;
coinex

اسپاتیفای اپل را به مسدود کردن بروزرسانی برنامه‌های خود در اتحادیه اروپا متهم می‌کند

اسپاتیفای اپل را متهم می‌کند که به دنبال جریمه 2 میلیارد دلاری، بروزرسانی برنامه‌های خود را در اتحادیه اروپا مسدود کرده است.

اپل اخیراً توسط کمیسیون اتحادیه اروپا به مبلغ 1.8 میلیارد یورو (حدود 2 میلیارد دلار) جریمه شد؛ زیرا ادعا شده که از موقعیت خود برای آسیب‌رسانی به رقبای Apple Music در iOS سوء استفاده می‌کند. با این وجود، به نظر می‌رسد که اپل هنوز هم با مشکلاتی مانند اسپاتیفای، رقیب اصلی خود، مواجه است که هم‌اکنون اپل را به مسدود کردن به‌روزرسانی برنامه‌های خود در اتحادیه اروپا متهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: مالک تیک تاک باید آن را واگذار کند تا در آمریکا تحریم نشود!

با اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در تاریخ 7 مارس 2024، توسعه‌دهندگان در نهایت قادر خواهند بود برنامه‌های خود را برای کاربران iOS خارج از فروشگاه اپ ارائه کنند. همچنین، برای برنامه‌های موجود در اپ‌استور اپل، قوانین جدید تضمین می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند از روش‌های پرداخت جایگزین برای خریدهای درون برنامه‌ای استفاده کنند.

در تاریخ 5 مارس، اسپاتیفای به‌روزرسانی برنامه iOS خود را به اپل ارسال کرد. با این به‌روزرسانی، پلتفرم اشتراک‌ها را با استفاده از سیستم خرید درون برنامه اپ استور به‌طور کامل حذف کرد. به جای آن، کاربران موظف هستند برای اشتراک از وب‌سایت اسپاتیفای بازدید کنند.

هرچند، در ایمیلی که از سوی اسپاتیفای به کمیسیون اتحادیه اروپا ارسال و توسط The Verge به انتشار رسید، از اپل خواسته شد که این به‌روزرسانی را تایید کند؛ اما تاکنون پاسخی از اپل درباره این ایمیل دریافت نشده است. در ایمیل آمده است: «اکنون ۹ روز می‌گذرد و ما هنوز منتظریم تا از اپل در مورد ارسال برنامه خود بشنویم تا قیمت مصرف‌کنندگان اتحادیه اروپا و پیوندی به وب‌سایت ما را نشان دهیم.»

به رغم اینکه اپل مشکلاتی با برنامه اسپاتیفای دارد و تأییدی برای به‌روزرسانی آن نداده است، اما انتظار می‌رود که جریمه 2 میلیارد دلاری تأثیر قابل توجهی بر نظر این شرکت درباره اسپاتیفای نداشته باشد. با این وجود، اپل همچنان ملزم به رعایت قوانین کمیسیون اروپا در مورد اطلاع‌رسانی به کاربران درباره روش‌های پرداخت جایگزین در برنامه‌هایش است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره رقابت اسپاتیفای با اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر