;
coinex

ویژگی امنیتی جدید کروم از شبکه خانگی کاربران محافظت می‌کند؛ دیگر خبری از حملات سایبری نیست!

با ویژگی امنیتی جدید کروم دیگر نگران حملات سایبری و نفوذ هکرها به شبکه داخلی خود نخواهید بود. هیچ وب‌سایت یا لینک ناامنی از زیر ذره‌بین این قابلیت در نمی‌رود.

گوگل کروم همچنان محبوب‌ترین مرورگر وب جهان است و با داشتن 79 درصد سهم بازار، بر تمام مرورگرها حکمرانی می‌کند. بسیاری از کاربران، گوگل کروم را به مرورگرهای پیش‌فرض سیستم عامل‌های مختلف مانند مرورگرهای Mac ،Windows و iOS ترجیح می‌دهند.

اما این محبوبیت همیشه هم به نفع کروم نبوده و آن را به یک هدف اصلی برای حملات سایبری تبدیل کرده است. گوگل که به خوبی از این مسئله آگاه است، برای دور کردن خطرات، دائما بر روی بهبود امنیت کروم کار می‌کند. این شرکت در حال حاضر، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در بخش بهبود حریم خصوصی و امنیت برای محافظت از اطلاعات کاربران انجام داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی امنیتی جدید کروم

هر وب‌سایتی امن نیست؛ یک کلیک ساده بر روی یک لینک می‌تواند شما را به هدفی برای هکرها تبدیل کند. گوگل شرکتی است که این مسئله را می‌داند و از این رو ویژگی جدیدی را برای کمک به محافظت از دستگاه‌های متصل به شبکه خانگی، به Chrome اضافه کرده است. این ویژگی در برابر وب‌سایت‌های ناامن که سعی در نفوذ به شبکه خصوصی شما را دارند قد علم می‌کند و فقط به وب‌سایت‌های امن اجازه باز شدن می‌دهد.

ویژگی امنیتی جدید کروم

نام این ویژگی، کنترل‌ دسترسی به شبکه خانگی برای درخواست‌های مرور (Custom Network Access Controls for Browsing Requests) است. این قابلیت جدید کروم تعیین می‌کند که درخواست برقراری ارتباط با شبکه خصوصی شما از کجا می‌آید و آیا ایمن است یا خیر. از طرف دیگر، دستگاه شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که مجوز دسترسی به شبکه خصوصی شما را دارد یا نه. علاوه بر این، گوگل در حال همکاری با توسعه‌دهندگان برای اعتبار بخشیدن به وب‌سایت‌ها به عنوان منابع امن است.

این ویژگی جدید هنوز در هیچ نسخه‌ای از کروم فعال نشده، اما انتظار می‌رود که در کروم 123 یا 124 برای رایانه‌های دسکتاپ و دستگاه‌های اندرویدی فعال شود. در دنیای مدرن امروزی که مفهوم خانه هوشمند به طور فزاینده‌ای در حال رواج است و اشیاء مختلف از جمله قفل درها می‌توانند به یک هدف برای حملات سایبری تبدیل شوند، اقدام گوگل برای افزایش امنیت کابران قابل تحسین و تمجید است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی امنیتی جدید کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر