;
coinex

ناسا به دنبال داوطلبانی برای زندگی در فضای شبیه‌ساز مریخ خود می‌گردد

ناسا پیشنهاد جالبی داده این آژانس فضایی به دنبال داوطلبانی می‌گردد تا برای تکمیل دومین ماموریت این سازمان، یک سال در فضای شبیه‌ساز مریخ زندگی کنند.

چندی پیش ناسا اعلام کرد یک گروه تحقیقاتی چهار نفره را برای مأموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ خود انتخاب کرده. اکنون این آژانس فضایی در روز جمعه  فراخوانی برای داوطلبان که قصد شرکت در دومین ماموریت شبیه‌سازی شده سالانه مریخ را دارند، ارسال کرد. هدف از این ماموریت شبیه‌سازی زندگی در مریخ و مواجه شدن با مشکلات احتمالی است.

بیشتر بخوانید: یک ایرانی مأموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ را برای ناسا انجام خواهد داد

زندگی در فضای شبیه‌ساز مریخ چگونه خواهد بود؟

این ماموریت در بهار 2025 آغاز خواهد شد، در طول مدت این آزمایش چهار خدمه منتخب در زیستگاهی به وسعت 1700 فوت مربع درهیوستون مستقر خواهند شد اما ناسا به طور عمومی نگفته است که شرکت‌کنندگان چقدر غرامت دریافت خواهند کرد.

زیستگاه Mars Dune Alpha در مرکز فضایی جانسون ناسا برای شبیه‌سازی زندگی کاشفان آینده در سیاره سرخ طراحی شده است، جایی که محیط خشن و منابع محدودی دارد. در حال حاضر خدمه اولین ماموریت CHAPEA در آنجا زندگی و کار می‌کنند و اکنون بیش از نیمی از مأموریت 378 روزه خود را طی کرده‌اند. آنها در طول اقامت خود به فالیت‌هایی مانند نگهداری زیستگاه و کشت محصولات مشغول بودند. این زیستگاه دارای یک جعبه شنی 1200 فوت مربعی است که پیاده‌روی در خاک مریخ را شبیه‌سازی می‌کند.

متقاضیانی که قصد شرکت در این ماموریت را دارند باید بین 30 تا 55 سال سابقه زندگی در ایالات متحده را داشته، به زبان انگلیسی مسلط بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه STEM، به علاوه حداقل دو سال تجربه حرفه‌ای، حداقل هزار ساعت خلبانی هواپیما یا دو سال سابقه کار باشند. البته سابقه انواع خاصی از تجربه‌های حرفه‌ای ممکن است به متقاضیان بدون مدرک کارشناسی ارشد نیز اجازه شرکت در این ماموریت را بدهد. CHAPEA 2 دومین ماموریت از سه ماموریتی است که ناسا برای این برنامه در نظر گرفته است. اولین ماموریت در 25 ژوئن 2023 آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی زندگی در فضای شبیه‌ساز مریخ چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر