;
coinex

سریال های ماه رمضان 1403 ؛ معرفی سریال‌های مناسبی ماه رمضان

رمضان هر سال یکی از مناسبت‌های نسبتا پربیننده‌تر شبکه‌های تلویزیونی است. در این مطلب قصد داریم سریال های ماه رمضان 1403 که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند را معرفی کنیم.

ساخت و پخش سریال‌های مناسبتی روندی بود که در صداوسیمای عزت‌الله ضرغامی و از اوایل دهه هشتاد آغاز شد و بعد از آن، تقریبا به یک روال همیشگی درآمد. از همان زمان دیگر کم کم مخاطبان به ویژه‌برنامه‌های مناسبتی سیمای ملی در مناسبت‌های مختلف عادت کردند و یکی از مهمترین ویژه‌برنامه‌ها در هر مناسبت نیز، فیلم و سریال‌ها بودند.

هر سال و به تناسب رویدادهای تقویمی ملی و مذهبی، صداوسیما سریال‌های ویژه‌ای برای شبکه‌های اصلی تدارک می‌بیند. این رویدادها شامل ایام محرم و صفر، دهه فجر، ماه مبارک رمضان و البته عید نوروز است که به طور خاص بیشتر در کانون توجه برنامه‌سازان تلویزیون قرار دارند.

از آنجایی که ماه رمضان در سال جاری با آخرین روزهای 1402 و نخستین روزهای نوروز 1403 مقارن شده است، برنامه‌های نوروزی و رمضانی صداوسیما با هم تلاقی کرده و در نتیجه انتظار می‌رود یکی از پربرنامه‌ترین بازه‌های تقویمی صداوسیما را طی یک ماه آینده شاهد باشیم. به همین مناسب قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی سریال های صدا و سیما برای ماه رمضان 1403 بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سریال های ماه رمضان 1403

در سالیان گذشته مهمترین برگ برنده‌های تلویزیون در ایام نوروز و حتی رمضان، سریال‌های کمدی دنباله‌دار از جمله مجموعه پایتخت، مجموعه نون خ و زیرخاکی بوده‌اند.

امسال هم البته با وجود اینکه خبری از پایتخت نیست، اما مدیران سیمای ملی با ساخت دنباله نون خ و زیرخاکی و تنظیم برنامه پخش آن‌ها قصد دارند همچنان مخاطبان را با شخصیت‌های محبوب سالیان قبل سرگرم نگه‌دارند.

با این اوصاف همچنان سریال‌های جدیدی هم در دستور کار مدیران سازمان قرار دارد که انتظار می‌رود پخش آن‌ها در ایام به هم آمیخته رمضان و نوروز انجام شود. پس با معرفی سریال های تلویزیون برای ماه رمضان 1403 با ما باشید.

نون خ 5

سریال های ماه رمضان 1403
سریال های ماه رمضان 1403
  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی
  • شبکه پخش: یک
  • تعداد قسمت‌ها: 25

در نوروز 1402 و زمانی که هنوز پخش فصل چهارم سریال محبوب نون خ از شبکه یک سیما به پایان نرسیده بود، ساخت فصل پنجم این سریال با دستور مستقیم رئیس سازمان به عنوان یکی از سریال های ماه رمضان 1403 تایید شد. پس اگر می‌پرسید کدام سریال ها در ماه رمضان 1403 پخش می شوند ؟ یکی از پاسخ‌های جذاب این سوال، نون خ 5 است.

این سریال که در چهار فصل اخیر خود به شرح ماجراها و موقعیت‌های کمدی یک خانوده کرد پرداخته، در سالیان اخیر با اقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده و طرفداران زیادی جلب کرده است.

گفته می‌شود که در نون خ 5 به عنوان یکی از سریال های تلویزیونی ماه رمضان قرار است شاهد یک سفر جاده‌ای باشیم که از مسیر کرمان، سیستان و بلوچستان و چابهار عبور می‌کند.

طبیعتا حفظ تم اصلی فصول قبل با تمرکز بر قومیت کرد و در عین حال افزوده شدن قومیت‌های دیگر مانند بلوچستانی‌های عزیز در افزایش جذابیت این سریال موثر خواهد بود. ساعت پخش سریال نون خ 5 از شبکه یک در نوروز 1403

زیر خاکی 4

سریال های صدا و سیما برای ماه رمضان 1403

  • کارگردان: جلیل سامان
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر
  • شبکه پخش: یک
  • تعداد قسمت‌ها: 30

در بین اسامی سریال های ماه رمضان 1403 نام سریال زیرخاکی هم به چشم می‌خورد. پژمان جمشیدی که از زمان شروع فعالیت هنری خود هر سال حرفه‌ای‌تر و بهتر از قبل به کار خود ادامه می‌دهد، بنابر برنامه‌ریزی سازمان قرار است بار دیگر به قاب تلویزیون و شبکه یک بازگردد. اگر می‌پرسید کدام سریال ها در ماه رمضان 1403 پخش می شوند ؟ یکی از پاسخ‌ها، فصل چهارم زیرخاکی است.

در سه فصل اخیر زیرخاکی، پژمان جمشیدی به عنوان شخصیت اصلی و پدر خانواده همیشه به دنبال یافتن گنج بوده و در این مسیر همیشه با چالش‌های بزرگی مواجه شده است.

دیالوگ‌های جذاب و خنده‌دار، بازی بی‌نظیر هنرمندان حتی فرزند کوچک خانواده، داستان‌های هیجان‌انگیز و ماجراهای جالب از جمله مهمترین ویژگی‌های این سریال کمدی بوده‌اند.

به عنوان یکی از سریال های تلویزیونی ماه رمضان فصل چهارم این سریال قرار است ادامه داستان فصول قبلی با حضور پژمان جمشیدی و ژاله صامتی باشد. ساعت پخش سریال زیرخاکی 4 از شبکه یک در ماه رمضان و نوروز 1403

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های کمدی خارجی

رستگاری

معرفی سریال های تلویزیون برای ماه رمضان 1403

  • کارگردان: مسعود ده نمکی
  • بازیگران: حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری و…
  • شبکه پخش: دو
  • تعداد قسمت‌ها: 30

یکی از تمام سریال های ماه رمضان 1403 که قرار است در طول ماه رمضان از شبکه دو سیما پخش شود، جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی با نام رستگاری است که در 30 قسمت و هر شب از ساعت 21:00 از شبکه دو پخش خواهد شد.

در پاسخ سوال چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند ؟ یکی از پاسخ‌ها سریال رستگاری است. جدیدترین اخبار درباره این سریال حاکی از این است که ده‌نمکی در این سریال جمع بزرگی از حدود 100 بازیگر معروف و شناخته‌شده از جمله محمود پاک نیت، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و غیره به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این مورد از سریال های صدا و سیما برای ماه رمضان 1403 آنطور که پیش از این گفته چیزی شبیه به سریال‌های اغما، احضار، ملکوت و او یک فرشته بود داستانی ماورایی است که در آن دو برادر کارخانه‌دار دچار چالش‌هایی می‌شوند. سریال رستگاری قرار است از یک زاویه جدید و در قالب یک داستان شنیدنی به بحث درباره عالم برزخ بپردازد. اگر می‌پرسید چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند ؟ در ادامه با ما باشید. ساعت پخش سریال رستگاری از شبکه دو در ماه رمضان و نوروز 1403

هفت سر اژدها

کدام سریال ها در ماه رمضان 1403 پخش می شوند

  • کارگردان: ابوالقاسم طالبی
  • بازیگران: مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، حمید صفت، زنده یاد شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی
  • شبکه پخش: سه
  • تعداد قسمت‌ها: نامشخص

در بین اسامی سریال های ماه رمضان 1403 نام سریال هفت‌سر اژدها نیز به عنوان یکی از بهترین‌ها به چشم می‌خورد. این سریال که ابوالقاسم طالبی آن را کارگردانی کرده قرار است در شب‌های رمضان و نوروز هر شب و از ساعت 19:00 از شبکه سه پخش شود.

از جمله بازیگران این مورد از سریال های تلویزیونی ماه رمضان باید به مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، حمید صفت، زنده یاد شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌ سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی، مهدی شاکریان، شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی و غیره اشاره کرد.

ابوالقاسم طالبی در معرفی سریال های تلویزیون برای ماه رمضان 1403 و درباره داستان این سریال پلیسی سیاسی گفته که بعد از مطالعه پرونده‌های مقاصد اقتصادی، 7 پرونده کلان را در سناریویی به نام هفت سر اژدها گنجانده و قصد دارد در طول یک سریال پلیسی به بررسی آن‌ها بپردازد. او می‌گوید: «در فسادهای کلان همیشه نام‌های بزرگی مانند اطلاعاتی فاسد، وزیر فاسد، وکیل فاسد و غیره دخیل هستند و به عنوان یک مجموعه فساد عمل می‌کنند.» ساعت پخش سریال هفت سر اژدها از شبکه سه در رمضان و نوروز 1403

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های ترکی

بدل

سریال های تلویزیونی ماه رمضان

  • کارگردان: علی مسعودی
  • بازیگران: شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی
  • شبکه پخش: سه
  • تعداد قسمت‌ها: 26

اگر می‌پرسید کدام سریال ها در ماه رمضان 1403 پخش می شوند ؟ سریال بدل یکی از پاسخ‌های ممکن است. سریال بدل یک مجموعه طنز است که نام آن در بین تمام سریال های ماه رمضان 1403 به چشم می‌خورد. داستان این سریال در یک محله روایت می‌شود و به بررسی زندگی یک خانواده اختصاص دارد که به طور موروثی به شغل عطاری اشتغال دارند و اتفاقات و چالش‌های مختلفی را تجربه می‌کنند.

کارگردانی این مورد از  سریال های تلویزیونی ماه رمضان را علی مسعودی معروف به علی مشهدی برعهده داشته که پیش از این با ساخت سریال نوروز رنگی برای نوروزانه شبکه دو معروف شد. البته این استندآپ کمدین در ساخت سریال در مجموع تا اینجای کار موفق عمل نکرده و باید دید بالاخره با بدل می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر.

عیار مهیار

تمام سریال های ماه رمضان 1403

  • کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی
  • بازیگران: کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک انصاری، رامین ناصرنصیر و جواد انصافی
  • شبکه پخش: سه
  • تعداد قسمت‌ها: 30

در بین تمام سریال های ماه رمضان 1403 نام یک سریال تاریخی نیز به چشم می‌خورد. عیار مهیار را سید جمال سیدحاتمی کارگردانی کرده که کارگردانی فصل اول مستوران را نیز برعهده داشت. داستان عیار مهیار به دوران صفویه مربوط است و آنطور که اعلام شده این سریال سی قسمتی خواهد بود. فیلمنامه این سریال محمدرضا محمدی نیکو تهیه کرده است.

در معرفی سریال های تلویزیون برای ماه رمضان 1403 باید گفت که داستان عیار مهیار درباره راهزنی است که در نتیجه اتفاقی که برایش رخ می‌دهد، پای چوبه‌دار تقاضای دیدار مادرش را به عنوان آخرین خواسته مطرح می‌کند. جوانمردی برای اینکه این راهزن به خواسته خود برسد وساطت می‌کند و همین مسئله منجر به تحول درونی راهزن و قدم گذاشتن او در مسیر عیاری می‌شود.

مهیار به عنوان راهزن داستان همیشه هوش و ذکاوت بالایی داشته و به مرور در مسیر عیاری خود با چالش‌های مردم و داروغه اصفهان درگیر می‌شود تا بتواند به آن‌ها کمک کند.

اگر از از جمله طرفداران سریال‌های تاریخی هستید پیشنهاد می‌کنیم که در شب‌های رمضان و نوروز 1403 به تماشای سریال جذاب مهیار عیار بنشینید. با توجه به داستان جذاب و بازیگران خوب این سریال تصور بر این است که این سریال موفق خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

رویای نیمه‌شب

اسامی سریال های ماه رمضان 1403

  • کارگردان: حسن آخوندپور
  • بازیگران: هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی
  • شبکه پخش: نامشخص
  • تعداد قسمت ها: نامشخص

در فهرست اسامی سریال های ماه رمضان 1403 نام سریال رویای نیمه‌شب نیز به چشم می‌خورد و بنابر اطلاعات موجود، این یک سریال تاریخی و عاشقانه است که برای پخش در ایام رمضان و نوروز درنظرگرفته شده است.

ای مورد از سریال های صدا و سیما برای ماه رمضان 1403 یک ماجرای عاشقانه را در زمانی دور و دراز روایت می‌کند و برای افراد علاقه‌مند به عاشقانه‌های کلاسیک یک گزینه جذاب است.

در میان سریال‌هایی که نامشان در بین تمام سریال های ماه رمضان 1403 دیده می‌شود این سریال یک عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن آخوندپور است که اقتباس آزادی از یک رمان محسوب می‌شود. آخوندپور پیش از این سابقه کارگردانی سریال عشق کوفی به تهیه‌کنندگی سعید سعدی را نیز در کارنامه دارد.

آقای قاضی 2

چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند

  • کارگردان: سجاد مهرگان
  • بازیگران: بهزاد خلج
  • شبکه پخش: دو
  • تعداد قسمت‌ها: نامشخص

اگر می‌خواهید بدانید چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند ؟ یکی از سریال‌هایی که چند سالی است مخاطبان انتظار آن را دارند، فصل دوم سریال آقای قاضی است. فصل دوم این سریال قرار بود سال گذشته و در نوروز 1402 پخش شود اما با وجود اعلام پایان مراحل ساخت این مورد از تمام سریال های ماه رمضان 1403 خبری از پخش این سریال در سال 1402 نشد تا حالا انتظار پخش این سریال به عنوان یکی از سریال‌های سال 1403 را داشته باشیم.

فضا و داستان سریال آقای قاضی نسبتا تکراری است اما این سریال با ایده خاص خود به محبوبیت زیادی رسید. در این سریال شخصیت اصلی یک قاضی است که در دادگاه با حضور شاکیان، متهمان، وکلا و دیگر شخصیت‌ها به بررسی پرونده‌های حقوقی رایج می‌پردازد. بخش عمده این سریال جنبه آموزشی دارد و می‌تواند عموم افراد با با جزئیات مسائل حقوقی و دعواهای رایج آشنا کند.

با این اوصاف و با توجه به اقبال خوبی که به فصل اول این سریال وجود داشت تصور بر این است که فصل دوم آن هم با اقبال خوبی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز آمریکایی

بهترین سریال های جنایی کره ای

پایتخت 7

سریال های ماه رمضان 1403

  • کارگردان: سیروس مقدم
  • بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر
  • شبکه پخش: یک
  • تعداد قسمت‌ها: نامشخص

شاید پاسخ سوال چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند ؟ فصل هفتم پایتخت نباشد چراکه با پایان پرحاشیه فصل ششم این سریال و قضاوت‌های متناقض بین سازندگان سریال و مدیران سازمان، کسی تصورش را هم نمی‌کرد باز هم شاهد پایتخت در قاب تلویزیون باشیم.

اما مدیران رسانه ملی با مذاکراتی به نظر برای بازگرداندن این سریال در قالب یک فیلم سینمایی کوشیدند مذاکراتی با سازندگان ترتیب دهند. در حال حاضر البته به نظر می‌رسد که پایتخت در قالب یک فصل کامل و با داستانی جدید در قالب یکی از سریال های ماه رمضان 1403 پخش خواهد شد. البته در حال حاضر هیچ تضمینی برای پخش این سریال در سال 1403 وجود ندارد.

فراری

سریال های ماه رمضان 1403

  • کارگردان: علی مسعودی
  • بازیگران: حسین رفیعی، بهنام شرفی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی
  • شبکه پخش: نامشخص
  • تعداد قسمت‌ها: 26

پاسخ سوال کدام سریال ها در ماه رمضان 1403 پخش می شوند ؟ در یکی از موارد می‌تواند سریال فراری به کارگردانی و نویسندگی علی مسعودی باشد. این سریال در فضایی طنز و با نگاه آزاد به دوران نوجوانی تا بزرگسالی شهید مصطفی صدرزاده می‌پردازد و می‌کوشد سبک زندگی و ساده‌زیستی این شهید مدافع حرم را در قالب روایتی طنز و اجتماعی به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

بهترین سریال های ایرانی

جومونگ 3

سریال های ماه رمضان 1403

  • کارگردان: لی میونگ وو
  • بازیگران: جونگ ریو وون، جونگ کیونگ هو، پارک مین یونگ
  • شبکه پخش: تماشا
  • تعداد قسمت‌ها: 39

در شرایطی که چند سالی از پخش جومونگ یک و سپس امپراتوری بادها به عنوان دنباله آن یا جومونگ دو می‌گذرد، خبری از دیگر دنباله‌های این سریال محبوب کره‌ای در ایران نبوده است.

با این وجود به نظر می‌رسد یکی از پاسخ‌های سوال چه سریال هایی در ماه رمضان پخش می شوند ؟ فصل سوم جومونگ است. در واقع و در اسامی سریال های ماه رمضان 1403 صداوسیما نام فصل سوم جومونگ دیده شده و به نظر می‌رسد کار دوبله این سریال در مرکز دوبلاژ سیما انجام شده و قرار است بالاخره دنباله این سریال پخش شود.

در همین رابطه فرشید شکیبا مدیر واحد دوبلاژ سیما در معرفی سریال های تلویزیون برای ماه رمضان 1403 گفته بود که فصل سوم سریال جومونگ که در حال دوبله است قرار است با نام جا میونگ گو روی آنتن برود.

این مجموعه به عنوان یکی از سریال های صدا و سیما برای ماه رمضان 1403 ادامه داستان سرزمین بادها است و به دائموسین، نوه جومونگ، موسس امپراتوری گوگوریو و شاهزاده هودونگ، پسر دائموسین می‌پردازد. این سریال روایتی از دوران حکمرانی موهیول، نوه جومونگ است. البته شخصیت اصلی داستان پسر او شاهزاده هودونگ است و داستان حول محور او می‌چرخد.

در واقع در داستان فصل سوم جومونگ، موهیول یک پیرمرد جاه‌طلب است اما در نهایت داستان به تسخیر ناکرانگ توسط گوگوریو می‌پردازد. ساعت پخش سریال جومونگ ۳ از شبکه تماشا در نوروز 1403

سوالات متداول

سریال ماه رمضانی شبکه یک سیما کدام سریال است؟

شبکه یک سیما برای ایام ماه رمضان و نوروز که با هم مقارن شده‌اند پخش دو سریال شامل فصل چهارم زیرخاکی و فصل پنجم نون خ را مدنظر دارد.

شبکه سه در ایام ماه رمضان چه سریالی پخش می‌کند؟

هفت سر اژدها، عیار مهیار و بدل از جمله سریال‌هایی هستند که به نظر می‌رسد برای پخش از شبکه سه در ایام نوروز و رمضان درنظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریال های ماه رمضان 1403 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر