coinex
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت 49 ساله شد؛ داستان شکل‌گیری یک تحول

در تاریخ 4 آوریل 1975، دو جوان به نام‌های بیل گیتس و پل آلن رسما شرکتی را تأسیس کردند که بعدها نام “مایکروسافت” (Micro-Soft) را در الباکرکی، نیومکزیکو به خود گرفت. شرکت مایکروسافت که بدون شک یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شرکت‌های جهان است دیروز 49 ساله شد.

بیل گیتس و پل آلن با خواندن یک مقاله در یکی از مجلات محبوب الکترونیکی در پایان سال 1974 با میکروکامپیوتر اول جهان، آلتیر 8800، آشنا شدند. این محصول توسط شرکت “سیستم‌های میکروسازی و تلمتری” (MITS) در الباکرکی، نیومکزیکو، ساخته شده بود. گیتس و آلن به این نتیجه رسیدند که می‌توانند نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک بسازند که بر روی آلتیر 8800 قابل اجرا باشد. آن‌ها در سال 1975 به الباکرکی مهاجرت کردند تا رسما یک شرکت را تأسیس کنند، که بعدها نام مایکروسافت را به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: 

تولد 49 سالگی شرکت مایکروسافت

گیتس و آلن شرکت مایکروسافت را در اتاقی در هتل سانداونر، خارج از مسیر افسانه‌ای جاده 66، تشکیل دادند. در پایان سال 1975، گیتس و آلن کسب‌وکار را به ساختمان دفتری مناسب در الباکرکی منتقل کردند.

مایکروسافت 49 ساله شد ؛ داستان شکل‌گیری یک تحول

نام مایکروسافت از کجا آمد؟

نام مایکروسافت ایده آلن بود؛ او فکر می‌کرد که این نام یک ترکیب خوب از “میکروکامپیوتر” و “نرم‌افزار” است.

گیتس و آلن تصمیم گرفتند تا 26 نوامبر 1976، یعنی بیش از یک سال پس از شروع اولیه شرکت، منتظر بمانند تا نام مایکروسافت را با دبیرخانه ایالت نیومکزیکو ثبت کنند.در این سال بیل گیتس برای اولین بار شرکت را به نام “مایکروسافت” بدون استفاده از خط (Micro-Soft) تیره استفاده کرد. به عبارت دیگر، این اولین بار بود که نام شرکت به شکل “مایکروسافت” بدون جداکننده‌ها (خط تیره) ارائه شد.

مایکروسافت 49 ساله شد ؛ داستان شکل‌گیری یک تحول

اولین کارمندان مایکروسافت چه کسانی بودند؟

بر اساس TheOrg، مارک مک‌دونالد به عنوان اولین کارمند حقوقی مایکروسافت شناخته شده است. او در سال 1976 به عنوان یک مهندس نرم‌افزار سیستم به کسب‌وکار پیوست. در سال 1977، حداقل دو نفر دیگر به عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر استخدام شدند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط TheOrg، مارک مک‌دونالد اولین کارمند رسمی مایکروسافت شناخته می‌شود. او در سال 1976 با عنوان یک مهندس نرم‌افزار سیستم به این شرکت پیوست. پس از آن دو برنامه‌نویس دیگر در سال 1977 به استخدام شرکت درآمدند.

مایکروسافت نماد سخت‌کوشی

با گذشت 49 سال از تأسیس، مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان، به دستاوردهای فراوانی دست یافته است. از زمان شروع فعالیت در سال 1975 تاکنون، مایکروسافت با نوآوری‌های خود در زمینه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات، تأثیر بسزایی بر صنعت و جوامع جهانی گذاشته است.

این شرکت به عنوان نمادی از پیشرفت و توسعه فناوری، با ارائه‌ی محصولات و خدمات متنوع و کیفیتی، توانسته است میلیاردها نفر را به استفاده از فناوری اطلاعات راهنمایی کند. از ارائه‌ی سیستم‌عامل‌های قدرتمند گرفته تا ابزارهای نرم‌افزاری متنوع، از خدمات ابری تا پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار، مایکروسافت همواره در صدر نوآوری‌های فناورانه ایستاده و به بهبود زندگی مردم در سراسر جهان پیش قدم بوده است. از این رو، 49 سال مایکروسافت نمادی از تلاش، پیشرفت و تأثیر مثبت در جهان فناوری است که با موفقیت‌هایش به این مسیر ادامه داده و منتظر موفقیت‌های بیشتر در سال‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر