;
coinex

بهترین فیلم های بهرام افشاری ؛ معرفی 12 عنوان برتر

بهرام افشاری از جمله بازیگران جوان و محبوب سینمای ایران بوده که در سالیان اخیر محبوبیت زیادی یافته است. در این مطلب به بهترین فیلم های بهرام افشاری می‌پردازیم.

بهرام افشاری نامی بود که از فصل های آخر سریال پایتخت به تدریج مطرح شد و طنز خاص او سبب محبوبیت بیشترش در بین مردم شد. محبوبیتی که پایتخت برای افشاری به دنبال داشت به سرعت راه او را به فیلم‌های سینمایی خصوصا فیلم‌های کمدی و آثاری در شبکه نمایش خانگی باز کرد. عمده فعالیت این بازیگر پرطرفدار از سال 1392 شروع شده است و در این مطلب ما برترین فیلم های کارنامه بهرام افشاری را به شما معرفی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های بهرام افشاری

بهرام افشاری بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر است که در 6 خرداد 1366 در همدان متولد شده است. افشاری با حضور در سریال‌های پایتخت، شرایط خاص و آسمان من به شهرت رسید و در برنامه همرفیق شهاب حسینی در شبکه نمایش خانگی نیز حضور یافت.

او در فیلم‌های مهمی از جمله عصبانی نیستم، ایران برگر، لانتوری، رحمان 1400، نیوکاسل، کارگر ساده نیازمندیم، آقای سانسور، چشم‌وگوش بسته، سگ بند،‌ بعد از اتفاق، صحنه‌زنی و فسیل حاضر شده است.

از جمله مهمترین افتخارات کارنامه کاری بهرام افشاری باید به نامزدی برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران و کسب جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد از جشنواره حافظ اشاره کرد.

عصبانی نیستم

بهترین فیلم های بهرام افشاری
بهترین فیلم های بهرام افشاری
  • کارگردان: رضا درمیشیان
  • سایر بازیگران: نوید محمدزاده، باران کوثری، رضا بهبودی
  • سال پخش: 1392

عصبانی نیستم یکی از مهمترین و بهترین فیلم های بهرام افشاری است که البته او در آن نقش مهمی ندارد. از طرفی این یکی از نخستین فیلم‌های افشاری است و طبیعی است که او در آن نقش کلیدی نداشته باشد.

این فیلم یکی از آثار سیاسی و جنجال‌برانگیز سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می‌شود که فرایند اکران آن با جنجال‌های زیادی همراه بود و اکرانش هم اتفاقات زیادی در پی داشت.

داستان این فیلم درباره دانشجوی ممتازی به نام نوید با بازی نوید محمدزاده است که در نتیجه فعالیت‌های سیاسی به عنوان دانشجوی ستاره‌دار از دانشگاه اخراج شده است. او نامزدی به نام ستاره با بازی باران کوثری دارد که از طرف پدرش سخت تحت فشار است و نوید در تلاش برای حل مشکلات اوست.

از همان ابتدا قرار بر اکران این فیلم با سانسور شدید بود و گفته می‌شود نسخه‌ای از فیلم که در جشنواره فجر به نمایش درآمد، با 17 دقیقه سانسور پخش شد. گفته می‌شود برای پخش عمومی در سینماها نیز قرار بر سانسور 30 دقیقه از فیلم بوده است. این فیلم اشاره‌های صریحی به اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دارد.

ایران برگر

بهترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: مسعود جعفری‌جوزانی
  • سایر بازیگران: علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی،‌ حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، سیروس میمنت، میرطاهر مظلومی
  • سال پخش: 1393

ایران برگر نیز جمله بهترین فیلم های بهرام افشاری به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی است.

داستان این فیلم درباره دو شخصیت امرالله‌خان و فتح‌الله‌خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با هم رقابت می‌کنند و در نتیجه این رقابت، اتفاقاتی شکل می‌گیرد که داستان فیلم را پیش می برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پریناز ایزدیار

بهترین فیلم های خسرو شکیبایی

لانتوری

بهترین فیلم های اکشن بهرام افشاری

  • کارگردان: رضا درمیشیان
  • سایر بازیگران: نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، باران کوثری، مهدی کوشکی، رضا بهبودی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی
  • سال پخش: 1394

لانتوری به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا درمیشیان فیلمی محصول سال 1394 است که داستان آن درباره یک اسیدپاشی است. در این فیلم پسر جوانی به نام پاشا را شاهدیم که به عنوان سردسته باند تبهکاری لانتوری دست به اقداماتی می‌زند. اعضای باند لانتوری در نتیجه آنچه که از بی‌عدالتی‌های اجتماعی تجربه کرده‌اند، گردهم آمده‌اند. این افراد از جمله اقشار شدیدا آسیب‌دیده اجتماع هستند.

لانتوری به عنوان یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری سومین فیلم رضا درمیشیان است که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی متعددی پذیرفته و پخش شد و جوایز متعددی هم دریافت کرد.

داستان فیلم درباره پسر جوانی به نام پاشا با بازی نوید محمدزاده است که به عنوان سردسته باند لانتوری عاشق دختری به نام مریم با بازی مریم پالیزبان شده است. مریم یک روزنامه‌نگار و کنشگر اجتماعی است و می‌کوشد از خانواده‌هایی که به دلیل از دست دادن عضوی از اعضای خانواده به دنبال اجرای حکم قصاص برای مجرمین هستند.

در این مورد از بهترین فیلم های اکشن بهرام افشاری شاهدیم که مریم بارها پاشا را از خود می‌راند اما پاشا که به طرز بیمارگونه‌ای عاشق مریم شده، بعد از ناامیدی از جواب مثبت او با خشم فراوان تصمیم می‌گیرد به صورت او اسید بپاشد.

نکته کلیدی ماجرا اینجا است که مریم که بعد از این حادثه زیبایی و بینایی خود را از دست داده، حالا برعکس تمام دوران فعالیت اجتماعی خود، مانند خانواده‌هایی که کسی را از دست داده‌اند تنها به دنبال قصاص است.

کارگر ساده نیازمندیم

بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری

  • کارگردان: منوچهر هادی
  • سایر بازیگران: آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سحر قریشی، سیامک صفری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهران احمدی
  • سال پخش: 1394

کارگر ساده نیازمندیم به عنوان یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی پدرام کریمی است.

داستان این فیلم درباره زندگی کارگران شهرستانی مهاجر در تهران و آرزوها، امیدها، یاسها و شکست‌های آن‌ها است. شخصیت اصلی فیلم جوان کارگر مهاجری از آذربایجان به نام قدم با بازی بهرام افشاری است. قدم انسان کله‌شقی است که روحیه بسیار پرخاشگر و ستیزه‌جویی دارد. او در مغازه یک مرد اهل جنوب کشور به نام رحمت با بازی مهران احمدی کار می‌کند و عاشق مونس با بازی روژین رحیمی تهران شده که دختر رحمت محسوب می‌شود.

بعد از مرگ ناگهانی رحمتف بساز بفروش پولدار و نوکیسه‌ای به نام جهان با بازی آتیلا پسیانی، با سواستفاده از موقعیت و در ازای طلب خود از رحمت، از مونس خواستگاری می‌کند تا طلبش را ببخشد. قدم با آگاهی از این موضوع بسیار خشمگین می‌شود.

نیوکاسل

جدیدترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: محسن قصابیان
  • سایر بازیگران: حمید گودرزی، نسرین مقانلو، رضا ناجی، سحر قریشی، نیما شاهرخ‌شاهی، بابک نوری، پژمان بازغی
  • سال پخش: 1395

نیوکاسل یکی از بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری و فیلمی به کارگردانی محسین قصابیان، تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و نویسندگی علیرضا قاسمی است.

داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام فرید با بازی حمید گودرزی است که ساعت 9 صبح مطلع می‌شود که صاحب عمارت قدیمی ساعت 9 شب به فرودگاه می‌رسد. او و ساکنینی که فرید بدون اجازه صاحب‌خانه به عمارت آورده حالا فقط 12 ساعت فرصت دارند تا خانه را خالی کرده و در شرایط عادی تحویل صاحب‌خانه دهد. اما اینجا اتفاقاتی رخ می‌دهد که شرایط را پیچیده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های مریلا زارعی

آقای سانسور

فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: علی جبارزاده
  • سایر بازیگران: محمدرضا فروتن، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، امیر کربلایی‌زاده، محمود پاک‌نیت، گیتی قاسمی، امید روحانی، صحرا اسدالهی
  • سال پخش: 1396

آقای سانسور یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری به کارگردانی و نویسندگی علی جبارزاده و تهیه‌کنندگی غلامرضا گمرکی است. داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام رامین کاتبی با بازی محمدرضا فروتن است که در شرکت دایی خود کار می‌کند و یک نویسنده هم محسوب می‌شود.

البته فروش کتاب‌های او چندان جالب نبوده و به همین دلیل شخصیت دیگری به نام شهرام فرعی با بازی بهرام افشاری تصمیم می‌گیرد که به او برای خلق آثاری موفق کمک کند.

رحمان 1400

فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: منوچهر هادی
  • سایر بازیگران: مهران مدیری، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، ساره بیات، غلامرضا نیکخواه، محمدرضا گلزار
  • سال پخش: 1397

رحمان 1400 به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری فیلمی پرحاشیه و جنجالی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و سعید شاهی است.

در این فیلم به جز بهرام افشاری، بازیگران مهمی از جمله مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی و یکتا ناصر به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در اسفند 1397 اکران شد اما با گذشت چند هفته مشخص شد که نسخه اکران شده، نسخه اصلاح‌شده فیلم نیست و به همین دلیل اکران رحمان 1400 متوقف شد. به طرز جالبی اما در همین چند هفته، رحمان 1400 به چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران بدل شد.

در این فیلم که از بهترین فیلم های بهرام افشاری است، رحمان با بازی سعید آقاخانی را شاهدیم که به عنوان آبدارچی یک شرکت متمول کار می‌کند و پزشک به او اعلام کرده که به خاطر سرطان به زودی فوت می‌کند. از این جهت، رحمان تصمیم می‌گیرد برای به جا گذاشتن میراث خوبی برای خانواده‌اش، دست به اقداماتی بزند. البته که نقشه‌های او به شکست می‌انجامد.

او با همکار و دوست خود در شرکت به نام انوش با بازی بهرام افشاری، نقشه می‌کشند تا اشکان با بازی محمدرضا گلزار که پسر رئیس شرکت یعنی مهران مدیری است را به جایی برسانند که رحمان را به قتل برساند و با پول دیه رحمان، خانواده‌اش به خوبی زندگی کنند.

چشم و گوش بسته

بهترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: فرزاد موتمن
  • سایر بازیگران: امین حیایی، آناهیتا درگاهی، لیندا کیانی، مسعود کرامتی، مانی حقیقی، پوریا پورسرخ، محمدرضا صولتی
  • سال پخش: 1397

چشم و گوش بسته به کارگردانی فرزاد موتمن یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری است. تهیه‌کننده این فیلم امیرحسین آشتیانی‌پور و نویسنده فیلمنامه هما بذرافشان است.

داستان این مورد از بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری درباره مردی است که توسط یک زن تبهکار کشته می‌شود و در نتیجه این اتفاق دو غریبه به جرم قتل بازداشت می‌شوند. داستان از این قرار است که یکی از این افراد که نابینا است صدای شلیک را شنیده اما صحنه قتل را ندیده و دیگری که صحنه قتل را دیده چون ناشنواست صدای گلوله را نشنیده. آن‌ها یک صبح تا غروب فرصت دارند تا از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های امین حیایی

بهترین فیلم های الناز شاکردوست

سگ بند

بهترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: مهران احمدی
  • سایر بازیگران: امیر جعفری، بهاره کیان‌افشار، ویدا جوان، ناهید مسلمی، میرطاهر مظلومی، عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، مهران احمدی
  • سال پخش: 1398

سگ بند نیز یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری محسوب می‌شود که کارگردان آن مهران احمدی است. از جمله بازیگران این فیلم باید به امیر جعفری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، میرطاهر مظلومی، ویدا جوان، عزت‌الله مهرآوران و مهران امدی اشاره کرد. البته آقایان گرجستانی و مهرآوران پیش از اکران این فیلم درگذشتند.

داستان سگ بند که یکی از بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری است درباره یک خانواده از پایین شهر تهران است که پدر آن‌ها به نام رضا عیاران با بازی سیروس گرجستانی از مدال‌آوران و کشتی‌گیران برجسته و به نام بوده و اخیرا همسرش را از دست داده است.

در پنجمین سالگرد همسرش، مادرزنش رضا را راضی می‌کند که لباس عزا را درآورده و ازدواج کند اما او تصمیم می‌گیرد مانند همیشه سر خاک همسرش رفته و از او برای ازدواج اجازه بگیرد، اما در راه قبرستان خودش هم فوت می‌کند.

بعد از این اتفاق دو پسر عیاران با بازی بهرام افشاری و امیر جعفری با پیشنهاد یکی از دوستان خود به نام اسی ستار تصمیم می‌گیرند که با فروش کارگاه کفاشی به ارث رسیده از پدر، به شغل اسی وارد شوند. آن‌ها البته بعد از فروش کفاشی متوجه می‌شوند که اسی در حوزه قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کند.

با وجود اطلاع از این موضوع، این دو که چاره‌ای ندارند ناگزیر تصمیم می‌گیرند وارد کار شوند. با وجود این محموله قاچاقی آن‌ها در تایلند لو می‌رود و این دو تصمیم می‌گیرند برای جبران خسارت و نجات محموله به تایلند بروند. در آن‌جا هم تلاش‌های این دو برادر برای نجات محموله با رشوه ناکام است.

بعد از اتفاق

جدیدترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: پوریا حیدری
  • سایر بازیگران: جواد عزتی، رضا کیانیان، ستاره پسیانی، علی انصاریان، رضا ناجی، صدیقه کیانفر، گلاره عباسی، نیما شعبان‌نژاد
  • سال پخش: 1399

بعد از اتفاق به کارگردانی پوریا حیدری یکی از بهترین فیلم های بهرام افشاری محسوب می‌شود که توانست بعد از اکران در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، جایزه ویژه یونیسف را کسب کند. در این فیلم به جز بهرام افشاری، چهره‌های سرشناسی از جمله علی نصیریان، رضا کیانیان و جواد عزنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم درباره آرزوهای فوتبالی یک کودک است که بعد از اتفاقاتی ناگوار در زندگی تصمیم می‌گیرد به دنبال اهداف شخصی خود برود. او آرزو دارد به پرسپولیس گل بزند.

صحنه‌زنی

جدیدترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: علیرضا صمدی
  • سایر بازیگران: مهتاب کرامتی، پیام احمدی‌نیا، مجید صالحی، محمد نادری، لیندا کیانی
  • سال پخش: 1399

صحنه‌زنی که از جمله بهترین فیلم های بهرام افشاری است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم را علیرضا صمدی بر عهده داشته است.

داستان این فیلم درباره چالش‌های زندگی شخصیت‌های اصلی است و به طور خاص به زندگی یک گروه خلافکار به سردستگی اسد می‌پردازد که با گروه خود صحنه‌های تصادف جعلی می‌سازند تا از بیمه خسارت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکبر عبدی

بهترین فیلم های علی حاتمی

فسیل

بهترین فیلم های بهرام افشاری

  • کارگردان: کریم امینی
  • سایر بازیگران: هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، رضا نیکخواه، امید روحانی، علیرضا استادی
  • سال پخش: 1401

فسیل بی‌تردید از جمله بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری است. این فیلم را کریم امینی کارگردانی کرده و نویسنده فیلمنامه هم حمزه صالحی است.

این فیلم بعد از اکران با استقبال خوبی مواجه شد و 314 میلیون فروش به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران و پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال نخست اکران بدل شد.

این فیلم داستان چهار دوست از اعضای یک گروه موسیقی را روایت می‌کند که هر یک به دنبال موفقیت و شهرت هستند. اسماعیل با بازی بهرام افشاری، سعید با بازی هادی کاظمی و صفا با بازی ایمان صفا از اعضای گروه بلک داگز هستند که برای شهرت و معروفیت می‌کوشند. اسماعیل با نام مستعار اسی بسیار به اجرای موسیقی جلوی شاه علاقه‌مند است اما صفا گرایشات چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی می‌کوشد بین مردم محبوب شود اما به زندان می‌افتد.

در ادامه داستان این مورد از بهترین فیلم های بهرام افشاری شاهدیم که در شرایطی که اسی قرار بود برای شاه بخواند، در نتیجه یک تصادف به کما می‌رود و 11 سال بعد در حالی به هوش می‌آید که متوجه می‌شود شاه سقوط کرده و جمهوری اسلامی بر سر کار است. او همچنین متوجه می‌شود که نامزدش فرنگیش با بازی الناز حبیبی ازدواج کرده، سعید به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمده و صفا به مجاهدین خلق پیوسته است. او حالا مورد اتهام اطلاعات قرار دارد و از او بازجویی می‌شود.

اسماعیل با وجود این شرایط بار دیگر به خواستگاری فرنگیس می‌رود که حالا طلاق گرفته و او را از پدرش با بازی رضا نیکخواه خواستگاری می‌کند و با او ازدواج می‌کند. در شب عروسی اسی، بین سعید و صفا که از دو جناح مختلف هستند یک درگیری شکل می‌گیرد و به سبب آن هم، اسی بار دیگر به کما می‌رود و در سال 1385 در حالی که تلویزیون بیمارستان در حال پخش سخنرانی محمود احمدی‌نژاد است چشم باز می‌کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های کمدی بهرام افشاری کدامند؟

فسیل، رحمان 1400، آقای سانسور و چشم‌وگوش بسته از جمله بهترین فیلم‌های کمدی بهرام افشاری هستند.

جدیدترین فیلم های بهرام افشاری کدامند؟

بهرام افشاری در سال 1402 فیلم جدید نداشت اما جدیدترین و آخرین فیلم او، فسیل است که در سال 1401 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های بهرام افشاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر