاره به پرتاب و تزریق موفق ماهواره مهدا که توسط ماهواره بر سیمرغ انجام شد، تصریح کرد: «برای اولین‌بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه 3 ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.»

وی با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد:

این اتفاق عملاً ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌های تکمیلی هم برداشته خواهد شد. سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

بنابه این گزارش، صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیش از برگزاری جلسه هیئت دولت، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت ضمن حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص برگزاری این مراسم چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر