coinex
راهنمای خرید تکراتو

OpenAI هوش مصنوعی سورا (Sora) را معرفی کرد

هوش مصنوعی سورا شاید یکی از بهترین مولدهای این فناوری باشد که OpenAI معرفی کرده است.  این مدل قابلیت تبدیل متن به ویدئو را به کاربران می‌دهد تا بتوانند ویدئوهای یک دقیقه‌ای واقعی را بر اساس دستوراتی که توسط کاربران نوشته شده‌اند، ایجاد کنند. وبلاگ OpenAI گزارش کرده که مدل هوش مصنوعی سورا (Sora) قادر به ساخت “صحنه‌های پیچیده با شخصیت‌های متعدد، حرکات خاص، و جزئیات زیاد سوژه و پس‌زمینه” است. این شرکت همچنین تأکید دارد که این مدل می‌تواند لوازم جانبی را با دقت تفسیر کرده و شخصیت‌های جذاب با احساسات غنی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Duet AI با سرویس‌های گوگل ادغام شد

هوش مصنوعی سورا همچنین قادر است یک ویدئو بر اساس یک تصویر استاتیک ایجاد کرده و همچنین فریم‌های گمشده در یک ویدئو را تکمیل کند یا آن را گسترش دهد. دموهایی که توسط Sora ایجاد شده‌اند، شامل صحنه‌هوایی از کالیفرنیا در طول طوفان طلایی و یک ویدئویی که به نظر می‌رسد از داخل قطار توکیو ضبط شده، و دیگر موارد مشابه است.

بسیاری از این دموها نشانگر هوش مصنوعی قدرتمندی هستند. OpenAI اذعان می‌کند که این مدل ممکن است در “شبیه‌سازی دقیق فیزیک یک صحنه پیچیده” مشکل داشته باشد، اما در کل نتایج چشمگیری به دست می‌آید.

چند سال قبل، مبدل‌های تصویر به متن مانند Midjourney، پیشتاز در تبدیل کلمات به تصویر بودند. اما اخیراً، توسعه ویدئو با سرعت قابل توجهی آغاز شده و شرکت‌هایی مانند Runway و Pika مدل‌های متن به ویدئویی قابل توجهی را معرفی کرده‌اند. Lumiere از گوگل نیز یکی از رقبای اصلی OpenAI در این حوزه است و مانند Sora، ابزارهای تبدیل متن به ویدیو را فراهم می‌کند.

در حال حاضر، Sora تنها در اختیار “تیم‌های قرمز” OpenAI قرار دارد که مدل را از نظر آسیب‌ها و خطرات احتمالی ارزیابی می‌کنند. OpenAI همچنین به برخی از هنرمندان، طراحان، و فیلم‌سازان اجازه دسترسی به Sora را برای بازخورد می‌دهد. شرکت به یادآوری می‌کند که هوش مصنوعی Sora ممکن است در شبیه‌سازی دقیق فیزیک یک صحنه پیچیده مشکل داشته باشد و برخی موارد علت و معلولی را به درستی تفسیر نکند.

اوایل این ماه، OpenAI اعلام کرد که واترمارک‌ها را به ابزار تبدیل متن به تصویر DALL-E خود اضافه می‌کند، اما تأکید دارد که این واترمارک‌ها “به راحتی قابل حذف هستند.” همانند سایر محصولات هوش مصنوعی، OpenAI باید با عواقب احتمالی از اشتباه گرفتن ویدئوهای تقلبی و مقابله با واقعیت مواجه شود.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما استفاده از هوش مصنوعی سورا و دیگر چت‌بات‌ها چه تاثیری در مسیر زندگی انسان خواهد داشت؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر