;
coinex

هکرهای روسی و کره شمالی از ابزار OpenAI برای تقویت حملات سایبری استفاده کردند

هکرهای روسی و کره شمالی از ابزار OpenAI برای تقویت حملات سایبری استفاده کردند و از آنهابرای پیش‌نویس ایمیل‌های فیشینگ و اشکال‌زدایی کد کمک می‌گرفتند.

مایکروسافت و OpenAI می‌گویند که چندین گروه هکری تحت حمایت دولت از ابزارهای مولد AI (GAI) دومی، برای تقویت حملات سایبری استفاده می‌کنند. این دو شرکت با انجام تحقیقاتی برای اولین بار جزئیات چگونگی استفاده هکرهای مرتبط با دولت‌های خارجی از GAI را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: OpenAI هوش مصنوعی سورا (Sora) را معرفی کرد

به گفته این شرکت‌ها، بازیگران دولتی از GAI برای اشکال‌زدایی کدها، جستجوی اطلاعات منبع باز برای اهداف تحقیقاتی، توسعه تکنیک‌های مهندسی اجتماعی، تهیه پیش‌نویس ایمیل‌های فیشینگ و ترجمه متن استفاده می‌کنند. OpenAI که به محصولات Microsoft GAI مانند Copilot قدرت می‌دهد می‌گوید دسترسی گروه‌ها به سیستم‌های GAI خود را پس از اینکه متوجه شد از ابزار آن استفاده می‌کنند، قطع کرده است.

گروه بدنام روسی Forest Blizzard (که بیشتر با نام Fancy Bear یا APT 12 شناخته می شود) یکی از بازیگران دولتی است که گفته می‌شود از پلت فرم OpenAI استفاده کرده. این شرکت گفت: «هکرها از ابزارهای OpenAI در درجه اول برای تحقیقات منبع باز در پروتکل‌های ارتباطی ماهواره‌ای و فناوری تصویربرداری راداری و همچنین برای پشتیبانی از وظایف اسکریپت استفاده کردند.»

مایکروسافت به عنوان بخشی از تلاش‌های امنیت سایبری خود می‌گوید که 300 گروه هکری و 160 بازیگر دولت ملی را ردیابی کرده و اطلاعاتی که از آن‌ها بدست آورده را با OpenAI به اشتراک گذاشت تا به شناسایی هکرها و بستن حساب‌های آنها کمک کند.

OpenAI می‌گوید در حال ساخت ابزارهایی است تا فعالیت‌های عوامل تهدید کننده را در پلتفرم‌های خود مشخص و مختل کند. کارکنان آن از روش‌هایی مانند استفاده از مدل‌های خود برای دنبال کردن سرنخ‌ها، تجزیه و تحلیل نحوه تعامل آنها با ابزارهای OpenAI و تعیین اهداف گسترده‌تر هکرها از سیستم‌های خود استفاده می‌کنند. OpenAI می‌گوید هنگامی که چنین کاربران غیرقانونی را شناسایی می‌کند، استفاده آن‌ها از پلتفرم را از طریق بستن حساب‌هایشان، خاتمه دادن به خدمات یا به حداقل رساندن دسترسی آنها به منابع مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما راجع استفاده هکرهای روسی و کره شمالی از ابزار OpenAI برای تقویت حملات سایبری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر