;
coinex

پیکسل 8 گوگل به هوش مصنوعی جمینی نانو مجهز نخواهد شد

گوشی پیکسل 8 گوگل برخلاف پیکسل 8 پرو به هوش مصنوعی جمینی نانو مجهز نخواهد بود. علت این تفاوت، به محدودیت‌های سخت افزاری نسبت داده شده است.

گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل به جز ظرفیت رم در دیگر بخش‌های سخت افزار با یکدیگر مشابه هستند. حال، گوگل با انتشار خبر ناخوشایندی درباره نسخه پایه سری گوشی‌های جدید خود، طرفداران را ناامید کرده است.

این شرکت اعلام کرده که پیکسل 8 از هوش مصنوعی Gemini Nano، کوچک‌ترین نسخه مدل هوش مصنوعی گوگل که در دسامبر سال گذشته معرفی شد، برخوردار نخواهد بود. این خبر برای دارندگان Pixel 8 که امیدوار بودند LLM سازگار با موبایل را روی دستگاه‌های خود دریافت کنند، بسیار ناامید کننده بوده و واکنش‌های منفی را به همراه داشته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پیکسل 8 گوگل هوش مصنوعی جمینی نانو را دریافت نمی‌کند

شرکت گوگل در یکی از قسمت‌های اخیر کانال Android Developers، عدم وجود هوش مصنوعی جمینی نانو در گوشی پیکسل 8 را تایید کرده است. ترنس ژانگ (Terence Zhang)، یکی از مهندسان و توسعه‌دهندگان گوگل، می‌گوید که علت این تبعیض و تفاوت، محدودیت‌های سخت افزاری پیکسل 8 است.

او جزئیاتی درباره این محدودیت‌ها ارائه نداده، اما طبق گزارش‌های پیشین می‌دانیم که تنها تفاوت بین نسخه‌های پایه و پرو ظرفیت رم است که در نسخه پایه برابر 8 گیگابایت و در نسخه پرو برابر 12 گیگابایت است.

پیکسل 8 گوگل
Pixel 8

بنابراین Gemini Nano فقط روی Pixel 8 Pro و سری Galaxy S24 اجرا می‌شود. این هوش مصنوعی قابلیت‌هایی مانند خلاصه‌سازی در برنامه ضبط، پاسخ هوشمند در کیبورد Gboard و واتساپ و عکاسی حرفه‌ای بدون اتصال به شبکه را به کاربران ارائه می‌دهد. با این اوصاف، عدم وجود هوش مصنوعی در نسخه پایه، فاصله بین پیکسل 8 و 8 پرو را بیشتر می‌کند. اگر قصد خرید دستگاه پیکسل 8 را دارید، بهتر است که این نکته را در نظر داشته باشید.

گوگل همچنین تایید کرده که در حال کار بر روی گسترش سازگاری Gemini Nano با دستگاه‌های پیشرفته دیگر است. چندی پیش نیز تراشه ساز معروف، مدیاتک، از همکاری خود با گوگل برای بهینه‌سازی و ادغام Gemini Nano با تراشه‌های دایمنسیتی 9300 و 8300 خبر داد. است. هدف اصلی گوگل یکپارچه‌سازی گوشی‌های اندرویدی آینده (از 2025 به بعد) با هوش مصنوعی جمینی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره عدم پشتیبانی گوشی پیکسل 8 گوگل از هوش مصنوعی جمینی نانو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر