;
coinex

بررسی وان پلاس نورد 3 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب به بررسی وان پلاس نورد 3 می‌پردازیم و با نگاهی به مشخصات، قیمت، نقاط قوت و ضعف این گوشی، ارزش خرید آن را ارزیابی می‌کنیم.

پس از گذشت تقریباً دو سال از ورود وان پلاس نورد 2 به بازار، حالا نسخه سوم این گوشی روانه بازار شده و نشان داد که این گوشی وان پلاس، ارزش انتظار دو ساله را داشته است. سومین مدل از وان پلاس نورد مجهز به نمایشگر پرچمدار Fluid AMOLED، تراشه پیشرفته دایمنسیتی 9000 فایوجی و یک سیستم دوربین قوی با حسگر پیشرفته سونی IMX890 است.

وان پلاس نورد 3 با طراحی دو گلسه و سیستم دو دوربینه طراحی شده اما یکسری تغییر در طراحی این گوشی مشاهده می‌شود از جمله اینکه این گوشی بلاک دوربین برجسته را ندارد؛ در نتیجه طراحی آن شیک‌تر و تمیزتر به نظر می‌رسد و همچنین برای مقاومت در برابر پاشیدن آب و گل گواهینامه IP54 دارد.

از جمله سایر مشخصات وان پلاس نورد 3 می‌توان به اسپیکرهای استریوی دالبی اتموس، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی، سیستم شارژ 80 واتی SuperVOOC، اندروید 13 و جدیدترین نسخه OxygenOS یعنی 13.1 اشاره کرد.

در ادامه مطلب با بررسی وان پلاس نورد 3 همراه شما هستیم و مشخصات این گوشی و ارزش خرید آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی وان پلاس نورد 3

Nord 3 در یک جعبه مشکی که لوگوی آبی رنگ Nord روی آن قرار دارد، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. داخل این جعبه، خود گوشی به همراه لایه محافظی که از قبل روی آن نصب شده، یک آداپتور برق 80 وات و یک کابل قرمز USB (A به C) قرار دارد.

بررسی وان پلاس نورد 3
بررسی وان پلاس نورد 3

در این جعبه خبری از قاب محافظ گوشی نیست، اما در عوض یکسری برگه از جمله کاغذ تشکر برند نورد داخل جعبه قرار گرفته است. در جدول زیر مشخصات فنی وان پلاس نورد 3 را مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب، این گوشی را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم.

بررسی وان پلاس نورد 3 مشخصات وان پلاس نورد 3
طراحی و ساختار
  • 162 × 75.1 × 8.2 میلی‌متر
  • وزن 193.5 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • گلس جلو (Dragontrail)، گلس پشت (گوریلا گلس 5) و فریم پلاستیکی
  • گواهینامه IP54، مقاوم در برابر پاشش آب و گردوغبار
  • رنگ بندی سبز و خاکستری
نمایشگر
  • Fluid AMOLED، نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، +HDR10، روشنایی 1450 نیت (HBM)
  •  6.74 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 89.8 درصد
  • رزولوشن 2772×1240 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 451 ppi
  • گلس Dragontrail
نرم‌افزار
  • اندروید 13 با OxygenOS 13.1
تراشه
  • مدیاتک دایمنسیتی 9000 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای  (1 هسته 3.05 گیگاهرتزی کورتکس X2 و 3 هسته 2.85 گیگاهرتزی کورتکس A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی کورتکس A510)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز چندمحوره، OIS
  • 8 مگاپیکسل، اولتراواید با دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه و gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/1.8
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 80 وات، شارژ 60 درصد ظرف 15 دقیقه و 100 درصد ظرف 32 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند و وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP ،LE ، aptX HD
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ
قیمت وان پلاس نورد 3 430 دلار

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر طراحی

بررسی OnePlus Nord 3 را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم که شباهت زیادی به وان پلاس نورد 2 و 2T دارد اما از چند جهت نسبت به این مدل‌ها تغییر کرده است.

بررسی وان پلاس نورد 3

وان پلاس Nord 3 یک گوشی دو گلسه با فریم پلاستیکی است که به جای گوریلا گلس 5 با گلس Dragontrail ساخته شده است. فریم پلاستیکی گوشی هم کاملاً صاف با رویه مات است و پشت گوشی هم با گوریلا گلس 5 براق حفاظت می‌شود. یک مدل خاکستری رنگ هم از این گوشی وجود دارد که طراحی ماتی دارد.

مهم‌ترین تغییری که در طراحی وان پلاس نورد 3 مشاهده می‌شود، بلاک جدید دوریبن این گوشی است – حالا به جای یک بلاک مستطیل شکل برجسته، دو دایره مشکی وجود دارد که دوربین‌های گوشی داخل آنها قرار گرفته‌اند؛ طراحی که باعث شده نورد 3 شیک و شبیه به گوشی‌های پرچمدار به نظر برسد.

تغییر بعدی کسب گواهینامه IP54 هست که در حد گوشی‌هایی مثل گلکسی A نیست؛ اما نسبت به گوشی‌های معمولی مثل IP53 ردمی بهتر است و از گوشی در برابر آسیب‌های ناشی از پاشیدن آب حفاظت می‌کند.

تغییر مهم بعدی، باریک‌تر شدن حاشیه‌های تصویر گوشی است که حتی نسبت به گوشی‌هایی مثل مدل‌های جدید آیفون پرو باریک‌تر است. نمایشگر 6.74 اینچی Fluid AMOLED این گوشی هم از همه جهت نسبت به سری قبل پیشرفته‌تر شده و از نمایشگر وان پلاس نورد 2 بزرگتر است و یک پانچ هول کوچک دارد.

بالای نمایشگر، یکی از اسپیکرهای استریوی گوشی قرار دارد که برای پخش صدای مخاطب هنگام مکالمه هم کاربرد دارد.

بررسی وان پلاس نورد 3

حسگر اثرانگشت هم مثل بیشتر گوشی‌های امروزی زیر نمایشگر قرار دارد و بسیار سریع و مطمئن کار می‌کند. این حسگر هم قابلیت Quick Launch را دارد؛ در نتیجه، اگر انگشتتان را کمی روی حسگر نگه دارید، میانبرهای تعریف شده از قبل فعال شده و می‌توانید بین آنها جابجا شوید.

دو حسگر دوربین گوشی کمی برجستگی دارند اما این برجستگی چندان زیاد نیست و فریم پلاستیکی گوشی هم مات است و از سر خوردن گوشی در دست جلوگیری می‌کند.

به غیر از خروجی اسپیکر، یک میکروفون دیگر و بلستر مادون قرمز در بالای گوشی قرار دارد. پایین این گوشی OnePlus پورت USB-C، سینی سیم کارت، میکروفون اصلی و اسپیکر استریوی دوم قرار گرفته‌اند.

سمت چپ گوشی، فقط دکمه تنظیم صدا قرار دارد و در سمت راست گوشی کلید پاور/قفل و اسلایدر هشدار وجود دارد.

در مجموع، بررسی وان پلاس Nord 3 نشان می‌دهد که این گوشی طراحی ساده و شیک با رنگ‌هایی جذاب دارد و حس و حال کار کردن آن با آن خوب و شبیه به گوشی‌های پرچمدار است؛ به خصوص با توجه به باریک بودن حاشیه‌های نمایشگر گوشی.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر نمایشگر

همانطور که در جدول مشخصات OnePlus Nord 3 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک نمایشگر 6.74 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن 2772×1240 پیکسل دارد که با گلس Dragontrail حفاظت می‌شود.

بررسی وان پلاس نورد 3

پنل وان پلاس نورد 3 حاشیه‌های باریکی دارد و پانچ هول این گوشی هم بسیار کوچک است. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتز و عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می‌کند. اوج روشنایی این نمایشگر، 1450 نیت ثبت شده و از 8192 سطح روشنایی مختلف پشتیبانی می‌کند. حداقل نرخ روشنایی این نمایشگر هم 2.1 نیت است.

در تنظیمات OnePlus Nord 3 هم 4 حالت رنگی مختلف وجود دارد. Vivid که مربوط به فضای رنگ DCI-P3 است، Natural برای فضای رنگ sRGB و دو حالت Pro که شامل Cinematic و Brilliant هستند. برای هر حالت هم یک اسلایدر تنظیم دمای رنگ وجود دارد.

حالت Vivid دقت بسیار بالایی دارد و همه رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت نشان می‌دهد؛ به غیر از رنگ‌های خاکستری و سفید آبی.

بررسی وان پلاس نورد 3 نشان می‌دهد که این گوشی سه حالت نرخ نوسازی دارد.

حالت High و Auto تقریباً به یک شکل کار می‌کنند – در این حالت، برای رابط کاربری و بعضی از اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده از حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شده و برای نمایش عکس‌های ایستا، پخش ویدیو و اپلیکیشن‌های غیرسازگار مثل دوربین و گوگل مپز از نرخ 60 هرتز استفاده می‌شود.

حالت Auto کمی محدودتر است؛ در این حالت، اپلیکیشن تحلیل شده و بعد، سیستم تصمیم می‌گیرد که برای اپلیکیشن مورد نظر از نرخ 120 هرتز استفاده کند یا خیر.

در حالت استاندارد هم همیشه از نرخ 60 هرتز استفاده شده و همه اپلیکیشن‌ها حداکثر به 60 فریم بر ثانیه محدود هستند.

نمایشگر وان پلاس نورد 3 قابلیت پشتیبانی از HDR10+ و Widevine L1 DRM را دارد. یوتیوب، نت‌فلیکس و آمازون پرایم ویدیو این نمایشگر را به عنوان نمایشگری که قابلیت HDR10 دارد، تشخیص می‌دهند.

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

نقد و بررسی وان پلاس نورد 3 را با نگاهی به مشخصات باتری و سرعت شارژ این گوشی ادامه می‌دهیم که مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است.

بررسی وان پلاس نورد 3

این محصول وان پلاس در تست‌های مقاومت به رتبه 103 ساعت رسیده و در همه تست‌ها، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است – از جمله در تست‌های تماس، وبگردی و پخش ویدیو.

وان پلاس نورد 3 هم مثل Nord 2T از سرعت شارژ 80W SuperVOOC پشتیبانی می‌کند و با یک آداپتور برق 80 واتی و کابل قرمز 10A در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

بررسی گوشی وان پلاس نورد 3 نشان می‌دهد که این گوشی ظرف 15 دقیقه 60 درصد و ظرف 32 دقیقه کاملاً شارژ می‌شود که این ارقام با آنچه توسط کمپانی اعلام شده، تطبیق دارد.

لازم به ذکر است که برای نمایش پیام Fully charged، گوشی باید پس از رسیدن به شارژ 100% حدود 10 دقیقه دیگر هم شارژ شود.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر صدا و اسپیکرها

OnePlus Nord 3 هم مثل نورد 2 دارای اسپیکر استریو است که اسپیکر بالایی آن دو خروجی در قسمت جلو و همچنین بالای گوشی دارد و اسپیکر پایینی تنها یک خروجی و صدای بلندتری دارد.

بررسی وان پلاس نورد 3

در مجموع، کیفیت صدای دو اسپیکر مشابه و کاملاً متعادل است اما اسپیکر پایینی صدای قوی‌تری دارد.

وان پلاس Nord 3 در تست‌های بلندی صدا به امتیاز خیلی خوبی دست پیدا و کیفیت صدای خوبی با بیس مناسب و وکال‌های عالی دارد.

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر نرم‌افزار

بررسی OnePlus Nord 3 را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی OnePlus Nord 3 مشاهده می‌کنید، این گوشی با اندروید 13 و OxygenOS UI v.13.1 که شبیه به UI 4.0 ریلمی است در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. قابلیت‌هایی مثل بهینه‌سازی‌های باتری، کنترل‌های مدیا، تنظیمات رنگ، آپدیت‌های حریم خصوصی و غیره هم در این رابط کاربری وجود دارند.

بررسی وان پلاس نورد 3

وان پلاس وعده داده که برای نورد 3 سه سال آپدیت سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی منتشر می‌کند.

OxygenOS 13.1 هم نسبت به نسخه 13 موجود در گوشی‌های وان پلاس 11 کمی ارتقاء یافته و مجهز به قابلیت‌های جدیدی شده است.

Nord 3 از قابلیت باز کردن قفل با اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و اسکنر زیر نمایشگر این گوشی عملکرد دقیق و سریعی دارد. در این نسخه از OxygenOS هم قابلیت نمایشگر همیشه روشن وجود دارد که از انواع تم‌ها، ساعت‌ها و ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند.

در رابطه با تنظیم و شخصی سازی هم OxygenOS 13 کاملاً انعطاف‌پذیر است و یک صفحه کامل برای تنظیم سبک ظاهری در تنظیمات این نسخه وجود دارد که می‌توانید از طریق آن وال پیپر (لایو و ثابت)، تنظیمات آیکن‌ها، فونت و غیره را تغییر دهید.

بررسی وان پلاس نورد 3

صفحه هوم این نسخه ساده و معمولی است، قسمت اعلان‌ها هم تمیز و ساده طراحی شده و کشوی اپلیکیشن هم در آن وجود دارد. در این نسخه هم قابلیت‌هایی مثل دارک مود، تغییر اندازه پوشه‌ها، ابزارهای مختلف برای کنترل کامل سیستم‌عامل، کوچک کردن پنجره اپلیکیشن‌ها به حالت شناور و غیره وجود دارند.

ساید بار هم جزء امکانات این نسخه است که می‌توانید با کشیدن زبانه مربوط به آن به بیرون، از میانبرها و ابزارهای آن استفاده کنید.

بررسی گوشی وان پلاس نورد 3 نشان می‌دهد که این گوشی هم از قابلیت توسعه رم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، با استفاده از حافظه داخلی گوشی، فضای رم را به شکل مجازی افزایش می‌دهد و می‌توانید 4 تا 12 گیگابایت رم مجازی داشته باشید.

وان پلاس علاوه بر اپلیکیشن Files گوگل، یک اپلیکیشن فایل منیجر اختصاصی هم دارد. در این سیستم‌عامل اپلیکیشن‌های دیگری مثل Community و IR Remote هم وجود دارند.

اپلیکیشن‌هایی مثل Zen Space، O Relax و غیره هم جزء اپلیکیشن‌های مفید این نسخه هستند.

در مجموع، رابط کاربری وان پلاس نورد 3 کاملاً خلوت و استفاده از آن راحت است و هنگام فعال شدن نرخ نوسازی 120 بسیار روان کار می‌کند. اما در این نسخه تعداد زیادی ابزار قدرتمند وجود دارند که خود کاربران باید تصمیم بگیرند با کدامیک بیشتر آشنا شده و از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های ایرانی 1402

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر عملکرد

وان پلاس Nord 3 با چیپ‌ست 4 نانومتری دایمنسیتی 9000 ساخته شده که جزئیات آن را در جدول مشخصات وان پلاس Nord 3 مشاهده می‌کنید. در کنار این پردازنده، می‌توانید این گوشی را با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS3.1 و 8 یا 16 گیگابایت رم LPDDR5 بخرید.

بررسی وان پلاس نورد 3

در تست گیک‌بنچ که محبوب‌ترین تست بنچمارک سی‌پی‌یو است، نورد 3 در هر دو حالت تک و چند هسته‌ای به امتیازات بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

نتایج تست‌های onscreen جی‌پی‌یو برای وان پلاس نورد 3 چندان چشمگیر نیست؛ چون این گوشی رزولوشنی بیشتر از 1080 پیکسل دارد و از نرخ فریم بالا برای گیمینگ پشتیبانی نمی‌کند مگر اینکه در آینده با همکاری توسعه دهندگان شاهد تغییر این شرایط باشیم.

در عین حال، جی‌پی‌یوی چیپ‌ست این گوشی قدرت خام خیلی خوبی دارد که این موضوع از نتایج تست‌های offscreen مشخص است و عملکرد بسیار خوب جی‌پی‌یوی وان پلاس Nord 3 را نشان می‌دهد که جزء بهترین‌های کلاس خودش است.

در تست AnTuTu هم نورد 3 در سطح بهترین گوشی‌ها با قیمت مشابه قرار دارد.

در مجموع، بررسی وان پلاس Nord 3 نشان می‌دهد که این گوشی سخت‌افزار قوی دارد و به راحتی انواع کارها و بازی‌ها را اجرا می‌کند؛ اما بهتر بود که قابلیت اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بالا هم در این گوشی وجود داشته باشد.

در تست فشار سی‌پی‌یو هم وان پلاس نورد 3 به امتیاز ثبات 80 درصد رسیده که امتیاز بسیار خوبی است.

نتایج تست فشار 3D Mark چندان خوب نیست چون نورد 3 عملکرد کامل خودش را برای 10 دقیقه حفظ کرده و بعد به 55.4 درصد سقوط کرده است.

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر دوربین

نقد و بررسی وان پلاس نورد 3 را با نگاهی به دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که شامل یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک ماکروی 2 مگاپیکسلی است. مشخصات دوربین سلفی وان پلاس Nord 3 هم کمی ناامیدکننده است؛ چون در واقع همان دوربین 16 مگاپیکسلی سونی به کار رفته چند مدل قبلی ریلمی است.

بررسی وان پلاس نورد 3

اپلیکیشن دوربین وان پلاس Nord 3 هم همان اپلیکیشن آشنای گوشی‌های وان پلاس، اوپو و ریلمی است. در حالت Photo پیش فرض این اپلیکیشن، گزینه AI Scene را داریم که شبیه به حالت HDR پیشرفته است و با کنار هم قرار دادن چند تصویر، محدوده پویا را ارتقاء می‌دهد. در عین حال، مهم‌ترین تغییر مربوط به افزایش سطح اشباع رنگ‌ها است.

یکسری میانبر هم برای حالت‌های مختلف زوم وجود دارد؛ به همراه حالت Pro در دوربین اصلی که با استفاده از آن امکان تغییر نورپردازی، سطح تعادل سفیدی، فوکوس دستی و غیره وجود دارد.

همانطور که انتظار می‌رود، دوربین اصلی OnePlus Nord 3 تصاویر 12.5 مگاپیکسلی خوبی ثبت می‌کند که هیچ نویز قابل مشاهده‌ای در آنها وجود ندارد و از نظر اشباع رنگ‌ها هم وضعیت خوبی دارند. کنتراست این تصاویر همیشه بالا و محدوده پویا خوب است اما چندان وسیع نیست؛ در نتیجه تصاویر واقع گرایانه و جذابی ایجاد می‌کند.

تصاویر این دوربین کمی بیش از حد شارپ می‌شوند و این شارپ شدن بیش از حد باعث شده که در حالت بزرگنمایی صددرصد، تصاویر بیش از حد پردازش شده به نظر برسند.

کیفیت زوم 2x این گوشی هم خوب است؛ در این حالت، جزئیات در سطح معمولی قرار دارد اما این تصاویر هم بدون نویز، دارای رنگ‌های اشباع شده، کنتراست بالا و محدوده پویای خوبی هستند.

دوربین این گوشی قابلیت ضبط تصاویر 50 مگاپیکسلی را هم دارد؛ اما در این حالت، نسخه افزایش مقیاس یافته عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی ذخیره می‌شود که تفاوت چندانی با حالت معمولی ندارند.

بررسی وان پلاس نورد 3

Nord 3 حسگر تشخیص عمق ندارد اما حالت عکاسی پرتره در این گوشی وجود دارد و تصاویر این حالت کیفیت خوبی دارند؛ سوژه‌ها به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شوند، محوشدگی تصویر خوب است و تصاویر دارای جزئیات، وضوح، کنتراست و رنگ‌های خوبی بوده و فاقد نویز هستند.

تصاویر 8 مگاپیکسلی دوربین اولتراواید گوشی هم بسیار خوب هستند – با جزئیات کافی، نویز کم، کنتراست زیاد و محدوده پویای مناسب.

سومین و آخرین دوربین این گوشی، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی است که تصاویری نسبتاً ضعیف با جزئیات معمولی، نویز قابل مشاهده و رنگ‌هایی غیرنزدیک به واقعیت ثبت می‌کند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وان پلاس نورد 3 هم فیلتر رنگ Quad-Bayer دارد؛ این یعنی در حالت پیش فرض باید عکس‌های 4 مگاپیکسلی ثبت کند اما مثل خیلی از گوشی‌های ریلمی، اوپو، وان پلاس و شیائومی این دوربین تصاویری 16 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند.

نورپردازی سوژه در این تصاویر خوب، رنگ‌ها عالی، کنتراست مناسب و محدوده پویا کافی است. نویز هم در محیط‌هایی با نور کافی به خوبی کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

کیفیت عکاسی در نور کم

وان پلاس نورد 3 هم از حالت Night خودکار پشتیبانی می‌کند که مثل گوشی‌های ریلمی در این گوشی هم امکان غیرفعال کردن آن وجود ندارد. این حالت برای دوربین‌های اصلی و اولتراواید فعال می‌شود، اما برای حالت 2x خیر که در این حالت باید از گزینه Night Mode موجود در اپلیکیشن دوربین استفاده کنید.

کیفیت تصاویر این حالت خوب، سطح جزئیات تصویر مناسب، رنگ‌ها بسیار زیبا، نورپردازی عالی و محدوده پویا وسیع است.

کیفیت تصاویر زوم هم در هنگام شب بالا است.

دوربین اولتراواید این گوشی هم در شرایطی با نور کم عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند که کاملاً روشن، دارای جزئیات زیاد، بدون نویز با اشباع رنگ عالی و محدوده پویای وسیع هستند.

ضبط ویدیو

بررسی وان پلاس نورد 3 نشان می‌دهد که همه دوربین‌های این گوشی به غیر از دوربین ماکرو، قابلیت ضبط ویدیو را دارند. دوربین اصلی گوشی، ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با نرخ‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. دوربین‌های اولتراواید و سلفی گوشی هم محدود به فیلمبرداری 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند.

سیستم لرزشگیر الکترونیک، برای دوربین‌های پشت همیشه فعال و برای دوربین سلفی، اختیاری است اما در حالت 4K قابل استفاده نیست!

ویدیوهای 4K دوربین اصلی کیفیت بسیار خوبی دارند؛ با جزئیات زیاد، شارپ شدگی مناسب، رنگ‌هایی واقع گرایانه، کنتراست زیاد و محدوده پویای خوب.

زوم 2x گوشی، از نوع دیجیتال است. در این حالت، نورپردازی بیش از حد، جزئیات کم و شارپ شدگی زیاد است.

ویدیوهای 4K دوربین اصلی در نور کم هم جزئیات زیادی دارند. در این حالت هیچ نویز چشمگیری وجود ندارد و رنگ‌ها واقع گرایانه هستند.

وان پلاس Nord 3 حالت فیلمبرداری AI Highlight هم دارد که ویدیوها را باکیفیت 1080 پیکسل ضبط کرده و از نظر نورپردازی و اشباع رنگ، تقویت می‌کند.

سیستم لرزشگیر این گوشی هم عملکرد خوبی دارد اما بهتر بود برای حالت 4K هم امکان استفاده از این سیستم وجود داشته باشد.

ویدیوهای 1080 پیکسلی دوربین اولتراواید گوشی در نور روز از نظر کنتراست، رنگ و محدوده پویا کیفیت خوبی دارند؛ اما به دلیل فعال بودن سیستم لرزشگیر، نسبت به کلیپ‌های 4K دوربین اصلی چندان عریض‌تر نیستند.

این دوربین، در نور کم هم کیفیت تصویر خوبی دارد با جزئیات کافی، کاهش نویز ملایم و رنگ‌های زیبا.

بررسی وان پلاس نورد 3 از نظر قیمت و محصولات رقیب

بررسی گوشی وان پلاس نورد نشان می‌دهد که این محصول نسبت به نورد 2 پیشرفت‌های خوبی داشته از جمله نمایشگر قوی‌تر، سخت‌افزار سطح بالاتر، دوربین باکیفیت‌تر و غیره. قیمت وان پلاس نورد 3 از حدود 450 یورو شروع می‌شود و در ادامه با بعضی محصولاتی که در این طیف قیمت قرار دارند، آشنا می‌شویم.

بررسی وان پلاس نورد 3

اولین رقیب، ریلمی 11 پرو + است با قیمت 500 یورو (مدل 512 گیگابایتی) که طراحی متفاوت، سرعت شارژ بیشتر و قابلیت زوم 4x دارد اما چیپ‌ست این گوشی نسبت به Nord 3 ضعیف‌تر است.

پوکو F5 با قیمت 430 یورو هم جایگزین خوبی برای نورد 3 است با نمایشگر OLED دالبی ویژن، سخت‌افزار، اسپیکر و دوربین‌هایی قوی شبیه به نورد 3. این گوشی از گیمینگ با نرخ نوسازی بالا و سیستم EIS برای ویدیوهای 4K پشتیبانی کرده و ماندگاری شارژ بیشتری دارد. اما نورد 3 سرعت شارژ بیشتر، نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بالاتر و گواهینامه IP54 دارد.

از جمله سایر رقبای وان پلاس نورد 3 می‌توان به ردمی نوت 12 پرو پلاس (380 یورو)، گلکسی A54 (با قیمت 400 یورو) و ویوو V27 پرو (400 یورو) اشاره کرد.

جمع‌بندی

در انتهای نقد و بررسی وان پلاس نورد 3 می‌توان گفت که این گوشی با داشتن نمایشگری با رزولوشن بالا، حاشیه‌های تصویر بسیار باریک، سخت‌افزار قوی، ماندگاری شارژ طولانی، گواهینامه IP54 و کیفیت دوربین بالا یک پکیج کامل است. دوربین‌های اصلی و اولتراواید این گوشی در نور روز و شب تصاویر خوبی ثبت می‌کنند؛ اما کیفیت دوربین سلفی کمی پایین‌تر است.

به غیر از ایرادهای جزئی مثل عدم پشتیبانی از سیستم لرزشگیر برای ویدیوهای 4K، وان پلاس نورد 3 یک محصول قوی با قیمتی رقابتی محسوب می‌شود که خرید آن را برای کاربرانی که به دنبال گوشی با این طیف قیمت هستند، کاملاً توصیه می‌کنیم.

سوالات پرتکرار

قیمت OnePlus Nord 3 چقدر است؟

قیمت وان پلاس Nord 3 از حدود 450 یورو شروع می‌شود.

آیا وان پلاس نورد 3 دو سیم کارته است؟

بله. همانطور که در جدول مشخصات فنی وان پلاس نورد 3 مشاهده می‌کنید، این گوشی دو سیم کارته است.

اندروید وان پلاس نورد 3 چند است؟

این گوشی با اندروید 13 و OxygenOS UI v.13.1 که شبیه به UI 4.0 ریلمی است در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی وان پلاس نورد 3 چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر