;
coinex

بعد از کوروش کمپانی، نوبت توشه من است؛ نعل وارونه توشه من در خرید اینترنتی

کوروش کمپانی که دیگر به نُقل فضای مجازی بدل شده و همه می‌دانند که چه کلاهبرداری بزرگی انجام داده است. اما ظاهراً فقط یک کوروش کمپانی وجود ندارد. پس از آن حالا نوبت به وب‌سایت توشه من رسیده تا دور جدید کلاهبرداری‌ها را آغاز کند. با انتشار این خبر، حالا توشه من واکنشی نشان داده تا بفهماند که کلاهبردار نیست.

کوروش کمپانی به عنوان یکی از فروشندگان آیفون 13‌های 20 میلیون تومانی در کشور شناخته شد و بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص کشور این شرکت را بارها تبلیغ کردند. ادعای فروش گوشی آیفون به قیمت حتی پایین‌تر از خود اپل، بسیاری از مردم را تحریک کرد تا به سراغ خرید گوشی آیفون با این قیمت‌ها بروند.

از همان اول هم می‌شد تشخیص داد که کوروش کمپانی آب زیر کاه است و به قول معروف «نصفش زیر زمین است». در نهایت پس از آنکه گوشی‌های خریداری شده توسط مشتریان به دستشان نرسید، دفتر کوروش کمپانی پلمپ شد تا به پرونده آن رسیدگی شود. این موضوع مزید برعلت شد تا باعث و بانی کلاهبرداری از مردم به جزایش اعمالش برسد. فرار شبانه مدیرعامل کوروش کمپانی و تخلیه دفتر این شرکت، اما آه سردی شد بر پیشانی مال‌باختگان و همه قید گوشی‌هایشان را زدند، اما نه پولشان.

پرونده کوروش کمپانی هنوز باز است و مراجع قضایی ایران از پلیس اینترپل درخواست کرده تا مالک این شرکت را پیدا کرده و به ایران تحویل دهد. ظاهراً این درخواست پذیرفته شده و جستجو برای دستگیری امیرحسین شریفیان، مالک و مؤسس کوروش کمپانی آغاز شده است.

در همین وانفسا، حالا خبر رسیده است که یک کوروش کمپانی جدید نیز وجود دارد که از مردم برای خرید انواع دستگاه‌های الکترونیکی با قیمت بسیار پایین، مبالغ زیادی دریافت کرده است. نام این فروشگاه اینترنتی، وب سایت توشه من است که حالا مورد اتهام قرار گرفته و با سیل شکایات مواجه شده است. میلاد نوری، برنامه‌نویس و فعال حوزه تکنولوژی در کانال تلگرام خود به این موضوع پرداخت و تصاویری از نارضایتی خریداران محصولات این فروشگاه را با قیمت محصولات به اشتراک گذاشته است.

بد نیست عنوان کنیم که موبایل موسوی یا همان موبایل استقلال نیز به عنوان یکی دیگر از فروشندگان آیفون 20 میلیونی به شدت زیر ذره‌بین است. این فروشگاه، اسپانسر باشگاه استقلال است و به این باشگاه درخصوص امکان کلاهبرداری موبایل استقلال هشدار داده شده است.

شرح به‌روزرسانی خبر: پس از خبر اول از امکان کلاهبرداری توشه من، حال خبر رسیده که شعبه بجنورد توشه من که اقدام به پیش‌فروش کالا کرده بود، پلمپ شده است.

‌چنانچه با تاخیر در سفارش از مجموعه‌های مشابه روبرو شدید، تنها راه شکایت و پیگیری قانونی‌ست.

بیشتر بخوانید: اینترپل به دنبال مالک کوروش کمپانی است

وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است

میلاد نوری برنامه‌نویس و فعال خوزه تکنولوژی که از ابتدا نسبت به کلاهبرداری کوروش کمپانی و موبایل موسوی هشدار داده بود و اخبار آنها را پوشش می‌داد، در جدیدترین اطلاعیه در خصوص کلاهبرداری‌ها از این قبیل، به سراغ توشه من رفته و در کانال تلگرام خود تصاویر از نارضایتی‌های مشتریان این فروشگاه را منتشر کرده است. وب‌سایت توشه من در زمینه فروش انواع دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت دارد و با ادعای فروش این دستگاه‌ها با قیمت‌های بسیاری پایین، مبالغ بسیاری از خریداران دریافت و هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.

وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است

میلاد نوری در کانال تلگرام خود نوشت:

«بعد از کوروش کمپانی و موبایل موسوی، سفارش مشتری‌های سایت «توشه من» که محصولات مختلف (گوشی، دوربین، کنسول بازی، ساعت هوشمند و…) رو زیر قیمت و با تحویل هشت هفته‌ای پیش فروش می‌کنه، با تاخیر مواجه شده.‌وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است

علاوه بر کامنت‌های اینستاگرامشون که تأخیر سفارش‌ها رو نشون می‌ده، بعضی از خریدارها هم در مورد تاخیر سفارش‌هاشون به من پیام دادن.


این سایت در کنار سایر محصولات، گوشی آیفون هم زیر قیمت پیش‌فروش می‌کرد که بعد از حساسیت‌های ایجاد شده روی پیش‌فروش آیفون ۱۳، این محصول رو ناموجود کرده.

امیدواریم اینماد و اتحادیه‌های مرتبط، این موضوع را بررسی کنند. خود سایت هم در مورد دارا بودن/نبودن مجوز پیش‌فروش، دلیل تاخیرها و روش تامین اختلاف قیمت کالاها شفاف‌سازی کند!

توضیح تکمیلی: مجوز عمده فروشی که در قست مجوزهای این سایت قرار گرفته، هیچ ارتباطی با پیش‌فروش زیر قیمت اصلی ندارد.»

وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است

سایت توشه من، تخفیف‌های کالاها را برداشت و فروش فوری را آغاز کرد

بعد از رسانه‌ای شدن تاخیر در تحویل کالاهای پیش‌خرید شده بعضی از خریداران، سایت مای‌توشه (توشه من) کلیه تخفیف‌های سایت را حذف و پیش‌فروش کالا را به فروش فوری تبدیل کرد.

این سایت قبلاً کالا را بدون هیچ توجیه و توضیح منطقی، زیر قیمت بازار با مدت تحویل ۷-۸ هفته پیش‌فروش می‌کرد.

امیدواریم کالاهای کاربرانی که با تاخیر روبرو شده به زودی تحویل شود.

نقلی بر فعالیت موبایل استقلال از سمت میلاد نوری

میلاد نوری پست دیگری در کانال تلگرام خود منتشر و به وضعیت فعلی موبایل موسوی پرداخته است. این فعال حوزه فناوری نوشته است:

«موبایل استقلال / موبایل موسوی هم از مدت‌ها قبل اعلام کرده ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ارسالی نداره. روزهای اول شاید این موضوع با توجه به تعطیلات عید و… کمی برای خریدارها عادی بوده.

اما جالبه بدونید هنوز سفارش‌های مهر کامل ارسال نشده و بعضی از سفارش‌های مهر هنوز مونده و تک و توک ارسال‌ها به سفارش‌های آبان رسیده.

باید دقت کنید آبان تازه زمانیه که مغازه موبایل فروشی موسوی اسپانسر باشگاه استقلال شد و با تبلیغات، فروشش به اوج رسیده.

تاخیرها رو طوری برنامه‌ریزی کردن که موعد تحویل سفارش‌های روزهای اوج (شروع اسپانسری استقلال)، برسه به اواخر اسفند و فرصتی که از قبل اعلام کرده بودند ارسال ندارند.

وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است
وب سایت توشه من پس از کوروش کمپانی و موبایل استقلال مورد اتهام است

‌به خیلی از خریدارهای آبان هم اعلام شده بعد از عید (اردیبهشت) شاید ارسال بشه. اگر هم عودت وجه بزنید، می‌ره برای بیست روز دیگه. دقیقا توی همین بازه زمانی.

از طرفی هم خریدارهایی که تحویل کالای آن‌ها با تاخیر چندماهه روبرو شده، به بهانه مراجعه حضوری، به انتهای لیست منتقل می‌شوند. روشی دیگر در کنار سایر روش‌ها برای کنترل خروجی (مالی/کالایی) سیستم.

هر روز هم ویدئویی از ارسال ۱۰-۱۵ آیفون در اینستاگرام این مغازه موبایل فروشی منتشر می‌شود! در حالی که این تعداد در مقابل خریدهایی که با تاخیر روبرو شده و فروش‌های جدید، بسیار بسیار ناچیز است.

با توجه به این وقفه از قبل اعلام شده و اینکه عید فصل مسافرت و… است، امیدواریم نظارت بیشتری روی این مجموعه باشد.

‌‌اگر تیم پشتیبانی بهانه‌هایی مثل عدم ترخیص بار از گمرک و… را مطرح می‌کند، به این گفته رییس انجمن واردکنندگان موبایل دقت کنید:

«اسپانسر استقلال یک گوشی هم وارد نکرده».

موبایل موسوی گوشی‌های تحویلی را از بازار تامین و تحویل خریدارها می‌کند. در ویدیوهای تحویلی هم دقت کنید هر گوشی با گارانتی یک شرکت مختلف است!

نکته دیگر اینکه مدتی‌ست اینماد این فروشگاه هم تعلیق شده و فاقد اینماد است.

در خبرگزاری‌های رسمی هم پیش‌فروش این مغازه موبایل فروشی غیرقانونی اعلام شده. در صورتی که در راستای فزایش ورودی سیستم (هم زمان با خروجی سیستم)، پیش‌فروش برخی محصولات روی سایت اادامه دارد.

با توجه به اینکه گوشی‌های تحویلی با قیمتی بسیار بیشتر از مبلغ دریافتی خریدارها تامین می‌شود، با توجه به افزایش قیمت دلار در این بازه زمانی، و با توجه به اینکه فقط در یک فقره، بیش از ۴۰ میلیارد تومان از پول خریدارها برای اسپانسرینگ به باشگاه استقلال پرداخت شده، موبایل موسوی حتی اگر بخواهد هم هرگز نمی‌تواند به همه خریدارها گوشی تحویل دهد. حتی با تاخیر.

(موضوعی که با یک ضرب و جمع ساده قابل درک است، به شرطی که ذهن طمع‌کار و توجیه‌گر ما به عنوان مالباخاته یاری کند)!
‌‌
در مواجهه با چنین مجموعه‌هایی، اگر سفارش شما با تاخیر طولانی روبرو شده و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نمی‌کنید، تنها راهکار پیگیری قانونی‌ست. تمام.»

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد که باید توجهمان را بر روی توشه من متمرکز کنیم. شما در خصوص امکان کلاهبرداری این فروشگاه لوازم الکترونیکی چیست؟ آیا تا حالا تجربه خرید از این فروشگاه را داشته‌ابد؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    انماد که اصلا نمره منفی نداره توشه من

    پاسخ

    سلام یه تحقیقی در مورد سایت مای توشه انجام بدین
    مثل کوروش کمپانی گوشی رو به صورت پیش فروش و با موعد تحویل ۱۰ هفته میداد
    آلان نزدیک به ۱۵ روزه از موعد تحویل کالای من میگذ‌ره
    تلفن‌های شرکت دیگه پاسخگو نیستن و اینستاگرام هم تا پیام میزاری بلاک میکنه
    تو رو خدا پیگیری کنید

    اینم از سفارشم :
    سفارش **** دریافت شد و در حال پردازش آن هستیم
    آیتم های سفارش : گوشی اپل iPhone 13 CH/A Not Active ظرفیت 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت (زمان تحویل:ده هفته کاری)
    مبلغ سفارش : ۲۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
    زمان ثبت سفارش شما: 18 آذر 1402 /تاریخ تحویل سفارش شما: 15 اسفند 1402 /فروشگاه اینترنتی توشه من

    پاسخ

    چند ماهی هست این شرکت دچار مشکل شده ولی بیش از یک سال هست که من از این سایت خرید می کنم
    و انصافا سر موعد حتی زودتر تحویل گرفتم (گوشی،ایرپاد و ..) ایشالا مشکلاتش حلشه
    این شرکت رو با کوروش کمپانی نباید مقایسه کرد من برای هر خریدم قرارداد و سفته الکترونیکی از بانک آینده یا گردشگری دریافت می کردم

    پاسخ

    سلام این مردکه کلاهبردار است پول ازما گرفته داخل حوزه ارزدیجیتال فعالیت کند وسوددهد باعنوان شرکت توشه من دوماهی هم سود داد .الان مشخص شده این کار اصلا جزمفاداساسنامه شرکت نیست .فقط داره زمان میخرد.اگه شکایت نکردید شکایت کنید

    پاسخ

    سلام
    کسانی که راهشان دوره از مغازه موبایل موسوی که بخواند داخل همان شهر طرح شکایت کنند چطور وبه کجا شکایت کنند که رسیدگی بشد اگر کسی می‌داند راهنمایی کند وآدرس بدهد
    ممنون

    پاسخ

    سلام من تا حالا کلی خرید داشتم ازشون همه زود تر یا همون موقع رسیده قرارداد و سفته الکترونیک هم براتون صادر میکنن خیلی معتبر تر از کوروش کمپانی و.. هستش این ماه یه کم تٱخیر داشتن اونم بخاطر ماجرای کوروش کمپانی بود که مردم ترسیده بودن من که از سایت و فروشگاه شون خیلی راضی ام کلی هم خرید کردم

    پاسخ

    گفتید باعث و بانی این کلاهبرداری به سزای اعمالش رسید. کی و کجا رسید..!!!!
    مراجع قضایی به اینترپل گفتن بگیرنش. بابا مارادونا رو ول کن غضنفرو بچسب
    تا حالا کدوم شتر دزد دستگیر شده؟

    پاسخ

    متاسفانه بخشی از تفصیر گردن همین دزدهاست و بخشی دیگر بعهده مردم است که با وجود این همه کلاهبرداری در طول این سالیان، هنوز دنبال مال مفت و خرمرده هستند. این خریتها و حماقتها تا کی باید ادامه داشته باشد؟!!! به معنای واقعی کلمه مغز توی کله مردم نیست که دست به انجام کارهای احمقانه میزنند؟!! حقتونه شما مردم فوق احمق مفت خور. لیاقتتون همین چیزاست. همین دولت هم از سر همین مردمی که به عمد نادان هستند خیلی زیاد هست.

    پاسخ

    والا ملتی که دنبال خر مرده میگردند کوروش کمپانی با اینکه سر مردم کلاه گذاشت باز میرن اعتماد میکنن واقعا حقشونه سرشون کلاه بره یه عده

    پاسخ

    باید این دوستان دزد مثل دیجیکالا، دوره های چرب کردن ریش آقایان و شیتیل دادن رو به خوبی میگذروندند اما میبینید طمع کردند و به خوبی چرب نکردند این هم عاقبت طمع و خساست

    پاسخ

    قشنگ از 8هفته کاری موعد تحویل که تو سایتش زده میشه فهمید کلاهبرداریه.حتی 5روز کاری موعد ارسال هم کلاهبرداری بود و یه دوستی چند ملیون از دست داد.سایتش همه چی هم داشت حتی اینماد معتبر.
    خیلی مراقب باشید و از قسمت نظرات گوگل و سایتایی که قیمت کمتر نشون میدن بررسی کنید فروشگاه مد نظرتون رو.
    حداقل هم 6ماه همکاری با سایتای قیمت ارزونتر داشته باشه

    پاسخ