coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار پلیس فتا: برای خریدهای اینترنتی نوروزی بیعانه ندهید [+ جزئیات]

رشد خریدهای اینترنتی به خصوص در ایام نوروز 1403 کلاهبرداران به را خلق شیوه‌های نو برای خالی کردن جیب مردم ترغیب می‌کند. در این خصوص پلیس فتا هشداری صادر کرده است.

با گسترش و عمومیت یافتن اینترنت و خرید از بستر اینترنت، افرادی که چهره‌های شیطانی‌شان را با فرشته عوض می‌کنند روز به روز به فعالیت‌های تجریب‌گرایانه در فضای اینترنت گرایش بیشتری پیدا می‌کنند. پلیس فتا که تنها متولی ایجاد نظم در کل فضا اینترنت و رسیدگی به جرائم سایبری است، بارها درخصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی هشدار داده و اغلب مردم نیز به این هشدارها پایبند بوده‌اند.

می‌شود گفت که درصد بسیار بالایی از مردم به خریدهای اینترنتی روی آورده و کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ های اینترنتی تهیه می‌کنند. این مورد اشکالی ندارد؛ اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که از فروشگاه‌های نامعتبر خرید صورت می‌گیرد. این فروشگاه‌ها در فضای مجازی و پلتفرم‌های آگهی آنلاین به شدت درحال فعالیت هستند و با وعده قیمت‌های پایین‌تر از دیگر فروشگاه‌ها، شما را ترغیب کرده تا از محصولاتشان خرید کنید، غافل از اینکه پشت این تبلیغات زیبا و چهره‌های معصوم، نیت شومی نهفته که جزء غارت سرمایه شما هدف دیگری ندارند. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: بعد از کوروش کمپانی، نوبت توشه من است؛ نعل وارونه توشه من در خرید اینترنتی

خریدهای اینترنتی نوروزی شیوه جدید کلاهبرداری

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در این باره اظهار کرد:

در تعطیلات نوروز شاهد هستیم که برخی از کالاها مانند کالاهای مورد استفاده در منزل، برخی لوازم ضروری و البسه در فضای مجازی و در سایت‌های آگهی‌رسان مانند دیوار، شیپور، باما یا شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغ می شوند، خیلی از این کالاها با قیمتی کمتر از قیمت واقعی تبلیغ می‌شوند.

خریدهای اینترنتی نوروزی شیوه جدید کلاهبرداری

وی تصریح کرد: «حواسمان باشد که کلاهبردان حرفه‌ای معمولاً خود را آدم‌های موجه جلوه می‌دهند و سعی می‌کنند اشخاص را ترغیب کنند که برای خرید این لوازم بیعانه واریز کنند.»

رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد:

هنگام خرید از این سایت‌ها تا زمانی که کالا را تحویل نگرفته‌اید به هیچ عنوان بیعانه واریز نکنید. کلیدواژه اصلی این نوع کلاهبرداری‌ها «طمع» و «عجله» است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اینگونه کلاهبرداری‌ها چیست؟ آیا تاکنون قربانی این کلاهبرداری‌ها شده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر