;
coinex

تماشا کنید؛ ربات انسان نمای Unitree پشتک می‌زند [+ویدئو]

ربات انسان نمای Unitree که پیش از این ویدئوی قدم زدنش خبرساز شده بود، اکنون می‌تواند پشتک بزند. این نسخه جدید از ربات دوپای چینی، اولین نمونه است که می‌تواند بدون نیاز به سیستم‌های هیدرولیکی پشتک بزند.

از سال‌ها قبل، ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس به این توانایی دست یافته بود، اما با استفاده از عملگرهای سنگین هیدرولیکی که با خطر نشت مایع همراه بودند. این ربات جدید، Unitree H1، تنها به موتورهای مفصلی الکتریکی M107 متکی است که هرکدام می‌توانند گشتاور تا 360 نیوتن‌متر ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:  جولان ربات های انسان نمای مرسدس بنز در خط تولید [+ویدئو]

ربات انسان نمای Unitree

هر کدام از پاهای ربات H1 دارای سه درجه آزادی در مفصل ران و یک درجه آزادی در زانو و قوزک است و تمامی سیم‌کشی‌ها به‌طور کامل درون بدنه‌ی ربات تعبیه شده‌اند. این ربات به کمک آموزش‌های پشتکی که در آن استفاده شده، قادر به انجام این کار است.

با اینکه توانایی پشتک زدن یک عنصر تماشایی است، اما به‌نظر می‌رسد که کاربردهای عملی آن در دنیای واقعی محدود باشد. با این حال، ربات H1 توانایی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ از جمله پیاده‌روی سریع، بالارفتن از پله‌ها، پرش ایستاده و حتی رقص.

این ربات با قیمت 90 هزار دلار آمریکا عرضه می‌شود و در حال حاضر در مراحل اولیه‌ی تولید و توسعه قرار دارد. کمپانی Unitree امیدوار است که نسخه تجاری این ربات بتواند سرعتی حدود 5 متر بر ثانیه داشته باشد. این ربات با یک آرایه سنسور 3D LiDAR و دوربین عمق RealSense اینتل مجهز شده تا دنیای اطراف خود را اسکن کند؛ همچنین گفته می‌شود که از یک باتری 846 وات-ساعتی قابل‌تعویض بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر