;
coinex

بازیگران سریال سایه باز [ بیوگرافی + عکس]

مجموعه سایه باز به کارگردانی علی یاور و بازی مهدی هاشمی از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال سایه باز با ما همراه شوید.

سریال درام و معمایی «سایه باز» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی یاور ساخته شده است. این سریال که از پلتفرم آپرا منتشر می‌شود، محصول مشترک کشور ایران و ترکیه است.

در فصل دوم سریال سایه باز بازیگران مطرح و توانمندی از جمله مهدی هاشمی، همایون ارشادی، شکیب شجره، نیما شعبان نژاد، نازلی رجب پور، شقایق فراهانی، محمد نادری، شبنم قلی خانی، شاهد احمدلو، فاطمه گودرزی و سام قریبیان به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سایه باز را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال سایه باز

فصل دوم سریال سایه باز همچون فصل نخست داستانی جذاب و پرکشش دارد. از نقاط قوت این مجموعه درام معمایی می‌‌توان به نقش‌آفرینی خوب بازیگران، کارگردانی و فیلمبرداری حرفه‌ای و موسیقی متن زیبا اشاره کرد.

بازیگران سریال سایه باز
بازیگران سریال سایه باز

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، ندا فروغ، کامران تهرانی، رسول یعقوبی، روزبه مراتی، سما تاره، طاها موسوی، سعید عزیزی و محسن فمی نیز در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

مهدی هاشمی

بازیگران سریال سایه باز

زندگینامه بازیگران سریال سایه باز را با مهدی هاشمی آغاز می‌کنیم. وی متولد شانزدهم آذر ماه سال 1325 در لنگرود گیلان است. هاشمی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران بوده و از 1348 کارش را با بازی در تئاتر شروع کرده است.

این بازیگر توانمند با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان به کارگردانی داریوش فرهنگ به شهرت رسید. هاشمی اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم «زنده باد …» به کارگردانی خسرو سینایی تجربه کرد.

مهدی هاشمی برای بازی در فیلم‌های دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹)، آلزایمر (۱۳۸۹) و آقا یوسف (۱۳۹۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

مهدی هاشمی با گلاب آدینه ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترک آن‌ها دختری به نام نورا است. اما این زوج بازیگر پس از سال‌ها زندگی از هم جدا شدند. در حال حاضر مهدی هاشمی با مهرنوش صادقی همسر دومش زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

شبنم قلی‌خانی

بازیگران سریال سایه باز
عکس بازیگران سریال سایه باز

شبنم قلی‌خانی در نوزدهم آبان ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته‌ی طراحی صحنه و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. وی بازیگری را از سال 1376 با اجرای نمایش آنتیگونه در تئاتر شهر آغاز کرد، این اجرا مورد توجه شهریار بحرانی قرار گرفت و سبب شد او را برای نقش مریم در فیلم سینمایی مریم مقدس انتخاب کند.

فیلم‌های سینمایی یک الف ناقابل، جوجه اردک من، عطش، سفرنامه خواب، وعده دیدار، ستاره سهیل، به خاطر خواهرم، خاطره، شور شیرین، پریناز، بچه تهران، فال قهوه، فرزند خوانده، درخشش پنهان، بزرگ مرد کوچک، پنجشنبه آخر ماه، غریبه ها، انتقال آتش، بزرگراه، هرماس، حرف آخر، تک خال و سریال‌های گل مرداب، پرده عشق، اولین شب آرامش، سال های برف و بنفشه، نردبام آسمان، پنجمین خورشید، گم شده، پنج کیلومتر تا بهشت، هشت و نیم دقیقه، آنام، بیگانه ای با من است و مجموعه نمایش خانگی مانکن، برخی از آثار کارنامه هنری شبنم قلی‌خانی هستند.

قلی خانی از سال 2004 به عنوان هیئت علمی و مدرس تئاتر و بازیگری در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت است. او سابقه تدریس بازیگری به کودکان را نیز دارد. شبنم قلی‌خانی در سال 1386 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام شانا است.

نیما شعبان‌نژاد

بازیگران سریال سایه باز

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سایه باز می‌رسیم به نیما شعبان‌نژاد که در بیست و یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در شهر کلن آلمان در خانواده‌ای ایرانی متولد شد. سه سال و شش ماه داشت که با بازگشت خانواده در تهران ساکن شدند. مادر او نقاش و پدربزرگش (محمد پناهنده) از عکاسان نام آشنای ایران است.

شعبان‌نژاد دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی تئاتر بوده و از سال ۱۳۸۳ به شکل حرفه‌ای، فعالیت خود را در زمینه بازیگری تئاتر شروع کرده‌ است.

نیما شعبان‌نژاد با معرفی محمد زیکساری که نقش استاد کهنمویی را در برنامه خندوانه بازی می‌کرد، وارد خندوانه شد و با بازی درخشان خود در این برنامه به شهرت رسید. او در مجموعه خندوانه در شخصیت‌های مختلفی به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

وی پس از برنامه خندوانه در سریال‌های ممنوعه، رهایم نکن، هیولا، دراکولا، دوپینگ و فیلم‌های آینده، بعد از اتفاق، لب خط و راز بقا ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

همایون ارشادی

بازیگران سریال سایه باز
زندگینامه بازیگران سریال سایه باز

همایون ارشادی متولد سال ۱۳۲۶ در اصفهان است. وی تا پایان دبیرستان در آبادان به تحصیل پرداخت. پس از اخذ دیپلم به ایتالیا رفت و در دانشگاه ایتالیا معماری خواند و یازده سال بعد به ایران بازگشت.

ایشان در سال ۱۳۷۵ توسط عباس کیارستمی به سینما معرفی شد. بازی ارشادی در فیلم طعم گیلاس کیارستمی بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را در سال ۱۹۹۷ به دست آورد.

درخت گلابی ساخته‌ی داریوش مهرجویی، بوی گل سرخ، واکنش پنجم، سیمای زنی در دوردست، زندگی با چشمان بسته و ملکه به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر تنها برخی از آثار همایون ارشادی در سینما هستند.

ارشادی در سال ۲۰۰۷ در بادبادک باز ساخته مارک فورستر ایفای نقش کرد. بادبادک باز اولین تجربه بین‌المللی ارشادی بود و نقش آفرینی او مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت. این فیلم تجربه موفقی برای وی به حساب می‌آید. از نظر منتقدان و کارگردان فیلم بادبادک باز نقش‌آفرینی همایون ارشادی حیرت‌انگیز بود. روزنامه لس‌آنجلس تایمز در ۱۸ دسامبر درباره‌ی حضور او در این فیلم نوشت: «مارک فورستر نکته حیرت‌انگیز در نقش‌آفرینی همایون ارشادی را بازی طبیعی او می‌داند. خیلی از بازیگران به تکنیک خود تکیه می‌کنند، اما او تنها به دل خود متکی است.»

همایون ارشادی در سال ۲۰۰۹ با نقش آسپاسیوس در فیلم آگورا به کارگردانی آلخاندرو آمنابار حضور یافت و بیش از پیش به اعتبار خود افزود. وی در فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب ۲۰۱۲ ساخته کاترین بیگلو حضور کوتاهی داشت.

او در سال ۲۰۱۴ به پروژه تحت تعقیب‌ترین مرد به کارگردانی آنتون کوربن پیوست و در کنار فیلیپ سیمور هافمن، ریچل مک‌آدامز و ویلم دفو در کاراکتر دکتر عبدالله به ایفای نقش پرداخت. ارشادی همچنین در سال ۲۰۱۶ در فیلمی عاشقانه به نام علی و نینو ساخت کشور انگلیس نقش آفرینی کرده‌ است.

فاطمه گودرزی

بازیگران سریال سایه باز

فاطمه گودرزی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد. پدر و مادر وی اهل بروجرد استان لرستان هستند. گودرزی در 19 سالگی یک دوره‌ی دو ساله‌ی تئاتر را در اداره‌ی بازیگری گذراند. وی در سال ۱۳۶۶ با حضور در سری سوم مجموعه تلویزیونی آئینه به کارگردانی «فریدون فرهودی» بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

گودرزی با نقش‌آفرینی در فیلم به خاطر همه چیز ساخته‌ی رجب محمدین وارد سینما شد. ترانه مادری، دردسر والدین، آپارتمان و رعنا، ما فرشته نیستیم، لحظه گرگ و میش، همسر دلخواه من، ازدواج صورتی، ازدواج به سبک ایرانی، غزال، جنگ نفتکش‌ها، دست‌های خالی و داش اکل برخی از آثار کارنامه هنری فاطمه گودرزی هستند.

فاطمه گودرزی در سال 1374 از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم غزال دریافت کرد. او همچنین در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای ایفای نقش مهین خانم و پروین خانم در فیلم جنگجوی پیروز شد.

فاطمه گودرزی دیپلم اقتصاد دارد. او با عبدالرضا گنجی کارگردان سینما ازدواج کرده است و دو فرزند به نام‌های پویان و آوا دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

سام قریبیان

بازیگران سریال سایه باز
بیوگرافی بازیگران سریال سایه باز

سام قریبیان زاده‌ی سیزدهم دی ماه سال ۱۳۵۸ در نیویورک است. وی کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سینما را دارد. او همچنین یک دوره یک ساله آموزشی را هم در آکادمی فیلم نیویورک گذرانده است.

سام قریبیان فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است. او برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت. وی در دهه ۶۰ و ۷۰ مشغول به فعالیت حرفه‌‌ای در فیلم‌های سینمایی از جمله جدال در تاسوکی به کارگردانی فرامرز قریبیان، شکار خاموش به کارگردانی کیومرث پوراحمد و ترانزیت به کارگردانی علی سجادی حسینی بوده است.

قریبیان در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار به عنوان مجری برنامه بیست در تلویزیون ظاهر شد. او علاوه بر بازیگری و اجرا به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول فعالیت است. از دیگر آثار سام قریبیان می‌توان به سیاه باز، هایلایت، خروج، خط ویژه و نیم رخ ها اشاره کرد.

سام قریبیان در مصاحبه‌ی گفته بود: «بازیگری هدفم نیست، اگر نقش‌های خوبی پیشنهاد شود که عوامل و فیلمنامه خوبی داشته باشد می‌پذیریم، آنقدر کم هوش نیستم که پیشنهاد جذاب را رد کنم.

مشکل من با نقش‌های مثبت این است که معمولا منتظر می‌مانند تا بلایی به سرشان بیاید بعد دست به کاری بزنند. ترجیح می‌دهم نقش قهرمانی موثر را بازی کنم، کسی که اعتقادی دارد و پای آن می‌ایستد و مبارزه می‌کند، کسی که عاشق است و برای عشقش می‌جنگد.»

سید شکیب شجره

بازیگران سریال سایه باز

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سایه باز می‌رسیم به سید شکیب شجره که در یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۸ در شمیران تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته فیزیک و دوره دیده رشته بازیگری تئاتر از ولنگاین در استرالیا است. شجره با اجرای تئاتر بازیگری را آغاز کرد. وی در نمایش‌های بسیاری از جمله ماراساد و تهوع ایفای نقش کرده است.

شجره برای بازی در تئاتر اژدهاک اثر بهرام بیضایی (۱۳۹۵) از سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر، و برای نقش‌آفرینی در مجموعه نمایش خانگی هیولا به کارگردانی مهران مدیری (۱۳۹۸) از بیستمین جشن حافظ، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی شد. او با هنرنمایی در فیلم سینمایی عروسی مردم و سریال هیولا به شهرت رسید.

فیلم‌های سینمایی خوب، بد، جلف به نام ارتش سری، خائن‌کشی، انفرادی، رقص دلفین‌ها و خوب، بد، جلف: رادیواکتیو از آثار کارنامه‌ی هنری شکیب شجره هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

شقایق فراهانی

زندگینامه بازیگران سریال سایه باز
عکس بازیگران سریال سایه باز

شقایق فراهانی در دوم مرداد ماه سال ۱۳۵۱در یک خانواده هنری در تهران به دنیا آمد. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا از بازیگران سینما است. وی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد است و بازیگری را از تئاتر شروع کرد.

این بازیگر پرکار مدتی با پدر و مادرش در فرانسه زندگی کرد و در زمان انقلاب به ایران آمدند؛ اما با شروع جنگ تحمیلی به استرالیا رفتند. وی در 24 سالگی در فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرد. سه سال بعد با بازی در سریال «داستان یک شهر» اصغر فرهادی وارد قاب تلویزیون شد.

منتقدین بازی شقایق فراهانی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر مطرح، نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند.

شقایق فراهانی در 19 سالگی با آقای حسامی ازدواج کرد؛ اما این زندگی مشترک در سال 71 به جدایی ختم شد.

محمد نادری

بازیگران سریال سایه باز

محمد نادری متولد دهم تیر ماه سال ۱۳۵۷ در تهران است. نادری دانش‌آموخته‌ سوره است و بازیگری را از سال 1379 با نمایش «قصه شب یلدا» به کارگردانی نازنین قراگزلو در تالار قشقایی تئاتر شهر تهران آغاز کرد. محمد نادری اصالتا اهل اردبیل و پسرعموی اتابک نادری است.

او با بازی در نقش اول سریال طنز شمعدونی به عنوان اولین کار تلویزیونی‌اش و همچنین ایفای نقش در مجموعه دورهمی مشهور شد.

نادری تا سال 1388 به طور حرفه‌ای تئاتر را دنبال می‌کرد تا اینکه سال 1393 در قامت نویسنده، مجموعه نمایش خانگی «کوچه مروارید» را نوشت که از آن برنامه، جناب خان خلق شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

نازلی رجب‌پور

بازیگران سریال سایه باز
بازیگران سایه باز

نازلی رجب‌پور، زاده‌ی هجدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۸ در تهران است. وی فرزند سوم یک خانواده پنج نفره است. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناس ارشد رشته‌ی روان‌شناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی تهران است.

رجب‌پور از سال ۹۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او با بازی در در تله فیلم‌های سرزمین فصل‌های گرم و ترانه باران وارد عرصه بازیگری شد.

نازلی رجب‌پور با ایفای نقش در سریال ستایش ۲ به کارگردانی سعید سلطانی به شهرت رسید. او با بازی در نقش لیلا فردوس به عنوان نوه پسری حشمت فردوس، در کنار داریوش ارجمند، نرگس محمدی و سیما تیرانداز به خوبی درخشید.

از علاقمندی‌های نازلی رجب‌پور می‌توان به نقاشی رنگ روغن اشاره کرد که به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کند. او همچنین به موسیقی کلاسیک ایران علاقه دارد و سابقه ۵ سال آواز سنتی و نواختن ساز سه‌تار را دارد.

شاهد احمدلو

بازیگران سریال سایه باز

شاهد احمدلو یکی دیگر از بازیگران سریال سایه باز است که در دوازدهم شهریور 1353 در تهران به دنیا آمده است. وی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی هنرستان هنرهای زیبای تهران است. پدرش محمدولی احمدلو، از بازیگران سینماست. او به واسطه‌ی حضور پدرش در سینما اولین بار در سال ۱۳۶۷ در فیلم سرب، ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد.

شاهد احمدلو با کارگردانان صاحب نامی از جمله ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، داوود میرباقری و علیرضا داوود نژاد همکاری داشته‌ است.

احمدلو علاوه بر بازیگری، فیلم‌های کوتاه بسیاری ساخته است. او پس از تجربه بازیگری و کارگردانی فیلم کوتاه، تصمیم گرفت فیلمی داستانی از پشت صحنه یک فیلم بسازد. به این ترتیب، فیلم پس از سکوت که پشت صحنه‌ی فیلم کاغذ بی خط بود، ساخته شد. شاهد احمدلو اولین کارگردان ایرانی است که از پشت صحنه‌ی یک اثر سینمایی، یک فیلم داستانی ساخته است.

خانه اجاره‌ای ۱۳۹۱، آقا و خانم سنگی ۱۳۹۴–۱۳۹۳ و چشم‌بندی ۱۴۰۱ از آثار کارنامه هنری شاهد احمدلو هستند. چند می‌گیری گریه کنی، اگه میتونی منو بگیر و مورچه خوار سه فیلم بلند سینمایی او هستند.

خلاصه داستان سریال سایه باز

پس پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال سایه باز سراغ داستان این مجموعه درام معمایی می‌رویم که درباره‌ی زندگی یک تاجر و برج ساز موفق به نام برزو شمس است.

بازیگران سریال سایه باز

در خلاصه داستان سریال سایه باز آمده است: «برزو شمس، تاجر و برج ساز موفق، در شب جشن نام‌گذاری تنها نوه‌اش با دوست قدیمی‌اش روبرو می‌شود. این ملاقات باعث می‌شود که رازهای زندگی گذشته برزو رو شود و او را به دنیایی از پیچیدگی‌ها و معماهای بی‌پایان بکشاند.»

کارگردان سریال سایه باز

علی یاور کارگردان سریال سایه باز، کار هنری خود را از سال 1387 با بازی در سریال روزهای زیبا به کارگردانی جواد افشار، به طور حرفه‌ای آغاز کرد. وی در همبن سال جانشین تهیه‌کننده سریال پربیننده‌ی پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم نیز بوده است.

بازیگران سریال سایه باز

علی یاور در آثاری همچون فیلم‌های پشت درهای بسته، لحظه صید و سریال‌های بوی گلهای وحشی، آواز مه نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است. او همچنین کارگردانی فیلم سمپاشی و سریال بارانداز را در کارنامه هنری خود دارد.

از دیگر فعالیت‌های علی یاور می‌توان به تهیه‌کنندگی فیلم‌های طاقباز، سینما خر (مشمشه)، بوتاکس و سریال عملیات رعد اشاره کرد.

برخی از عوامل سریال سایه باز

  • نویسنده فیلمنامه، تهیه کننده و کارگردان: علی یاور
  • دستیار کارگردان: آریا یاور
  • برنامه ریز: نرجس ابراهیمی
  • مدیر فیلمبرداری: رضا شریفی
  • مدیر صدابرداری: محسن فلاحی
  • طراح گریم: امیر پرتوزاده
  • طراح صحنه و لباس: احسان روناسی
  • مدیر تولید: امیر بنایی
  • مشاور رسانه‌ای: حمید احمدی
  • خواننده: محسن ابراهیم زاده

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سایه باز نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال هدی هاشمی، همایون ارشادی، شکیب شجره، نیما شعبان نژاد، نازلی رجب پور، شقایق فراهانی، محمد نادری، شبنم قلی خانی، شاهد احمدلو، فاطمه گودرزی، سام قریبیان، ندا فروغ، کامران تهرانی، رسول یعقوبی، روزبه مراتی، سما تاره، طاها موسوی، سعید عزیزی و محسن فمی نقش‌آفرینی کردند.

فصل دوم سریال سایه باز چند قسمتی است؟

سریال سایه باز در 15 قسمت به کارگردانی علی یاور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال سایه باز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر