;
coinex

گوگل یک مدل هوش مصنوعی سبک به نام Gemma معرفی می‌کند

غول موتور جستجوی جهان به زودی یک مدل هوش مصنوعی سبک به نام Gemma معرفی می‌کند که با استفاده از همان فناوری مدل‌های هوش مصنوعی Gemini طراحی شده است.

گوگل یک مدل هوش مصنوعی اوپن سورس به نام Gemma منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده از همان تحقیقات و فناوری ساخته شده است که برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی Gemini خود استفاده شده است. این شرکت می‌گوید Gemma کمک آن به جامعه متن باز است و قرار است به توسعه‌دهندگان در ایجاد مسئولیت‌پذیری هوش مصنوعی کمک کند. به این ترتیب، آن را نیز در کنار جما، جعبه ابزار هوش مصنوعی مولد پاسخگو را معرفی کرد. این شامل یک ابزار اشکال زدایی و همچنین راهنمای با بهترین شیوه‌ها برای توسعه هوش مصنوعی بر اساس تجربه گوگل است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مدل زبانی جدید هوش مصنوعی گوگل با نام Gemma

گوگل Gemma را در دو اندازه مختلف در دسترس قرار داده است؛ Gemma 2B و Gemma 7B که هر دو با انواع داده از قبل آموزش دیده و تنظیم شده ارائه می‌شوند و هر دو به اندازه کافی سبک هستند تا مستقیماً روی لپ تاپ یا رایانه رومیزی یک توسعه دهنده اجرا شوند. گوگل می‌گوید Gemma از مدل‌های بسیار بزرگ‌تر در مورد معیارهای کلیدی پیشی می‌گیرد و هر دو اندازه مدل بهتر از سایر مدل‌های متن باز موجود هستند.

Google's open-source Gemma AI models draw from the research behind Gemini - The Verge

مدل‌های جما علاوه بر قدرتمند بودن، برای ایمن بودن نیز آموزش دیده بودند. گوگل از تکنیک‌های خودکار برای حذف اطلاعات شخصی از داده‌هایی که برای آموزش مدل‌ها استفاده می‌کرد، استفاده کرد و از یادگیری تقویتی بر اساس بازخورد انسانی استفاده کرد تا اطمینان حاصل کند که انواع تنظیم‌شده دستورالعمل‌های Gemma رفتارهای مسئولانه نشان می‌دهند. شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل می‌توانند از Gemma برای ایجاد برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند، به خصوص اگر هیچ یک از مدل‌های متن باز موجود در حال حاضر به اندازه کافی برای آنچه که می‌خواهند بسازند قدرتمند نباشد.

گوگل قصد دارد در آینده انواع بیشتری از Gemma را برای طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها معرفی کند. گفته می‌شود، کسانی که می‌خواهند هم‌اکنون کار با مدل‌ها را شروع کنند، می‌توانند از طریق پلتفرم علم داده Kaggle، نوت‌بوک‌های Colab شرکت یا از طریق Google Cloud به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مدل زبانی جدید هوش مصنوعی گوگل به نام Gemma چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر