coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساعت پخش سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا [+ خلاصه داستان و ساعت پخش تکرار]

مجموعه شرلوک هلمز به کارگردانی مایکل کاکس به‌زودی از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از ساعت پخش سریال شرلوک هلمز با ما همراه شوید.

ماجراهای شرلوک هلمز (The Adventures of Sherlock Holmes) یک سریال تلویزیونی بریتانیایی است که بر اساس شخصیت داستانی شرلوک هلمز، در کمپانی گرانادا تلویزیون تهیه شده و در سال‌های ۱۹۸۴–۱۹۹۴ از کمپانی آی‌تی‌وی گرانادا و از شبکه ITV بریتانیا پخش می‌شد. در این مجموعه جرمی برت نقش شرلوک هلمز را ایفا می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های خارجی مهیج هستید، می‌توانید سریال شرلوک هلمز را از جمعه 17 فروردین ماه سال 1403، از شبکه تماشا دنبال کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال شرلوک هلمز ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


ساعت پخش سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال شرلوک هلمز هر شب ساعت ۲۱ است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 03:00، 09:00 و 15:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

ساعت پخش سریال شرلوک هلمز از شبکه تماش
ساعت پخش سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا

مجموعه خاطره انگیز شرلوک هلمز از دیدگاه بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها و سریال‌ها (IMDb) عنوان هفتاد و سومین سریال برتر دنیا را به خود اختصاص داده‌ است.

کارآگاه هلمز در اواخر سده ۱۹ و آغاز سده بیستم معرفی شد. او که وجود خارجی نداشت و فقط یک شخصیت دوست‌داشتنی بود، طرفداران پروپا قرصی در دنیا پیدا کرد؛ به گونه‌ای که صدها انجمن و گروه به طرفداری او در دنیا تشکیل و مجموعه‌ای از لباس‌های شخصی‌اش در لندن در موزه‌ای نگهداری شد.

در این سریال دکتر واتسون به‌عنوان نوعی شخصیت کاملاً صالح به تصویر کشیده شده‌ است. در ابتدا، واتسون توسط دیوید برک به تصویر کشیده شد. او توسط ادوارد هاردویک جایگزین شد که نقش واتسون را برای بقیه اجراها بازی می‌کرد.

 زمان پخش تکرار سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا
زمان پخش تکرار سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا

این مجموعه در هفت فصل ساخته شده‌ است. عنوان فصل اول و دوم، ماجراهای شرلوک هلمز بود. عنوان فصل سوم و چهارم بازگشت شرلوک هلمز، و نام فصل‌های پنجم و ششم و هفتم خاطرات شرلوک هلمز است.

در هر قسمت این سریال، هولمز با معماهای جنایی جدید روبه‌رو شده و آنها را حل می‌کند. برنامه این بود که تمام داستان‌های شرلوک هولمز ساخته شود اما به دلیل مرگ ناگهانی جرمی برت نقش اصلی این مجموعه، پروژه ناتمام باقی ماند.

خلاصه داستان سریال شرلوک هلمز

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال شرلوک هلمز از شبکه تماشا سراغ قصه‌ی این مجموعه جنایی، اکشن، مهیج می‌رویم که داستان کارگاه شرلوک هلمز و همکارش دکتر واتسون را به تصویر کشیده است.

ساعت پخش سریال شرلوک هلمز

در خلاصه داستان سریال شرلوک هلمز آمده است: «شرلوک هولمز و همکارش دکتر واتسون که در آزمایشگاه دانشگاه توسط استامفورد با هم آشنا شدند (طبق داستان اتود در قرمز لاکی)، دوش به دوش هم در ماجراهای اسرارآمیز پلیسی و به دام انداختن آدمکشان دست اندرکارند.»

گفتنی‌است این سریال تلویزیونی بر اساس یک مجموعه داستان کوتاه و چندین رمان از سر آرتور کانن دویل ساخته شده‌ است.

بازیگران سریال شرلوک هلمز

  • جرمی برت در نقش شرلوک هلمز
  • دیوید برک و ادوارد هاردویک در نقش دکتر واتسون
  • روزالی ویلیامز در نقش خانم هادسون
  • کالین جیوانز در نقش بازرس لستراد
  • اریک پرتر در نقش جیمز موریارتی
  • چارلز گری در نقش مایکرافت هلمز
  • گیل هانیکات در نقش آیرین آدلر

جرمی برت در طول ۴۰ سال کار خود، در شخصیت‌های بسیاری ایفای نقش کرد، اما بیشتر به‌خاطر بازی خود در نقش شرلوک هولمز در سال‌های ۱۹۹۴–۱۹۸۴ در سریالی که شرکت فیلم‌های تلویزیونی گرانادا تهیه کرد، در ذهن‌ها مانده است. این سریال که برداشتی از داستان‌های آرتور کانن دویل بود توسط جان هاکس-ورث و دیگران نوشته شده بود.

اگرچه او همیشه از اینکه در یک نقش ثابت بازی کند بیزار بود، با این‌حال در ۴۱ قسمت از این سریال بازی کرد. بعد از قبول این نقش طاقت‌فرسا، او تنها در چند نقش دیگر بازی کرد و اکنون به عنوان نماد شرلوک هولمز شناخته می‌شود، همانگونه که بازیل رتبون در دهه‌ی ۱۹۴۰ این عنوان را داشت.

یکی از نکات جالب میان جرمی برت و نمایش شرلوک هولمز این است که او سابقه حضور در این اثر بر روی صحنه تئاتر را داشته؛ ولی در نقش دکتر واتسن. و حتی اذعان داشته که ارتباط بهتری با این نقش برقرار نموده است. در آن نمایش چارلتون هستون ایفاگری نقش شرلوک هولمز را بر عهده داشت.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال شرلوک هلمز نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه جرمی برت، دیوید برک، ادوارد هاردویک، آنا کالدر-مارشال، اریک پرتر، چارلز گری، گیل هانیکات، جاناتان هاید، کیت بارون، جیمی هیبرت، روزالی ویلیامز و کالین جیوانز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال شرلوک هلمز چند قسمتی است؟

مجموعه شرلوک هلمز در 41 قسمت به کارگردانی مایکل کاکس ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساعت پخش سریال شرلوک هلمز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر