coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی گوگل هم پولی می‌شود

هوش مصنوعی گوگل هم پولی می‌شود. بر اساس گزارش جدید فایننشال تایمز، گوگل به طور جدی در حال بررسی هزینه برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در حال حاضر به عنوان تجربه تولید کننده جستجو (SGE) شناخته می‌شود. این اولین باری است که گوگل تا به حال به فکر دریافت هزینه برای یک محصول جستجو شده است. گرچه زمان وقوع این اتفاق دور به نظر می‌رسد و فعلا در حد بحث‌های داخلی باقی مانده اما اگر اتفاق بیفتد تغییر بزرگی محسوب می‌شود.در حالی که مهندسان در حال حاضر در حال توسعه “فناوری مورد نیاز برای استقرار سرویس” هستند، مدیران اجرایی هنوز تصمیم نهایی در مورد راه‌اندازی یا زمان آن نگرفته‌اند. با این حال، اگر این شرکت با چنین طرحی همراه شود، برای ویژگی‌های جدید جستجوی ممتاز که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، هزینه دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: ابزار جدید گوگل لباس‌هایی متناسب با سلیقه شما ارائه می‌دهد

گزینه دیگر این است که برخی از ویژگی‌های جستجوی هوش مصنوعی ممتاز را با اشتراک‌های موجود خود که قبلاً از طریق طرح Google One AI Premium دسترسی به Gemini در Gmail و Docs را ارائه می‌دهند، همراه کنید. هر اتفاقی بیفتد، موتور جستجوی «سنتی» رایگان باقی می‌ماند.

از آنجایی که هوش مصنوعی مولد منابع زیادی را مصرف می‌کند، موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه بیشتری برای شرکت خواهد داشت، البته این موضوع فقط مختص گوگل نیست زیرا ChatGPT و Copilot مایکروسافت هم از مدت ها پیش اشتراک های پولی خود را ارائه کرده اند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «سال‌هاست که جستجو را دوباره اختراع کرده‌ایم تا به مردم کمک کنیم به ساده‌ترین روش به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با آزمایش‌های مولد هوش مصنوعی خود در جستجو، ما قبلاً به میلیاردها پرسش پاسخ داده‌ایم و شاهد رشد مثبت پرس‌وجوهای جستجو در همه بازارهای اصلی خود هستیم. ما به بهبود سریع محصول برای پاسخگویی به نیازهای کاربران جدید ادامه می‌دهیم اما در حال حاضر چیزی برای اعلام نداریم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره پولی شدن هوش مصنوعی گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر