;
coinex

اپل مالک داروین AI شد؛ منتظر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده باشید

اپل با خرید شرکت داروین AI ، قدمی مهم در جهت توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود برداشته است؛ این موضوع می‌تواند انتظارات بزرگی را برای شرکت فناوری بزرگی که ارزشش به تریلیون دلار می‌رسد، به همراه داشته باشد.با استناد بر گزارش بلومبرگ، اپل فقط خرید این شرکت را تایید کرده است و هیچ اطلاعاتی درباره طرح‌های آینده‌اش ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

اپل داروین AI را خرید

داروین AI که در سال 2017 تأسیس شده است، با دو تکنولوژی کلیدی – بازرسی و یادگیری ماشین برای تولید سیستم‌های هوش مصنوعی کوچک‌تر، در فضای هوش مصنوعی جای خود را داشت. سوابق عمومی نشان می‌دهند که داروین‌ ای‌آی در مدت پنج سال مجموعاً 15.5 میلیون دلار جذب سرمایه شده است و شرکای بزرگی همچون لاکهید مارتین و اینتل در لیست همکاران بزرگ آن ثبت شده‌اند.

پس از خرید، فعالیت آنلاین داروین AI متوقف شد و وب‌سایت و حساب‌های رسمی آن نیز غیرفعال شده‌اند. طبق گارش منتشر شده، ده‌ها کارمند سابق داروین‌ AI به بخش هوش مصنوعی اپل منتقل شده‌اند و پژوهشگر هوش مصنوعی الکساندر وان به عنوان مدیر به آن پیوسته است.

هر چند اپل خرید این شرکت را تأیید کرده است، اما هیچ بیانیه‌ای درباره هدف یا طرح‌های آینده شرکت منتشر نشده است.

این حرکت اپل را می‌توان جزء یک تلاش در مقیاسی بزرگ برای یکپارچه‌سازی ویژگی‌های هوش مصنوعی در سری محصولات خود اپل تلقی کرد که شامل سیستم‌عامل‌های آینده iOS 18 و macOS 15 می‌شود؛ همچنین باید گفت که اپل تلاش می‌کند تا فاصله خود را با رقبایی چون مایکروسافت و گوگل کاهش دهد.

امیدواریم که انگیزه‌های این شرکت به هوش مصنوعی به مراتب گسترده‌تر باشد و احتمالاً آن را با سیری، میانبرها و دیگر برنامه‌های اصلی یکپارچه کند. شایعات همچنین نشان می‌دهند که اپل در حال آزمایش مدل‌های زبانی بزرگ و تهیه اختراعات جدید برای طراحی‌های پیشرو در صنعت است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ خرید داروین AI توسط اپل چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر