;
coinex

هک سیستم های قوه قضاییه توسط گروه هکری عدالت علی ؛ [+واکنش قوه قضاییه]

یک گروه هکری به تازگی مدعی هک سیستم های قوه قضاییه شده است. این گروه ادعا کرد، اطلاعات میلیون‌ها سند و پرونده را در اختیار دارد.

سال 1402 که هم‌اکنون در ماه آخر قرار دارد را می‌توان جدای از همه اتفاقات ریز و درشت که در حوزه‌های مختلف افتاده است، سال حملات سایبری به کشور دانست. از هک سامانه‌های سوخت بگیر تا هک اسنپ‌فود و اخیراً هک خبرگزاری مجلس موسوم‌به (خبرگزاری خانه ملت،) همه جزء حملات هکری بوده که ایران در سال جاری متحمل شده است.

حال یک گروه هکری به نام «عدالت علی» مدعی هک سیستم های قوه قضاییه شده است. طبق ادعای این گروه، اطلاعات بیش از 3 میلیون پرونده را در اختیار دارد. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

به‌روزرسانی خبر: قوه قضاییه، در اولین واکنش به ادعای هک سامانه‌های خود توسط گروه هکری عدالت علی، اعلام کرد که این ادعا کذب است و نامه‌های افشا شده جعلی و ساختگی است. جزئیات بیانیه قوه قضاییه را می‌توانید در ادامه نوشته دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: ماجرای هک خبرگزاری مجلس ؛ افشای اطلاعات جدید [+اطلاعیه مجلس]

ادعای هک سیستم های قوه قضاییه واقعیت دارد؟

گروه هکری عدالت علی، پستی را در فضای مجازی منتشر کرده با این مضمون که توانسته سیستم‌های قوه قضاییه ایران را هک کند. ادعای این گروه این است که اطلاعات بیش از 3 میلیون پرونده را دزدیده و به زودی در یک وب‌سایت مخصوص منتشر خواهد کرد.

البته این گروه ادعای دیگری نیز مطرح کرده است که طبق آن، توانسته‌اند به سرورهای قوه قضایی نیز نفوذ کرده و به هزاران اسناد محرمانه دسترسی پیدا کنند.

ادعای هک سیستم های قوه قضاییه واقعیت دارد؟
هک سیستم های قوه قضاییه

نام گروه هکری عدالت علی اولین بار در سال 1400 شنیده شد. این گروه در آن زمان تصاویری از دوربین‌های مداربسته زندان اوین را منتشر کرده بود. این گروه چندین فعالیت مخرب دیگر در کشور داشته است.

موضوع هک سیستم‌های قوه قضاییه صحت ندارد

دادگستری استان تهران اعلام کرد: «موضوع هک سامانه‌های قوه قضاییه صحت ندارد و صرفا یک خبرسازی کور سراسیمه برای تحت تاثیر قرار دادن خبر بازگشت اموال بابک زنجانی است.»

طبق اعلام یک مقام آگاه قضایی، براساس بررسی اسناد و مدارکی که تاکنون منتشر شده است و داده‌های موجود، موضوع هک سامانه‌های قوه قضاییه صحت ندارد و همه سامانه های قوه قضاییه هیچ آسیبی ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بر اساس اظهارات این مقام آگاه، اسناد و مدارکی که تاکنون در فضای مجازی منتشر و ادعا شده از سامانه‌های قوه قضاییه به دست آمده است، برخی از آنها نامه‌های اداری مخدوش و دستکاری شده تاریخ گذشته هستند که در گذشته نیز در برخی رسانه‌های زرد معاند منتشر شده بودند.

وی تاکید کرد:

علت خبرسازی جعلی و ادعای هک سامانه‌های قوه قضاییه توسط یک گروه خاص و رسانه‌های معاند، تلاش کور و سراسیمه برای به حاشیه بردن خبر روز گذشته در رابطه با بازگرداندن اموال بیت‌المال در پرونده بابک زنجانی است.

براساس این گزارش، تاکنون اسناد و مدارک منتشره شده اغلب مخدوش هستند و سندی که قابل استناد باشد منتشر نشده است‌.

ادعای هک سیستم های قوه قضاییه واقعیت دارد؟

اولین واکنش قوه قضاییه نسبت به ادعای گروه هکری عدالت علی

مرکز رسانه قوه قضائیه ایران در اولین واکنش رسمی ادعای یک گروه هکری درباره انتشار میلیونها نسخه از مکاتبات و فایلهای این نهاد را جعلی و ساختگی خواند.

خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، گزارش داد که بسیاری از این استاد نامه‌های اداری مجعول و ساختگی و حتی قدیمی هستند که پیشتر در فضای مجازی منتشر شده بود و مجدداً بازنشر شده‌اند.

چند روز پیش گروه هکری عدالت علی اعلام کرد که به سیستم کامپیوتری قوه قضائیه ایران نفوذ کره است و میلیونها پرونده و سند محرمانه را منتشر میکند.

قوه قضائیه ایران نامه مربوط به پرونده نیکا شاکرمی دختر جوانی که در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در ایران کشته شد را به عنوان نمونه‌ای از جعلی بودن این مدارک عنوان کرده است.
بر اساس یک سند که عنوان خیلی محرمانه دارد عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، به معاون سیاسی و اجتماعی شورای عالی امنیت ملی گزارش
داده که در معاینه جسد نیکا شاکرمی، علت مرگ صدمات متعدد بدنی متعاقب اصابت جسم سخت بوده است.

‌بیشتر بخوانید:

به نظر شما، آیا ادعای این گروه هکری در رابطه هک سرورها و سیستم‌های قوه قضاییه ایران حقیقت دارد؟ لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    الان 8 روز گذشته و با توجه اطلاع رسانی مقام آگاه دادگستری و اعتماد کامل من به گفته های مقامات کاملا اطمینان دارم این خبر دورغه
    و هیچ اطلاعاتی هم داخل اینترنت درز نکرده و حتی سایتی هم که میگن این اطلاعات روش ههست الکیه
    همه اطلاعات ما آزاد بود و در درسترس عموم
    از اول همه دسترسی داشتن هک یا نفوذی انجام نشده !!!…..

    پاسخ