;
coinex

اسنپدراگون 8 نسل 4 به کار رفته در گلکسی S25 در اکتبر 2024 معرفی خواهد شد

پرچمدار جدید کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به زودی و در اکتبر 2024 معرفی خواهد شد. به احتمال زیاد سامسونگ از این تراشه در سری گلکسی S25 استفاده خواهد کرد.

در رویداد  MWC 2024، مدیر ارشد بازاریابی شرکت کوالکام (CMO)، دان مک گوایر (Don McGuire)، اعلام کرد که این شرکت از تراشه جدید خود یعنی Snapdragon 8 Gen 4 در اکتبر 2024 رونمایی خواهد کرد.

او همچنین گفت که در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از هسته سفارشی این شرکت یعنی Orion استفاده خواهد شد. این همان هسته‌ای است که در چیپست Snapdragon X Elite رایانه‌های ویندوزی که در اکتبر 2023 معرفی شد، به کار رفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

اسنپدراگون 8 نسل 4 به عنوان جانشین اسنپدراگون 8 نسل 3 وارد بازار خواهد شد و پس از عرضه، چیپست پرچمدار جدید کوالکام برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود. انتظار می‌رود که اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده از برندهای مختلف به این تراشه مجهز شوند.

یکی از این برندها هم سامسونگ است که اگر قصد استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 4 در سری گلکسی اس 25 را داشته باشد، به احتمال زیاد نسخه سفارشی For Galaxy با سرعت کلاک بالاتر و عملکرد بهتر را دریافت خواهد کرد.

اسنپدراگون 8 نسل 4

شایعات حاکی از آن هستند که کوالکام در ساخت اسنپدراگون 8 نسل 4 از نسل دوم فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC استفاده کرده است. این فرمول ساخت در مقایسه با نسل اول فرآیند 3 نانومتری TSMC که در اسنپدراگون 8 نسل 3 به کار گرفته شده، عملکرد و کارایی بالاتری را ارائه خواهد داد.

علاوه بر این، گفته می‌شود که در ساختار اسنپدراگون 8 نسل 4، دو هسته اصلی و شش هسته قدرتمند با کارایی بالا وجود خواهند داشت. این به این معناست که در پیکربندی این پردازنده از هیچ هسته کارآمدی با سرعت پایین استفاده نخواهد شد. حال باید صبر کنیم و ببینیم که نتایج عملکرد این تراشه نسبت به رقیبش یعنی دایمنسیتی 9300 که هسته کارآمد دارد، به چه صورت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به شاتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر