;
coinex

قابلیت SOS ماهواره ای به گوشی‌های پیکسل گوگل می‌آید

گوگل با نگاه به نقش نجات‌بخش و برجسته‌ای که قابلیت SOS ماهواره ای در زندگی کاربران دستگاه‌های اپل داشته، قصد دارد که این ویژگی را در گوشی‌های خود نیز فعال کند.

قابلیت اتصال ماهواره‌ای با ظهور در گوشی‌های آیفون ثابت کرده که یک ویژگی ارزشمند در حفظ ایمنی کاربران است. حال به نظر می‌رسد که برندهای اندرویدی نیز از اپل الهام گرفته و در حال حرکت به سوی پذیرش این دسته از قابلیت‌ها هستند.

ظاهرا قرار است که در دستگاه‌های پیکسل گوگل نشانه‌هایی از ویژگی SOS ماهواره ای پدید آید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که حتی بدون سیگنال‌ و آنتن یا وای‌فای با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنند.

اگرچه این ویژگی هنوز به طور کامل توسعه نیافته و عملیاتی نشده، اما کاربران گوشی‌های پیکسل می‌توانند گزینه Satellite SOS را در بخش Safety & Emergency تنظیمات خود مشاهده کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت SOS ماهواره ای به گوشی‌های پیکسل گوگل می‌آید

به تازگی اعلامیه‌ای در صفحه Satellite SOS منتشر شده و می‌گوید که کاربران گوشی‌های Pixel به زودی می‌توانند بدون داشتن سیگنال یا دسترسی به وای‌فای و اینترنت، با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کرده و موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارند.

برنامه Google برای اجرایی کردن قابلیت SOS ماهواره‌ای در گوشی‌های خود نیز به گونه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق پیام ماهواره‌ای به سرویس‌های اضطراری متصل شده و موقعیت مکانی خود را از طریق Google Maps به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران می‌توانند یک سری اطلاعات جزئی را درباره وضعیت اضطراری و دشوار خود با خدمات مربوطه در میان بگذارند.

برای اینکه این سرویس کار کند، گوگل باید داده‌های شخصی کاربران مانند نام، شماره تلفن (از طریق حساب گوگل) و حداکثر سه مخاطب اضطراری آنها را جمع‌آوری کند. علاوه بر این، اطلاعاتی از جمله موقعیت مکانی کاربر، جزئیات دستگاه و جزئیات موقعیت اضطراری را هم با امدادگران و هم با ارائه‌دهندگان خدمات ماهواره‌ای به اشتراک بگذارد.

گوگل هنوز لیست کشورهایی که قابلیت SOS Satellite در آنها در دسترس خواهد بود را منتشر نکرده، اما ظاهرا شرکت آمریکایی Garmin در این سرویس با گوگل مشارکت خواهد داشت.

علاوه بر این، جدول زمانی دقیقی برای انتشار قابلیت Satellite SOS گوگل مشخص نشده اما با وجود ظاهر شدن این گزینه در منوی تنظیمات دستگاه‌های پیکسل، این واقعه قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره فعال شدن قابلیت SOS ماهواره ای در گوشی های پیکسل گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر