;
coinex

Meizu از کسب و کار گوشی‌های هوشمند خارج شده و به هوش مصنوعی می‌پردازد

Meizu از تجارت گوشی‌های هوشمند کنار می‌رود. رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرده که هوش مصنوعی آینده است و قصد ورود به این حوزه را دارد.

Meizu، یک شرکت فناوری برجسته چینی، اخیراً یک تغییر استراتژیک مهم ایجاد کرده است. این شرکت روز یکشنبه تصمیم خود را برای توقف توسعه گوشی‌های هوشمند جدید اعلام کرد. این شرکت که متعلق به خودروساز جیلی است، گفت که هوش مصنوعی آینده است و “همه در هوش مصنوعی” سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: هکرهای روسی و کره شمالی از ابزار OpenAI برای تقویت حملات سایبری استفاده کردند

به نظر می‌رسد این تغییرات از مدت‌ها پیش صورت گرفته، Shen Ziyu، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه Xingji Meizu، خاطرنشان کرد که در سال 2023، Meizu با موفقیت از یک “شرکت تلفن همراه” به یک “گروه زیست محیطی” تبدیل شد.

جالب است بدانید که میزو تجارب چند ترمینال همه جانبه‌ای را توسعه داده، شایستگی‌های اصلی خود را از طریق پلتفرم باز Unbounded Zhixing با شرکای خود به اشتراک گذاشته و برند MYVU خود را به یک رهبر در عینک های AR تبدیل کرده است.

شن همچنین تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند را تایید کرد. او گفت که مصرف‌کنندگان اکنون زمان بیشتری (به طور متوسط 51 ماه) را برای به روزرسانی گوشی‌های هوشمند صرف می‌کنند و برندهای مختلف عملکرد قابل مقایسه‌ای را در زمینه‌هایی مانند طراحی ظاهری و دوربین‌های پیشرفته ارائه می‌دهند.

به نظر او، نوآوری گوشی‌های هوشمند این روزها شبیه به مسابقه شده و برندهای مختلف برای جذب مخاطب حافظه بیشتر، حسگرهای بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر را در کنار تاکتیک‌های صنعتی مانند ترول کردن و آشکار کردن کاستی‌های یکدیگر ارائه می‌دهند. در نتیجه، میزو تصمیم گرفته است از تجارت گوشی‌های هوشمند خود که شامل توسعه مدل‌های Meizu 21 Pro، Meizu 22 و Meizu 23 می‌شود، کناره‌گیری کند.

در گذشته نیز این شرکت خط تولید موفق MP3 خود را در میان فروش قوی رها کرد تا بازار رو به رشد گوشی‌های هوشمند را در آغوش بگیرد. توسعه عینک هوشمند MYVU نشان‌دهنده تمایل Meizu برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نسل آینده است.

پس از دو سال آماده‌سازی و انجام اقداماتی مانند تیم‌سازی، تخصیص منابع و برنامه‌ریزی محصول، شین می‌گوید Meizu آمادگی کامل برای ورود به حوزه هوش مصنوعی را دارد. یک سیستم عامل جدید موبایل که برای عصر هوش مصنوعی طراحی شده است در سال 2024 راه اندازی خواهد شد و پس از آن اولین محصول سخت‌افزاری مجهز به هوش مصنوعی نیز اواخر امسال عرضه می‌شود. از تلفن‌های هوشمند فعلی در چین همچنان پشتبانی خواهد شد اما هیچ خبری در مورد پشتیبانی از دستگاه‌های خارج از کشور وجود ندارد چرا که این شرکت در چند سال گذشته از صحنه بین‌المللی غایب بوده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما راجع خروج میزو از تجارت گوشی‌های هوشمند چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر