;
coinex

بهترین کنسول های دستی 2024 ؛ راهنمای خرید کنسول بازی پرتابل

کنسول‌های دستی همیشه از محبوب‌ترین انواع وسایل بازی در بین گیمرها بوده‌اند. در این مطلب به معرفی بهترین کنسول های دستی 2024 می‌پردازیم.

کنسول‌های دستی همیشه از محبوب‌ترین کنسول‌ها برای گیمرها بوده‌اند و حتی برخی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ کنسول‌های دستی هستند.

مزیت عمده کنسول‌های دستی نسبت به دیگر انواع کنسول‌های بازی رایج، قابل حمل بودن است که یکی از مهمترین موانع پیش پای گیمرها محسوب می‌شود. با خرید کنسول بازی دستی گیمرها می‌توانند در هر شرایط زمانی و مکانی به بازی بپردازند و دیگر محدود به یک محیط و وابسته به یک کنسول یا سیستم غیرقابل حمل نخواهند بود. ما در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین کنسول های بازی دستی را معرفی کنیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین کنسول های دستی 2024

موج جدید استقبال از کنسول‌های دستی با محصولات جدید نینتندو و به طور خاص نینتندو سوییچ آغاز شد. بعد از موفقیت نینتندو سوییچ، غول صنعت گیمینگ یعنی ولو با عرضه استیم دک موفقیت بزرگ دیگری را تکرار کرد.

بهترین کنسول های دستی 2024
بهترین کنسول های دستی 2024

این روند اما به تدریج ادامه یافت و بسیاری از برندهای فعال در حوزه گیمینگ از جمله سونی، ایسوس، لنوو و حتی ام اس آی هم کنسول‌های دستی خود را عرضه کردند. این حوزه حالا بازیگران جدید و متنوعی دارد و تقریبا برای هر بودجه‌ای، یک محصول مناسب در آن یافت می‌شود.

عمده کنسول‌های دستی بر پایه کامپیوتر و ویندوز هستند و به شبیه‌سازی تجربه بازی‌های ویدیویی کامپیوتری در محصولی کوچکتر متمرکز شده‌اند. در ادامه با معرفی جذابترین و بهترین کنسول های قابل حمل با ما باشید.

آیانئو Next Lite

کنسول بازی دستی

کمپانی چینی آیانئو از جدیدترین بازیگران حوزه کنسول‌های دستی است که در یکی دو سال اخیر و با توجه به اقبال گسترده‌ای که برای خرید کنسول بازی دستی وجود دارد، چندین محصول جذاب معرفی کرده است.

یکی از جدیدترین محصولات این شرکت، کنسول Next Lite محسوب می‌شود که به عنوان یکی از ارزانترین کنسول بازی دستی به طور پیشفرض از سیستم عامل SteamOS  استفاده می‌کند و برای رقابت با استیم دک عرضه شده است.

کنسول دستی آیانئو Next Lite یک نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 800 پیکسل در هر اینچ دارد و از یک باتری 47 وات ساعتی برخوردار است. در حال حاضر اطلاعاتی از تراشه مورد استفاده در این مدل از بهترین کنسول های دستی 2024 در دست نیست و در نتیجه نمی‌توان درباره قدرت پردازشی آن اظهار نظر کرد.

ام اس آی Claw

بهترین کنسول های دستی ام اس آی

ام اس آی Claw از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود که به عنوان یک کنسول مبتنی بر ویندوز در جریان CES 2023 رونمایی شد.

اگر قصد خرید کنسول بازی دستی دارید باید بدانید که این محصول از پردازنده جدید و قدرتمند اینتل یعنی Meteor Lake Core Ultra برخوردار است که اخیرا معرفی شده است.

این محصول به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی ام اس آی قرار است در سه نسخه مختلف و با برچسب قیمتی از 699 تا 799 دلار عرضه شود و نسخه پایه آن با Core Ultra 5 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه می‌شود.

کمپانی MSI با معرفی این مورد از بهترین کنسول های قابل حمل مدعی شده که پردازنده اینتل سبب می‌شود تا کاربر به راحتی بتواند بازی‌های AAA را اجرا کند. باتری 53 وات ساعتی این مدل از بهترین کنسول های بازی دستی شارژدهی ایده‌آلی برای آن به ارمغان می‌آورد و می‌توانید چندین ساعت مداوم با آن به بازی بپردازید.

کنسول ام اس آی Claw همچنین از یک سیستم خنک‌کننده با دریچه‌های هوا بزرگ برخوردار است که آن را به یکی از بهترین کنسول بازی های پورتابل بدل کرده است.

وزن 675 گرمی این محصول نسبتا سنگین‌تر از استیم دک است و ابعاد آن 294 میلی‌متر در 117 میلی‌متر با ضخامت 21.2 میلی‌متر است. این مورد از ارزانترین کنسول بازی دستی از دکمه‌های لمسی و جوی‌استیک برخوردار است و در مجموع یک گزینه جذاب برای هر گیمری به نظر می‌رسد.

این محصول به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی 2024 از یک نمایشگر 7 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1080، نرخ نوسازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 500 نیت برخوردار است.

از دیگر مشخصات این مدل از بهترین کنسول های دستی ام اس آی می‌توان به برخورداری از 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد. مقدار حافظه داخلی دستگاه با استفاده از کارت حافظه جانبی نیز قابل ارتقا است.

کنسول جدید ام اس آی به عنوان یکی از بهترین کنسول های بازی دستی از یک پورت تاندربولت 4، یک جک 3.5 میلی‌متری و دکمه پاور مجهز به حسگر اثرانگشت برخوردار است. دکمه‌های ماکرو این مدل از بهترین کنسول های قابل حمل را می‌توانید برای عملکردهای مختلفی تنظیم کنید. این کنسول همچنین از نورپردازی RGB برخوردار است.

کنسول ام اس آی Claw مبتنی بر ویندوز 11 است اما به گفته کمپانی سازنده امکان اجرای بازی‌های اندرویدی روی آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

کنسول دستی Emdoor

بهترین کنسول های قابل حمل

کنسول دستی Emdoor نیز از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود که با تراشه نسل 14 اینتل عرضه شده و ابعاد نسبتا کوچکی دارد. این کنسول از پردازنده 4 نانومتری و قدرتمند نسل چهاردهمی اینتل Meteor Lake برخوردار است.

به عنوان یکی از بهترین کنسول های قابل حمل این محصول با 32 گیگابایت رم از نوع LPDDR5x و حافظه داخلی دو ترابایتی از نوع SSD عرضه شده است.

کنسول دستی Emdoor به عنوان یکی از بهترین کنسول های بازی دستی برای رقابت با استیم دک و محصولات نینتندو عرضه شده است. نکته جالب درباره این مورد از بهترین کنسول بازی های پورتابل اینکه این محصول از نخستین کنسول‌های مبتنی بر پردازنده اینتل است و این در حالی است که عمده رقبا بر پردازنده‌های AMD مبتنی هستند.

اینتل مدعی است که iGPUهای ساخته شده روی Meteor Lake پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبل داشته‌اند و می‌توانند نقطه عطفی در محصولات این شرکت باشند.

با این اوصاف باید گفت کنسول دستی Emdoor از نظر مشخصات فنی یکی از بهترین کنسول بازی های پورتابل محسوب می‌شود.

آیانئو Pocket S

بهترین کنسول بازی

اگر قصد خرید کنسول بازی دستی دارید، کنسول دستی Ayaneo Pocket S نیز از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود که با سیستم عامل اندروید و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون G3x Gen2 عرضه شده است.

محصول جدید آیانئو به عنوان یکی از بهترین کنسول های قابل حمل اندرویدی بازار قادر به پردازش طیف وسیعی از بازی‌های موبایلی است.

این مدل از بهترین کنسول های بازی دستی طراحی بسیار بی‌نقصی با ضخامت و وزن کم دارد که برای یک کنسول دستی بسیار ایده‌آل است. آیانئو پاکت S همچنین از یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند برخوردار است و با وجود پرشمار دکمه‌های کنترلی، برای اجرای عموم بازی‌ها مناسب است.

از دیگر ویژگی‌های این مورد از بهترین کنسول بازی های پورتابل باید به وجود کنترلر آنالوگ، دکمه‌های D-Pad، پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

به گفته کمپانی سازنده این مدل از ارزانترین کنسول دستی در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود و در برترین نسخه آن از متریال بسیار باکیفیت و یک باتری بزرگتر استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های 2024

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

ریزر اج

بهترین بازی های کنسول های دستی

موفقیت کنسول‌های دستی اولیه منجر به عرضه انواع کنسول دستی توسط برندهای مختلف شد. در این بین ریزر هم به عنوان یک برند سرشناس فعال در حوزه گیمینگ از ریزر اج به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی 2024 رونمایی کرد.

این محصول با پشتیبانی از فایوجی و شبکه‌های LTE، UMTS، Global LTE و LTE Cat 22 عرضه شده و یک نمایشگر 6.8 اینچی آمولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس دارد که نرخ نوسازی آن به 144 هرتز می‌رسد.

این مدل از بهترین کنسول های بازی دستی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با توان ضبط ویدیوهای 1080 برخوردار است و قلب تپنده آن پردازنده قدرتمند و جدید اسنپدراگون G3x Gen 1 است.

کنسول دستی ریزر با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود که با استفاده از کارت حافظه می‌توان آن را تا 2 ترابایت ارتقا داد.

کنسول دستی ریزر امکان اجرای انواع بازی‌های اندرویدی را فراهم می‌کند و به گفته ریزر می‌توانید بازی‌های پی‌سی را هم از طریق دو پلتفرم Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now روی آن اجرا کنید.

کنسول جذاب ریزر به عنوان یکی از بهترین کنسول های قابل حمل از دو آنالوگ، کلیدهای D-Pad، 8 دکمه و 2 تریگر و دو بامپر برخوردار است. دو کلید روی این کنسول هم قابل شخصی‌سازی هستند و جک 3.5 میلی‌متری و پورت USB-C نیز از دیگر مزایای این محصول هستند.

کنسول جذاب ریزر اج با ابعاد 260 در 85 میلی‌متر با ضخامت 11 میلی‌متر و وزن 264 گرمی، به طور پیشفرض با اندروید 12 و با برخورداری از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود.

سونی پلی استیشن پورتال

بهترین کنسول های دستی سونی

در ادامه مسیری که برندهای مختلف با عرضه کنسول‌های دستی آغاز کردند، کمپانی سونی و برند پلی استیشن نیز با عرضه پلی استیشن پورتال کوشیدند وارد این بازار شوند.

پلی استیشن پورتال برای استریم کردن بازی‌های PS5 از طریق وای‌فای کاربرد دارد و از یک نمایشگر هشت اینچی از نوع LCD با وضوح 1080 و نرخ 60 فریم برخوردار است که با برچسب قیمت اقتصادی‌اش، ارزانترین کنسول بازی دستی محسوب می‌شود.

در دو طرف نمایشگر 8 اینچی پلی استیشن پورتال به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی 2024 دو کنترلر قرار گرفته که طراحی آن‌ها بسیار مشابه با دوال سنس است. این کنترلرها به تریگر تطبیقی و بازخورد هپتیک مجهز شده‌اند و تجربه بازی با آن‌ها حس‌وحال دوال‌سنس را به کاربر منتقل می‌کند.

نکته مهم درباره این مورد از بهترین کنسول های دستی سونی اینکه گرچه امکان اجرای محتواهای چندرسانه‌ای را دارد، اما هیچ چیز روی آن به طور لوکال قابل اجرا نیست و همه‌چیز از طریق وایفای اجرا می‌شود.

نکته منفی دیگر درباره این مورد از کنسول‌های دستی اینکه بازی‌های اشتراک پلی‌استیشن پلاس پریمیوم که روی پی اس 5 استریم می‌شوند با پورتال سازگار نیستند.

به گفته سونی، برای اجرای ایده‌آل بازی‌ها روی این کنسول نیاز به اینترنت پنج مگابیت بر ثانیه دارید، اما بهترین حالت استفاده از اینترنت 15 مگابیت بر ثانیه است.

این کنسول فاقد بلوتوث است و در نتیجه امکان اتصال آن به هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم وجود ندارد. در مورد شارژدهی این مورد از بهترین کنسول های دستی سونی گرچه رقم دقیقی اعلام نشده اما گفته می‌شود با هر بار شارژ بین 7 تا 9 ساعت دوام خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

آیانئو Air 1S

خرید کنسول بازی دستی

یکی دیگر از محصولات آیانئو که از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود مدل Air 1S است که از جمله اولین کنسول‌های دستی عرضه شده توسط این شرکت محسوب می‌شود.

به عنوان یکی از باریک‌ترین کنسول‌های دستی، محصول جذاب آیانئو از پردازنده قدرتمند AMD Phoenix برخوردار است که قدرت پردازشی بسیار بالایی برای این محصول به ارمغان می‌آورد.

این کنسول وزن 450 گرمی دارد و ضخامت آن هم 21.6 میلی‌متر است. یک نسخه اولترا از این محصول هم با ضخامت 18 میلی‌متر و وزن 405 گرم عرضه شده است.

این محصول از یک نمایشگر 5 اینچی برخوردار است که این شاید تنها نقطه ضعف آن نسبت به رقبایی با نمایشگرهای بزرگتر محسوب شود.

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro

ارزانترین کنسول بازی دستی

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro از جمله نخستین و جذابترین کنسول‌های دستی عرضه شده بعد از استیم دک و نینتندو سوییچ محسوب می‌شود که توسط برند چینی AOKZOE روانه بازار شده است.

این محصول از پردازنده 8 هسته‌ای و 16 رشته‌ای Ryzen 7 7840U با اسم رمز Phoenix برخوردار است که بر اساس معماری Zen4 ساخته شده است و پردازنده گرافیکی آن هم Radeon 780M با 12 واحد محاسباتی RDNA3 است. بنابر اطلاعات منتشر شده از جزئیات این محصول، باید گفت که با یکی از قدرتمندترین و بهترین کنسول های دستی 2024 مواجهیم.

این محصول از یک نمایشگر 8 اینچی با رزولوشن 1200P برخوردار است که حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم دارد و در نسخه‌هایی با 512 گیگابایت، 1 ترابایت یا حتی 2 ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

به گفته کمپانی سازنده این محصول با برچسب قیمتی 799 تا 999 دلار عرضه می‌شود که این احتمالا برای نسخه‌های مختلف آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مانیتورهای برنامه نویسی 2024

بهترین هدفون های با سیم 2024

لنوو لجین Go

بهترین کنسول های دستی 2024

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره لنوو هم از کنسول دستی قدرتمند و جذاب خود برای رقابت با استیم دک، نینتندو سوییچ و ROG Ally رونمایی کرد. لنوو لجین گو به عنوان یک کنسول دستی قدرتمند شباهت زیادی با رقبای خود در بخش ظاهری دارد اما از نظر کیفیت نمایشگر و کنترلر، در مجموع محصول بهتری است.

لنوو Legion Go  از یک نمایشگر 8.8 اینچی با رزولوشن 1600p و نرخ نوسازی 144 هرتز برخوردار است که وضوح و نرخ نوسازی آن را می‌توان تا 800p و نرخ نوسازی 60 هرتز کاهش دارد.

به گفته لنوو، این کنسول از یک باتری 49.2 وات ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که در مدت زمان 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شود.

از دیگر مزایای این مورد از بهترین کنسول های دستی 2024 می‌توان به برخورداری از پایه به طور پیشفرض اشاره کرد که سبب می‌شود این کنسول بدون نیاز به هیچ نوع لوازم جانبی اضافی به خوبی روی میز یا هر سطح دیگری بایستد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های لجین گو مربوط به کنترلرهای آن است که شبیه مدل رده‌بالای جوی کان طراحی شده‌اند و از جوی‌استیک‌های بسیار دقیقتری برخوردارند. کنترلرهای کنسول دستی لنوو دکمه‌هایی استاندارد دارند و دکمه‌های اضافی متعددی نیز روی آن‌ها تعبیه شده که شامل چندین دکمه کوچک قابل شخصی‌سازی و ترک‌پد انگشت است.

برای ساده‌تر شدن بازی‌های شوتر، می‌توانید کنترلر سمت راست این دستگاه را داخل یک داک مغناطیسی قرار دهید تا در وضعیت عمودی، محکم سرجای خود بایستد. بعد از فعال کردن دکمه ویژه برای حالت شوتر اول شخص، یک حسگر اپتیکال در زیر کنترلر این گجت فعال می‌شود تا بتوانید آن را مانند ماوس جابجا کرده و راحت‌تر هدف بگیرید.

لنوو لجین Go مانند کنسول دستی ایسوس و استیم دک قابل اتصال به مانیتورها و تلویزیون‌های مختلف است و از امکان اتصال بلوتوثی هم پشتیبانی می‌کند.

نسخه پایه لنوو لجین گو با 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD عرضه می‌شود اما نسخه‌های 512 گیگابایت و 1 ترابایتی نیز از آن عرضه شده است. در همه نسخه‌ها البته با استفاده از کارت حافظه می‌توان ظرفیت دستگاه را ارتقا داد.

نینتندو سوییچ

بهترین کنسول های بازی دستی

نینتندو سوییچ که در سال 2017 عرضه شد نیز همچنان از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 است که ابعاد 239 در 102 میلی‌متر و ضخامت 14 اینچی دارد. وزن این کنسول 398 گرم است و در مجموع طراحی نینتندو سوییچ قابل ستایش است.

این مورد از بهترین کنسول های دستی نینتندو با حافظه 32 گیگابایتی قابل ارتقا و یک باتری 4310 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده که به گفته شرکت سازنده، بنابر نوع استفاده بین 5 تا 9 ساعت دوام دارد.

از مهمترین مزایای این مورد از بهترین کنسول بازی های پورتابل باید به طراحی آن در دو رنگ، پشتیبانی از طیف وسیعی از بازی‌ها، قابلیت بازی چند نفره و مواردی دیگر اشاره کرد.

البته از جمله معایب ارزانترین کنسول بازی دستی نیز باید به عمر باتری کوتاه، رابط کاربری نه‌چندان راحت و قیمت بالای بازی‌های آن اشاره کرد.

نینتندو سوییچ را که آغازگر موج محبوبیت کنسول‌های دستی محسوب می‌شود، می‌توانید به مانیتور یا تلویزیون‌ها وصل کنید و از روی صفحه تلویزیون یا مانیتور بازی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین موس گیمینگ 2024

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

لاجیتک G Cloud

بهترین کنسول های دستی نینتندو

لاجیتک G Cloud نیز از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود که توسط برند سرشناس لاجیتک برای اجرای انواع بازی‌های AAA بدون نیاز به رایانه شخصی قدرتمند عرضه شده است.

کنسول دستی لاجیتک از یک نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی برخوردار است که دو پایه آنالوگ، دکمه‌ها، تریگرها، اسپیکرها و جک 3.5 میلی‌متری دارد.

قلب تپنده این مدل از بهترین کنسول بازی های پورتابل پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720G است و با آن علاوه بر اجرای بازی‌های مختلف، می‌توانید به عناوین AAA موجود در GeForce Now یا Xbox Game Pass نیز دسترسی داشته باشید. به گفته لاجیتک، این کنسول دستی از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با دوام 12 ساعته برخوردار است.

استیم دک

بهترین کنسول های دستی استیم

یکی از مهمترین کنسول‌های دستی بازار که همچنان می‌تواند از بهترین کنسول‌های بازی برای خرید باشد، کنسول دستی استیم دک است.

استیم دک به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی استیم توسط شرکت معتبر ولو عرضه شده و از زمان عرضه به دلیل ویژگی‌های ایده‌آل و مشخصات فنی مناسب شدیدا مورد توجه قرار گرفت و آمار فروش بالایی ثبت کرد.

استیم دک که از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 است از یک نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 800 در 1280 پیکسل برخوردار است که وضوح تصویر بالایی به ارمغان می‌آورد. کنسول دستی استیم چهار دکمه دارد که با آن‌ها به منو، نمایشگر، استیم و بخش‌های دیگر دسترسی دارید. علاوه بر این 4 دکمه، این کنسول 4 تریگر هم برای اجرای راحت‌تر بازی‌ها دارد.

کنسول دستی استیم در نسخه‌هایی با 64،‌ 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و با وجود درگاه کارت حافظه، می‌توانید میزان فضای داخلی دستگاه را افزایش دهید.

باتری این مورد از بهترین کنسول های دستی استیم هم ظرفیت 40 وات ساعتی دارد و به گفته کمپانی سازنده برای 8 ساعت دوام دارد. از دیگر ویژگی‌های استیم دک هم باید به صفحه کلید روی نمایشگر، نظم و آرایش مناسب دکمه‌ها، میکروفون‌های باکیفیت، پشتیبانی از بلوتوث و پشتیبانی از وای‌فای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هندزفری های گردنی 2024

بهترین هدست بلوتوثی 2024

نینتندو سوییچ لایت

بهترین کنسول های دستی نینتندو

نینتندو سوییچ لایت نیز از جمله بهترین کنسول های دستی 2024 محسوب می‌شود که طراحی شیک و زیبایی با مشخصات ایده‌آل دارد. کمپانی نینتندو بعد از موفقیت نینتندو سوییچ استاندارد، چند نسخه جدید و مختلف از آن هم معرفی کرد.

نینتندو سوییچ لایت وزن 278 گرمی دارد و برخی گیمرها آن را به دلیل ابعاد کوچکترش ترجیح می‌دهند. نمایشگر نینتندو سوییچ لایت، ابعاد 5.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل دارد که یک نمایشگر باکیفیت محسوب می‌شود.

کنسول جذاب نینتندو به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی نینتندو با 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری 3750 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود که به گفته کمپانی سازنده تا 7 ساعت شارژدهی دارد.

از دیگر ویژگی‌های کنسول دستی نینتندو سوییچ لایت می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه، پشتیبانی از بلوتوث و درگاه شبکه اشاره کرد. این کنسل متاسفانه قابل اتصال به تلویزیون نیست.

نینتندو سوییچ OLED

بهترین کنسول های دستی نینتندو

نینتندو سوییچ لایت نیز یکی از بهترین کنسول های دستی نینتندو محسوب می‌شود که بعد از موفقیت نینتندو سوییچ عرضه شد. بخش برجسته این کنسول، نمایشگر 7 اینچی آن با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل است که کیفیت بسیار بالایی برای اجرای بازی‌های پرجزئیات دارد.

این محصول با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه شده که به لطف وجود درگاه کارت حافظه، در صورت نیاز می‌توانید آن را تا حد زیادی ارتقا دهید.

باتری این مورد از بهترین کنسول های دستی 2024 یک باتری 4310 میلی‌آمپرساعتی است که به خاطر نمایشگر اولد بسیار باکیفیت، نهایتا 5 ساعت دوام می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های نینتندو سوییچ اولد می‌توان به امکان اتصال آن به تلویزیون، طراحی جذاب، اسپیکرهای باکیفیت، پشتیبانی از بلوتوث و شبکه بی‌سیم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت ها برای بازی پابجی موبایل

بهترین گجت ها برای نویسندگان

ایسوس ROG Ally

بهترین کنسول های دستی 2024

کنسول دستی ایسوس ROG Ally نیز از جمله بهترین کنسول های دستی موجود در بازار است که توسط برند مطرح ایسوس و برای رقابت با محصولات نینتندو، استیم دک و لنوو عرضه شد.

با وجود اینکه انتظار زیادی از کنسول دستی ایسوس وجود داشت، این محصول از زمان عرضه تا امروز هرگز نتوانسته موفقیت محصولات نینتندو یا استیم دک را تکرار کند. اما در اینکه کنسول ایسوس از بهترین کنسول‌های دستی بازار است هیچ تردیدی در میان نیست.

کنسول دستی ایسوس به عنوان یکی از بهترین کنسول های دستی 2024 از یک نمایشگر 7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است و قلب تپنده آن پردازنده قدرتمند AMD مبتنی بر معماری Zen4 است.

ایسوس ROG Ally قادر به اجرا کردن تمام بازی‌های سازگار با ایکس باکس و ویندوز است و در مجموع از بهترین کنسول‌های دستی بازار به شمار می‌رود.

سوالات متداول

بهترین کنسول های دستی نینتندو کدامند؟

نینتندو سوییچ، نینتندو سوییچ لایت و نینتندو سوییچ اولد از جمله بهترین کنسول‌های دستی نینتندو محسوب می‌شود.

بهترین کنسول های دستی استیم کدامند؟

در حال حاضر بهترین کنسول دستی استیم، استیم دک محسوب می‌شود که فروش بالایی ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کنسول های دستی 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر