;
coinex

روز ولنتاین چگونه شکل گرفت و به روز عشق تبدیل شد

ولنتاین تقریبا در تمام جهان به روز عشق معروف شده اما راجع شکل‌گیری این روز و تاریخچه بوجود آمدنش داستان‌های بسیاری وجود دارد.

14 فوریه «25 بهمن» به ولنتاین یا روز عشاق معروف است؛ این تاریخ امروزه به یکی از روزهای مهم در تقویم تجاری جهان تبدیل شده اما در مورد نام‌گذاری این روز داستان‌های جالبی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی کتیبه متعلق به پدرزن جولیوس سزار را رمزگشایی کرد

رایج ترین داستانی که از شکل‌گیری این روز نقل می‌شود متعلق به یک کشیش معروف رومی به نام ولنتاین است که در قرن سوم میلادی می‌زیست ؛ نقل شده زمانی که امپراتور کلادیوس دوم ازدواج سربازان را ممنوع کرد، ولنتاین شرایط ازدواج سربازان را مهیا می‌کرد و به همین دلیل هم زندانی و به اعدام محکوم شد.

امپراتور کلادیوس معتقد بود سربازان متاهل برای جنگ مناسب نیستند؛ اما ولنتاین این عقیده را ناعادلانه می‌دانست. در افسانه‌ها آمده که این کشیش یک روز قبل از اعدامش «14فوریه» نامه‌ای با امضای «از طرف ولنتاین تو» به دختر زندانبانش فرستاد.

البته برای اعدام ولنتاین داستان‌های دیگری نیز وجود دارد. برخی معتقدند که این کشیش برای فراری دادن مسیحیان از زندان روم اعدام شد.

در دیگر داستانی که از شکل‌گیری این روز نقل شده آمده که ولنتاین یک جشن رومی بوده که در آن پسران نام دختران را به طور رندوم از جعبه بیرون می‌کشیدند ودر طول جریان مراسم با آنها قرار ملاقات می‌گذاشتند.

به هر حال ولنتاین امروزه شهرت جهانی دارد و برای بسیاری از مردم روز مهمی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی روز عشق چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر