;
coinex

وابستگی متا به TSMC کاهش می‌یابد؛ تولید تراشه‌های جدید به دست سامسونگ

وابستگی متا به TSMC برای تولید تراشه‌های مورد نیاز خود قرار است کاهش یابد و غول مستقر در منلو پارک با سامسونگ همکاری می‌کند.

متا به شدت روی هوش مصنوعی و واقعیت توسعه یافته سرمایه گذاری شده است. به این ترتیب، این شرکت به تراشه‌های پیشرفته نیاز دارد و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها در جهان هستند که می‌توانند این تراشه‌ها را تولید کنند. TSMC یکی از تولیدکنندگان پیشرو است، به همین دلیل است که همه شرکت‌های فناوری به آن هجوم می‌آورند، اما سامسونگ نیز جایگاهی برای خود در این بازار ایجاد کرده است و کاهش وابستگی متا به TSMC در راس برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کاهش وابستگی متا به TSMC

از آنجایی که شرکت‌ها دوست دارند برای تنوع زنجیره تامین و کاهش هزینه‌های تدارکات از منبع دوگانه استفاده کنند، سامسونگ گزینه دوم ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال کاهش اتکای خود به یک شرکت برای همه تراشه‌های خود هستند. این دقیقاً همان نقشی است که متا می‌خواهد سامسونگ برای آن بازی کند.

سامسونگ یک گزینه مناسب برای شرکت‌هایی است که به جایگزین TSMC نیاز دارند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیرا پس از یک دهه سفری به کره جنوبی داشت. او با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات کرد و در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کرد. زاکربرگ وضعیت سامسونگ را به عنوان یک شرکت بزرگ تولید تراشه برجسته کرد و این نکته کلیدی همکاری بین دو شرکت بود.

گزارش شده است که مدیر عامل متا در مورد وابستگی فزاینده شرکتش به TSMC برای تراشه‌ها صحبت کرد و آن را به عنوان یک وضعیت “فرار” توصیف کرد. یکی از مقامات ارشد دفتر ریاست جمهوری به خبرنگاران محلی گفت که اظهارات زاکربرگ نشان می‌دهد که متا می‌خواهد ریسک خود را در شرایط ژئوپلیتیک کنونی متنوع کند و از سامسونگ بخواهد برخی از تراشه‌های هوش مصنوعی و XR خود را نیز تولید کند.

رئیس جمهور این کشور بر حمایت دولت از سرمایه گذاری‌های سامسونگ در تولید تراشه، به ویژه ساخت بزرگترین خوشه نیمه‌هادی جهان در نزدیکی سئول تاکید کرد. این سیگنالی را به متا ارسال می‌کند که دولت این کشور پشت صنعت نیمه‌هادی خود ایستاده است و شرکت‌هایی که مایل به کاهش اتکای خود به TSMC هستند، نه تنها در سامسونگ بلکه در دولت کره جنوبی نیز شریکی مشتاق پیدا خواهند کرد.

زاکربرگ همچنین در جریان سفر خود به کره با لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ الکترونیکس دیدار کرد. در حالی که هیچ سند رسمی ارائه نشده است، گزارش‌ها حاکی از آن است که بحث بین این دو احتمالا شامل تولید تراشه‌های هوش مصنوعی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش وابستگی متا به TSMC چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر