;
coinex

با سرمایه گذاری انبوه، بحرین مالک جدید مک لارن شد!

کشورهای منطقه خاورمیانه سالهای اخیر مانند میگ میگ شده و به سرعت درحال پیشرفت هستند. پس از جنجال‌های عربستان با پروژه نئوم و غیره، حالا نوبت بحرین است که با سرمایه‌گذاری انبوه، به عنوان مالک جدید مک لارن شناخته شده است.

عربستان، قطر، عمان، امارات، بحرین و غیره همه جزء کشورهایی هستند که از چند سال پیش تاکنون سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در حوزه‌های مختلف آغاز کرده و دیگر به عرب‌های ملخ‌خور شباهتی ندارند. آنها اکنون سرمایه‌دارهای بزرگی هستند که دنیا را شگفت‌زده کرده و کم‌کم به مقر اصلی هرچیزی از تکنولوژی گرفته تا تفریحی، تجاری، ورزشی و غیره تبدیل می‌شوند.

قطر با سرمایه‌گذاری در ورزش توانست میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 را کسب کند، از آن طرف امارات و به خصوص دُبی، سالهاست که به مرکز اصلی تجارت و سیاحت در دنیا بدل شده، از طرف دیگر عربستان که با پروژه‌های عظیمی همچون پروژه «نئوم» قصد دارد جهانیان را به سمت خود جذب کند و از طرف دیگر حالا بحرین را می‌بینیم که با سرمایه‌گذاری در خودرو توانسته است مالک جدید مک لارن شود. البته اینها فقط بخش بسیار کوچکی از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کشورهای عربی است و اگر بخواهیم بیشتر بگوییم خودش چندین صفحه را دربر می‌گیرد.

از آن طرف اما ایران است که به عنوان بزرگترین و مهمترین کشور منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود که با انبوهی از منابع طبیعی در این منطقه سردمداری می‌کند. اما چه شد کشور ما که جزء 5 کشور ثروتمند جهان است، از دیگر کشورها به این طرز وحشتناکی عقب افتاده است؟ به نظر می‌بایست کاری کرد چرا که با این رویه، ایران کم‌کم به ضعیف‌ترین کشور خاورمیانه بدل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ساخت یک آسمانخراش افقی معلق در امارات

بحرین مالک جدید مک لارن شد

حتماً نام شرکت خودروسازی بریتانیایی مک لارن را شنیده‌اید. این شرکت با تولید خودروهای سوپراسپرت و خودروهای فرمول 1، یکی از پیشروترین خودروسازان در جهان است و در زمینه سرعت بد طولایی دارد. تیم مک لارن در مستبقات فرمول 1 زبان‌زد خاص و عام است و خودروهای سوپراسپرت این شرکت که دیگر جایی برای بحث باقی نمی‌گذارند.

یکی از سهامداران مک‌لارن صندوق ممتلکات بحرین است که سالها در لیست سرمایه‌گذاران این شرکت قرار دارد. اما حال با سرمایه‌گذاری انبوه مالک جدید McLaren شده است. لازم به ذکر است که این برند خودروسازی مدتی بود که کارش با چالش‌های مالی گره خورده بود اما پس از امضا قرارداد با بحرین، حالا بزرگترین مانع پیشرفت آن از بین رفته است و با قدرت‌‌نمایی تازه میدان می‌شود.

بحرین مالک جدید مک لارن شد
بحرین مالک جدید مک لارن

گفته می‌شود که مک‌لارن به‌دنبال همکاری‌های فنی با دیگر کسب‌وکارهاست تا بتواند به توسعه بهتر خودروهای برقی بپردازد. پل والش، رئیس هیئت‌مدیره گروه مک‌لارن، در بیانیه‌ای درباره این معامله گفت:

«ما از تعهد ادامه‌دار ممتلکات از طریق این قرارداد نسبت به مک‌لارن خوشحالیم. این قرارداد به ما کمک می‌کند که بر اجرای برنامه‌های تجاری درازمدت خود، ازجمله سرمایه‌گذاری در محصولات و فناوری‌های جدید تمرکز کنیم و درعین‌حال به بررسی همکاری‌های فنی بالقوه با شرکای حاضر در این صنعت ادامه دهیم.»

تجارت گروه مک‌لارن از زمان آغاز همه‌گیری کرونا دچار مشکلات زیادی شده بود و بسیاری از فعالیت‌های مسابقه‌ای این شرکت در سراسر دنیا لغو گردید. این شرکت در سال 2020 با تغییرات ساختاری بزرگی مواجه شد و بیش از 1000 نیروی خود را تعدیل کرد.

در سال 2007، صندوق ممتلکات بحرین 30 درصد از سهام بنیان‌گذاران مک‌لارن را خرید و از آن زمان یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت بوده است. آنها در طول این سالها سهام خود را به 60 درصد رسانده و صدها میلیون دلار سرمایه به این خودروساز تزریق کرده بودند.

تصمیم بحرین برای تصاحب کنترل کامل این شرکت که توافقات اولیه آن در سال گذشته انجام شده بود، به مک‌لارن کمک می‌کند که وضعیت مالی بهتری داشته باشد. به‌علاوه، با این معامله وضعیت ساختار سهام‌داران شرکت ساده‌تر می‌شود تا امکان همکاری‌های بیشتر در آینده فراهم شود.

بحرین مالک جدید مک لارن شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو درخصوص کسب مالیت خودروسازی مک لارن توسط بحرین چیست؟ به نظر شما چرا ایران به این اندازه خطرناک از کشورهای دیگر خاورمیانه عقب افتاده است؟ لطفاً نظرات خود را در این خصوص بیان کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر