coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت یک ربات پستچی با الهام از فیلم جنگ ستارگان؛ راهی خلاقانه برای رفع معضل ترافیک

یک دانشمند به نام جوهیونگ کیم و همکارانش در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign ربات پستچی با الهام از فیلم جنگ ستارگان طراحی کرده است که برای رفع معضل شهری یک گزینه‌ی مطلوب محسوب می‌شود. ربات پستچی موسوم به Ringbot با استفاده از یک چرخ بزرگ حرکت می‌کند و از پاها برای تغییر جهت حرکت استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

ابداع ربات پستچی با الهام از فیلم جنگ ستارگان

این ربات دارای یک چرخ با قطر 515 میلی‌متر است که از یک حلقه کامپوزیتی نایلون/کربن تشکیل شده و دارای یک لاستیک الاستومر جامد است. دو ماژول راننده موتوری درون این چرخ قرار دارند که از طریق چرخ‌های کوچک خود با سطح چرخ ارتباط برقرار می‌کنند. هر ماژول همچنین دارای یک پا رباتیک آرتیکوله شده است که می‌تواند به سمت بالا یا پایین بیرون آید به این معنی که پاهای ربات مجهز به مفاصل و انعطاف‌پذیری هستند تا بتوانند حرکات مختلفی انجام دهند.

ابداع ربات نامه‌رسان با الهام از فیلم جنگ ستارگان ؛ ابتکاری نوآورانه برای تحویل سریع بسته

این ربات در آزمایشات داخلی تا کنون توسط یک اپراتور انسانی از راه دور کنترل شده است و به سرعت بالای 5 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. با این حال، نسخه بزرگتر و سریع‌تر این ربات ممکن است با استفاده از دوربین‌ها، حسگرها و GPS از طریق ترافیک در خیابان‌های شهری پرتردد به طور مستقل عمل کند و برای رساندن بسته‌ها نیازی به کنترل از راه دور نداشته باشد.

ویژگی دیگری که انتظار می‌رود در آینده به این ربات اضافه شود، چهار پا به همراه چرخ باشد که به هنگام راه‌رفتن مانند ANYmal را در مواجهه با پله‌ها یا موانع مشکلی برای آن ایجاد نشود.

ابداع ربات نامه‌رسان با الهام از فیلم جنگ ستارگان ؛ ابتکاری نوآورانه برای تحویل سریع بسته

کیم در این باره می‌گوید: در شهرهای بزرگ زمانی که ترافیک باشد، از دوچرخه و موتورسیکلت برای رساندن مرسوله‌ها استفاده می‌شود. ما با این ربات قصد داریم این فرآیند را بهبود ببخشیم.

با بررسی مطلب فوق، می‌توان نتیجه گرفت که این ربات با نام Ringbot که از تکنولوژی حرکتی نوآورانه‌ای بهره می‌برد به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری که دارد، به عنوان یک راه‌حل هوشمند و کارآمد برای رفع مشکلات تحویل بسته که در شهرهای پرترافیک و شلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، این ربات با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد و کارآیی بالای خود، به عنوان یک راه‌حل هوشمند و موثر برای مسائل تحویلات در شهرهای شلوغ و پرترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر