;
coinex

تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 برای هوش مصنوعی Gemini بهینه‌سازی شده‌اند

شرکت مدیاتک رسما اعلام کرد که تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 برای هوش مصنوعی Gemini Nano LLM گوگل بهینه‌سازی شده‌اند.

این کار را می‌توان یک پیشرفت بزرگ در دسترسی راحت‌تر مردم به هوش مصنوعی دانست.  در حال حاضر، دستگاه‌های پرچم‌داری همچون گوگل پیکسل 8 پرو و سری گلکسی S24 سامسونگ از جمنای نانو بهره می‌برند و قرار است تمامی دستگاه‌هایی که به تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 مجهز هستند نیز به این جمع اضافه شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 برای هوش مصنوعی Gemini بهینه‌سازی شده‌اند

با بهینه سازی تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 برای هوش مصنوعی گوگل، دستگاه‌های مجهز به این تراشه به ویژگی‌هایی همچون تولید جواب‌های هوشمندانه و یا خلاصه‌سازی در برنامه ریکورد مجهز می‌شوند. با این همکاری، تعداد بیشتری از توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان دسترسی خواهند داشت تا ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی را به کاربران ارائه دهند.

در حال حاضر مدیاتک و گوگل با یکدیگر همکاری می‌کنند تا هوش مصنوعی Gemini Nano را در برنامه‌هایشان ادغام کنند.

تراشه های دایمنسیتی 9300 و 8300 برای هوش مصنوعی Gemini بهینه‌سازی شده‌اند

اولین تراشه‌های مدیاتک که در این همکاری برای جمنای نانو بهینه‌سازی می‌شوند، تراشه‌های Dimensity 9300 و 8300 خواهند بود و به زودی یک فایل اپلیکیشن برای آنها منتشر می‌شود.

بهینه‌سازی شدن تراشه‌ها به هوش مصنوعی بدین معناست که می‌توان به‌راحتی و مستقیما ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را روی گوشی اجرا کرد و دیگر نیازی نیست فرایندهای هوش مصنوعی در فضای ابری انجام شوند. در نتیجه، عملکرد هوش مصنوعی بهتر می‌شود، حریم خصوصی بیش از قبل حفظ می‌شود و می‌توان هنگام آفلاین بودن هم از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرد. در واقع، هرچه کمتر به خدمات ابری وابسته باشیم، برای همه بهتر خواهد بود.

تراشه Dimensity 9300 را می‌توان برگ آس مدیاتک دانست که قرار است امسال سهم بازار این شرکت را به 35 درصد برساند. این تراشه در دستگاه‌هایی همچون سری ویوو X100 و اوپو فایندX7 به کار رفته و برخی تحلیلگران معتقدند در حال حاضر دایمنسیتی 9300 قدرتمندترین SoC گوشی هوشمند است. به همین خاطر هم این تراشه به عنوان یکی از نمایندگان مدیاتک برای این به‌روزرسانی انتخاب شده است.

تراشه دیگر، یعنی Dimensity 8300 نیز کارآمد است و قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی را برای گوشی‌های هوشمند 5G میان‌رده ارائه می‌دهد.

هر دو این تراشه‌ها با تعهد به ارائه مستقیم هوش مصنوعی پیشرفته به کاربران معرفی شدند. حال با وجود این همکاری با گوگل، به نظر می‌رسد مدیاتک به‌خوبی بر سر قول خود مانده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر